Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varaisitko lentoliput lapsivapaalle lennolle?

Vierailija
30.06.2025 |

Jos lentoyhtiöt tarjoaisi sellaisia?

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kaikki olemme olleet joskus lapsia joten minä en tälläistä ymmärrä.

Eli sä olet itse ollut häirikkölapsi? Niistähän tässä on kyse. Kuten moneen kertaan todettu, tietyt ikäluokat on vielä kasvatettu niin ettei olis tullut kuuloonkaan julkisella paikalla riekkuminen, kirkuminen ja tahallaan häiritseminen.

Ymmärrätkö, että on ra si st is ta yleistää muutaman yksittäistapauksen tekemisten vuoksi jokin ilmiö kokonaiseen ihmisryhmään? Jos joku lapsi joskus jossain käyttäytyy huonosti, niin ei se tarkoita että kaikki lapset jokaisella lennolla niin tekisivät. Ajatteletko samalla tavalla ra si st is es ti yleistäen myös muissakin asioissa?

Ei kai tässä pitkässä kukaan ole väittänyt että kaikki lapset on häirikköjä? On vaan todettu että erittäin suurella todennäköisyydellä, jos lennolla on vaikka tusina lasta, osa heistä on häirikköjä. 

Vierailija
202/215 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä olet itse ollut häirikkölapsi? Niistähän tässä on kyse. Kuten moneen kertaan todettu, tietyt ikäluokat on vielä kasvatettu niin ettei olis tullut kuuloonkaan julkisella paikalla riekkuminen, kirkuminen ja tahallaan häiritseminen.

Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä mainitsemasi ikäluokat mahtavat olla?

Oman kokemukseni mukaan lapsiperheet ja nuoriso on kohteliainta porukkaa, kun taas keski-ikäiset ja etenkin seniorit ovat välillä todellisia öykkäreitä eivätkä kunnioita toisia juurikaan.

T: asiakaspalvelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsista ei ole juurikaan ollut haittaa lennoilla, mutta aikuisista ihmisistä kyllä. Viime lennollakin yksi känninen läikytti kahvia vieruskaverinsa vaaleille housuille. Saattoi vieruskaveria hiukan harmittaa.

Vierailija
204/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin varaisin. Minua ei ole lapset lennoilla koskaan haitanneet. 

Vierailija
205/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta miesvapaalle lennolle varaisin. Minua on ahdisteltu lennoillani kuusi kertaa ja se on ollut kamalaa. Lentokoneessa ei pääse edes sitä ahdistelijaa pakoon.

Vierailija
206/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä mainitsemasi ikäluokat mahtavat olla?

Oman kokemukseni mukaan lapsiperheet ja nuoriso on kohteliainta porukkaa, kun taas keski-ikäiset ja etenkin seniorit ovat välillä todellisia öykkäreitä eivätkä kunnioita toisia juurikaan.

T: asiakaspalvelija

Nyt puhutaan lapsimatkustajista. Sanottaisko että ennen kasaria lapset varmaan kasvatettiin kunnioittamaan muita ihmisiä, ehkä joistain sitten aikuistuttua on kehittynyt öykkäreitä. En tiedä, itseni on kasvatettu hyvin ja vielä nyt aikuisena olen ystävällinen - kunhan se asiakaspalvelijakin on. 

Vierailija
207/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näille olisi kysyntää, sellaisia lentoja olisi jo. 

Vierailija
208/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin suuntautuvilla lennoilla lapset ovat mielestäsi häiriö ?

Viimeksi HEL-AMSTERDAM, kakara huusi/kiljui/kirkui KOKO LENNON AJAN. Aivan HIRVEÄ HUUTO.

Vierailija
209/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varaisin. Tympäisee kun lapsimatkustajat potkivat istuimen selkänojaa tai oksentelevat tai huutavat/itkevät yms.

Tää on taas tätä. Olen lentänyt työkseni ympäri maailmaa yli 25 vuotta ja lentoja on kertynyt tuhansia. Muutama havainto tältä ajalta:

- En ole koskaan nähnyt lapsen oksentavan koneessa. Ehkä kerran tai pari aikuiselle on käynyt näin.

- Mun selkänojaa on potkittu maksimissaan viidellä lennolla ja sekin on loppunut, kun asiasta huomauttaa

- Lapsista pääsee ääntä ja se on normaalia. Joskus se ottaa aivoon, mutta minkäs teet. Oikeasti häiritsevä itku tai meluaminen on todella harvinaista.

Aikuiset ne on ne, jotka häiriöt aiheuttaa. Kohta edessä lento Bangkokiin ja se ärsyttää jo valmiiksi etukäteen. Täynnä haisevia juoppo-urpoja jotka on jo koneeseen tullessa silmät tillin tallin. 

Vierailija
210/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin ja olisin valmis maksamaan 20% suuremman hinnan siitä hyvästä.

Vierailija
211/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lennolla haittaa itkevät lapset. Joskus tietenkin vaikka vanhemkin tekisi ihsn hyvää olla lomalla aikuisseutadsa Se on kuitenkin eri asia kun  olla vaikka kotona aikuisseutadsa. Jos vain yksi loma mahdollisuus, niin sitten lasten kanssa. . 

Vierailija
212/215 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, lapset ei häiritse ollenkaan. Paitsi ehkä omat ärsyttävät joskus. 

Kerran  vuosia sitten kanarialle lennähdettäessä oli koneessa ennätysmäärä sylilapsia ja muita pikkulapsia, ihan kuulutuksessa mainittiin ja pahoiteltiin viivästystä kun kaikille pikkuisille tarvittiin niitä sylivöitä 😃

Vierailija
213/215 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on iso markkinapotentiaali lentoyhtiöille, hotelleille, yms palveluntarjoajille.

Vierailija
214/215 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on iso markkinapotentiaali lentoyhtiöille, hotelleille, yms palveluntarjoajille.

Höpöhöpö. Konetta ei ikinä saada 20% korkeammilla lentohinnoilla siihen täyttöasteeseen, että se olisi kannattavaa. Tässäkin ketjussa suurin osa paljon lentävistä ei ole häiriintynyt lapsista. Se kerran tai kahdesti vuodessa lomalennolla lentävä aikuinen ei riitä markkinapotentiaaliksi suomen väestömäärällä.

Vierailija
215/215 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ei lapsenlapset ole mukana niin kyllä.