Varaisitko lentoliput lapsivapaalle lennolle?
Kommentit (215)
En varaisi. Jo tämä keskustelu saa aikaan sen, etten todellakaan haluaisi koko koneellista näitä minä minä- ihmisiä samalle lennolle.
Oon matkustanut paljon. Lapset on hyvin harvoin lentoani haitanneet, itsekkäät aikuiset ja känniääliöt selvästi enemmän.
Se olisi hienoa. Känniörvellykseen voi henkilökunta puuttua, mutta lasten häiriköintiin ei koskaan. Varaamme aina lapsivapaat palvelut jos on mahdollista. Juuri vähän aikaa sitten varattiin majoitus lapsivapaasta paikasta, jossa myös aamiainen lapsivapaa - ihanaa! Toki sekin maksoi hieman extraa, mutta maksan mielelläni jos ei tarvitse kuunnella lasten kirkumista.
Jos mahdollista, kannattaa matkustaa koulujen loma-aikojen ulkopuolella. Silloin on vähiten lapsiperheitä. Myös kohteella on merkitystä. Pahimpia ehkä nämä Kanaria, Kreikka jne. pakettimatkat, rauhallisempia ovat kaupunkikohteet ja jos ottaa vielä viikolla aamulennon niin kännääjiäkin on harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, kannattaa matkustaa koulujen loma-aikojen ulkopuolella. Silloin on vähiten lapsiperheitä. Myös kohteella on merkitystä. Pahimpia ehkä nämä Kanaria, Kreikka jne. pakettimatkat, rauhallisempia ovat kaupunkikohteet ja jos ottaa vielä viikolla aamulennon niin kännääjiäkin on harvoin.
Kaupunkikohteet ainakin osa Euroopassa kesäisin on kyllä känniläisten mieleen. Barcelona, Praha, Krakova, Budapest... polttariporukoita, kaveriporukoita, formulafaneja...
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itkulle ei välttämättä voi mitään eikä vauvalta voi vielä odottaa käytöstapoja, mutta luulenpa että näissä kirjoituksissa on enemmänkin kyse sen ikäisistä lapsista, joilla pitäisi olla jo hallussa käyttäytyminen lentokoneessa ja muuallakin. Esimerkiksi se ettei edessä olevaa penkkiä potkita on asia, jonka voi kyllä tyhmemmällekin penskalle opettaa. Samoin se, ettei huudeta vaan puhutaan normaaliäänellä.
Näin. En tajua, miten se penkin potkiminen ja rynkyttäminen on niin yleistä. Ymmärrän, että lapsi kokeilee sitä, mutten sitä, että vanhempi sallii sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkikohteet ainakin osa Euroopassa kesäisin on kyllä känniläisten mieleen. Barcelona, Praha, Krakova, Budapest... polttariporukoita, kaveriporukoita, formulafaneja...
Niin, kesähän ON koulujen loma-aikaa niin ei silloin muutenkaan kannata lähteä jos haluaa välttyä epämiellyttävältä lennolta.
Vierailija kirjoitti:
En varaisi. Jo tämä keskustelu saa aikaan sen, etten todellakaan haluaisi koko koneellista näitä minä minä- ihmisiä samalle lennolle.
Oon matkustanut paljon. Lapset on hyvin harvoin lentoani haitanneet, itsekkäät aikuiset ja känniääliöt selvästi enemmän.
Ihmiset jotka arvostavat rauhaa, haluavat nukkua ja toisten huomioon ottamista = minäminä ihmisiä?
Eikö se ole minäminä-ajattelua että väkisin tuo lapsensa lennolle, antaa heidän riehua/kiljua/potkia selkänojaa ? Tässähän ei ajatella yhtään muiden oikeuksia.
Mietipä nyt vielä kerran, kumpi on kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin pitää töiden takia lennellä siihenkin suuntaan. Niin saadaan vientieuroja Suomelle. Kannatan myös Bangkokin reiteille baariosastoa noille lomailijoille, samaan tapaan kuin junassa on ravintolavaunu. Kannatan myös lapsiperheille omaa osastoa niill
Lapsiperheitä on tietenkin reiteillä sinne missä ne lapsiperheet lomailee, Espanja, Kreikan saaret, Kroatia, mitä näitä nyt on.
Ahaa. Huonosti käyttäytyvien lasten ongelma liittyykin siis Euroopan turistikohteisiin suuntautuviin lentoihin. Niihin mennään usein tilauslennoilla, eikä reittilennoilla. Jos olisi valittavana aikuisten lento ja lapsille sallittu lento, niin ottaisin ehkä kuitenkin sen lapsille sallitun. Ehkä olen niin pässi, etten usko noihin juttuihin potkivista ja huutavista lapsista ennen kuin itse näen sellaisia. Humalassa öykkäröiviä
Ihan reittilennolla lennetään Rodokset, Kreetat jne, Finnairilla jos Aurinkomatkat tai Apollo. TUIlla ja Tjärellä kai on osittain chartereita. Ehkä nyt viimeksikin oli vaan hitokseen huono tuuri kun edessä lapsi oksensi, takana itki ja viereisellä rivillä kirkui.
En usko, että yksilään lentoyhtiö Suomessa tuollaista alkaa tarjota. Lapset vovat hyviä asiakkaita: kevyitä, monesti eivät tuo juuri lainkaan matkatavaraa ja tuovat mukanansa vähintään yhden aikuisen. Lentämään tottunut lapsi on lisäksi tae busineksen jatkuvuudelle myös tulevaisuudessa.
Ilmojen bussimatkailu on niin kilpailtua tointa nykyään, että millä yhtiöllä muka olisi tähän varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka arvostavat rauhaa, haluavat nukkua ja toisten huomioon ottamista = minäminä ihmisiä?
Eikö se ole minäminä-ajattelua että väkisin tuo lapsensa lennolle, antaa heidän riehua/kiljua/potkia selkänojaa ? Tässähän ei ajatella yhtään muiden oikeuksia.
Minä ja minun oikeudet nukkua lennolla? Tällaista oikeutta nyt ei voi taata millään lennolla.
Käsi sydämellä miten usein olet törmännyt tällaisiin riehuviin, kiljuviin, potkiviin lapsiin lennoilla? Minun penkkiä on 49 vuoden ja lukemattomien lentojen aikana potkittu kerran välillä Lontoo-Helsinki. Tämän äiti torppasi hyvin nopeasti ja keksi 3-vuotiaalleen muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sinun nukkumisesi ja muiden huomioonottaminen on vain oman tärkeän egosi minäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hienoa. Känniörvellykseen voi henkilökunta puuttua, mutta lasten häiriköintiin ei koskaan. Varaamme aina lapsivapaat palvelut jos on mahdollista. Juuri vähän aikaa sitten varattiin majoitus lapsivapaasta paikasta, jossa myös aamiainen lapsivapaa - ihanaa! Toki sekin maksoi hieman extraa, mutta maksan mielelläni jos ei tarvitse kuunnella lasten kirkumista.
Ja sille "känniääliölle" (joita mä en ole lennoilla kohdannut) voi ihan itsekin sanoa että nyt turpa kiinni. Lapselle ei.
Mekin yleensä majoitutaan adults only- hotelliin, käydään myös useimmiten sellaisessa "turrerysässä" missä ei ole niitä vesiliukumäkihotelleja lähimainkaan.
En. Eivät ole lapset häirinneet koneessa eikä hotelleissa. Aikuiset päihteissä ja mt-ongelmaiset kuitenkin ovat silloin tällöin.
Itse lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sille "känniääliölle" (joita mä en ole lennoilla kohdannut) voi ihan itsekin sanoa että nyt turpa kiinni. Lapselle ei.
Mekin yleensä majoitutaan adults only- hotelliin, käydään myös useimmiten sellaisessa "turrerysässä" missä ei ole niitä vesiliukumäkihotelleja lähimainkaan.
Adults only -ihminen, joka lurkkaa ja kirjoittelee Vauva-palstalle? :D
Mitä seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minne te muut olette lentäneet, mutta itse en ole aikoihin ollut lennolla missä olisi kännisiä möykkääjiä. Nämä taitavat olla lähinnä pakettimatkalaisten tilauslennoilla. Lennän aina reittilennoilla. Sen sijaan tässäkin kuvatun laisia muita häiritseviä lapsiperheitä on ollut useammankin kerran. En tarkoita vauvoja vaan ihan sellaisia 5 v ylöspäin, joiden jo kuvittelisi osaavan käyttäytyä. Samoin pari kertaa on ollut teini-ikäisiä, joilla käytöstavat olleet kaksivuotiaan tasolla. Yllättäen nämä kaikki suomalaisia... Kyseessä on olleet reittilennot Euroopan kaupunkeihin, esim. Madrid, Amsterdam, Lontoo.
Eipä niitä kännisiä ole tosiaan niin paljon viime aikoina enää ollut, Bangkokin reitillä on useimmin. En lennä pakettimatkojen tilauslennoilla, niistä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä seuraavaksi?
Aihe vapaa- palsta. Aika vähän täällä on juttua vauvoista jos vähän noita aloituksia selaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä seuraavaksi?
Suomen väestöstä noin 15-20% on vapaaehtoisesti lapsettomia. Voit siitä laskea, että aika iso äänestäjäryhmä ja myös rahallinen potentiaali palveluntarjoajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja minun oikeudet nukkua lennolla? Tällaista oikeutta nyt ei voi taata millään lennolla.
Käsi sydämellä miten usein olet törmännyt tällaisiin riehuviin, kiljuviin, potkiviin lapsiin lennoilla? M
Jos sinulle ei ole sattunut näitä kohdalle niin ei ole voinut sattua kellekään muullekaan? Hieno logiikka.
Jos nyt mietin omalla kohdalla ja otan koronan jälkeisen ajan matkustukset niin olen lentänyt kymmenisen kertaa ja näistä tulee mieleen heti neljä lentoa, joilla lapsiperhe häiriköi. Joka kerran kyseessä reittilento ja vähän isommat lapset, noin 5-6-vuotiaat ja vanhemmat. Näistä toki kolme lentoa oli syysloman korvilla, joten se selittänee, silloin kaikenlaiset perheet lähtevät liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä kännisiä ole tosiaan niin paljon viime aikoina enää ollut, Bangkokin reitillä on useimmin. En lennä pakettimatkojen tilauslennoilla, niistä en tiedä.
Eipä noita känniääliöitä juuri ole enää pakettimatkoillakaan. Suuri osa keski-ikäistä tai vanhempaa porukkaa, enimmäkseen pariskuntina omilla reissuilla. Lapsiperheet eivät ole itseäni häirinneet lennoilla oikeastaan ollenkaan, siihen nähden että loma- ja työlentoja on ollut vuosien varrella varmaan useampi sata.
Mieluusti, tosin lentolipun hinnassa oletettavasti olisi reilusti lapsivapaa-extraa, joten varaamatta jäisi.