Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
241/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sinun lähellä olevillasi tulee vesi silmiin, kun ytelä tortun haju yllättää :D

Vierailija
242/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sinun lähellä olevillasi tulee vesi silmiin, kun ytelä tortun haju yllättää :D

Sinähän sen tiedät kokemuksesta :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei sinun läheisyydestäsi ole kokemusta ;)

Vierailija
244/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viisikymppisenä ajattelet, että kyllähän tämä vielä ihan hyvin sujuu. Vain hetken päästä olet 60.

Vierailija
245/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemisen tragedia on siinä, että kun olit nuori, halusit seikkailla, matkustella, mennä maailmanääriin tavata uusia ihmisiä ja outoja kulttuureita ja oli enegiaa ja intoa tehdä kaikkea. Mutta ei ollut niin rahaa matkustella niin paljoa kuin olisi halunnut ja käydä kesän joka festareita läpi. nyt vanhana kun olisi rahaa, niin ei ole enää intoa. Ei huvita enää lähteä maailmanääriin, pakata, istua lentokoneessa tuntikaupalla, päätyä johonkin aggressiivista adrenaliinia ja kortisolia sykkivän miljoonakaupungin ihmispaljouteen tai uneliaan matkamuistomyymälöitä ja hotelleja pursuavan aurinkorannan kuumuuteen turistihelvettiin. Tai vängätä jonkun basaarimyyjän kanssa jostain tai lähteä jonnekin, missä olet ainoa joka puhuu englantia tai ranskaa ym  eurooppalaista kieltä ja missä koet olevasi kuin eksynyt ja epävarma kuin pikkulapsi.

Sitä vain kaipaa luonnon helmaan mökille, nököttää laiturilla katsella auringonnousua, perata kaloja, kuunnella kuikkaa, odottaa saunan lämpiämistä, kuokkia perunamaata, istuttaa kesäkukkia, nuuhkia ruusuja ja sireenejä... Onni löytyy nykyään pienistä asioista eikä enää kaipaa "mega-elämyksiä". Sitä on tullut mökkihöperöksi joka viihtyy omassa seurassaan ja tietenkin jo itsensä jatkeeksi aikojen saatossa kasvaneen puolison seurassa. 

Vierailija
246/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla. Muuten et voisi kokemusasiantuntijana antaa lausuntoja minun hajuistani. Kyllä sinut tunnistaa, kultapieni <3 Olethan ainut fanini. 

Vierailija
247/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 vuotiaana voi olla vielä toiset 50 vuotta edessä.

Elämä on tuon 50v jälkeen ns luopumista ja raihnaisuutta.

Toki vanhemmat ikääntyy siinä missä itsekin. Tuossa iässä elämän ehtoopuoli on hyväksyttävämpää kuin esim. 3kymppisenä. Molemmat vanhempani elävät vielä, olen 54. Mieheni hieman vanhempi ja hänen vanhemmat edesmenneitä. 

Vierailija
248/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla. Muuten et voisi kokemusasiantuntijana antaa lausuntoja minun hajuistani. Kyllä sinut tunnistaa, kultapieni <3 Olethan ainut fanini. 

No sen uskon, ettei sinulla faneja ole, toisin kuin minulla ;)

Vierailija
249/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, pimputtaja päässyt hiivantuoksuineen kesälomille! Meneekö koko loma taas palstalla? :D :D

Vierailija
250/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 35-vuotiaana kaksi teini-ikäistä lasta. En todellakaan kuvitellut olevani nuori :D 

Jotkut vain rupsahtavat toisia nopeammin. Itse olen 34-vuotias ja ehdottomasti nuori. En edes näytä erilaiselta kuin kymmenen vuotta sitten. 

Tai sitten elämä teinien vanhempana antaa perspektiiviä. Kaikessa ei aina ole kyse ulkonäöstä. Ja ihminen sokeutuu helposti itsessä tapahtuviin muutoksiin, kun oman pärstän näkee päivittäin. Jos joku sinut viimeksi 10v sitten tavannut näkisi sinut nyt, varmasti huomaisi jos jonkin lasta "rupsahtamista". 

t. eri

Aikuisuus, vanhemmuus yms. ei poissulje nuoruutta, ellei sitten pidä nuoruutena yksinomaan jotain teini-ikää, tai häd

Kyllä mä olen osannut.

Vierailija
251/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Minulla on yksi hyvin innokas fanipoika. Näet hänet, kun katsot peiliin. Turha kiistää faktoja. Paljastuit jo aikoja sitten. Ei kukaan muu kuin intohimoinen fani jaksa leikkiä tätä leikkiä näin pitkään ketjusta toiseen. Pusi pusi kultaseni <3

Vierailija
252/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Minulla on yksi hyvin innokas fanipoika. Näet hänet, kun katsot peiliin. Turha kiistää faktoja. Paljastuit jo aikoja sitten. Ei kukaan muu kuin intohimoinen fani jaksa leikkiä tätä leikkiä

Sulle on niin mukava nauraa, kutsuttakoon sitä sitten faniudeksi :D

Vierailija
253/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että lapsilla on kesäloma ja vanhemmat ovat töissä. 

Vierailija
254/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Minulla on yksi hyvin innokas fanipoika. Näet hänet, kun katsot peiliin. Turha kiistää faktoja. Paljastuit jo aikoja sitten. Ei kukaan muu kuin intohimoinen fani jaksa leikkiä tätä leikkiä

"ketjusta toiseen"? olet aika säälittävä, jos täällä pyörit ketjusta toiseen... plääh, nyt meni ajatus fiksusta mummosta ja hänen järkevästä väittelykyvystään.. :D

Vierailija
255/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että lapsilla on kesäloma ja vanhemmat ovat töissä. 

Kyllä, mummelit lomilla

Vierailija
256/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Minulla on yksi hyvin innokas fanipoika. Näet hänet, kun katsot peiliin. Turha kiistää faktoja. Paljastuit jo aikoja sitten. Ei kukaan muu k

Ihanaa, että nautit. Minulle on suuri ilo tuottaa hauskuutta ainoalle fanilleni. On nautinnollista, kun voi vielä mummoiässä tenat pöksyissä herättää noin suurta intohimoa nuoressa pojassa <3

Vierailija
257/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viisikymppisenä ajattelet, että kyllähän tämä vielä ihan hyvin sujuu. Vain hetken päästä olet 60.

Niin? 60+ nuori

Vierailija
258/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Minulla on yksi hyvin innokas fanipoika. Näet hänet, kun katsot peiliin. Turha kiistää faktoja. Paljastuit jo aikoja sitten. Ei kukaan muu k

Olen aina siellä, missä sinäkin, kultaseni. En raaski jättää uskollista faniani yksinään <3

Vierailija
259/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelin tuoksut saavat itikatkin tippumaan puista! Mutta koeta nyt mummeli keksiä muutakin hommaa kuin pyöriä palstalla ketjusta toiseen. Et taidakaan olla kovinkaan älykäs, vaikka vähän jo luulinkin. ;)

Vierailija
260/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, nelikymppisenä olin elämäni kunnossa, mm. kroppa ja naama parhaimmassa kunnossa mitä ikinä, vaikka sain ainoan lapseni pari vuotta aikaisemmin. Jotain tapahtui tuossa 45 vuoden iässä, painoa tuli yhtäkkiä monta kiloa lisää vaikka syöminen pysyi samana. Naama myös rupsahti. Lihasvoimat katosivat ja muutenkin väsynyt olo koko ajan. Jotain täytyisi tehdä, täytän ensi vuonna 50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän