Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita

Vierailija
30.06.2025 |

On se hassua:

"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…

Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."

Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.

Kommentit (2807)

Vierailija
1061/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmulla meni possessiivisuffiksi oikein! Ei ois mennyt Maijulla.

Maiju ei kirjoita edes ruotsia priimasti. Tänään tuli julki ruotsinkielisiä viestejä.

Oliko Maiju myös ylivertaisen motivoitunut työtään hakiessa?

Kirjallisuusoointoja 9 v, en tiedä valmistuiko.Kyllähän sen huomaa että pohja hr tehtäviin on hatara:)

Not the sharpest tool in the basket.

Riittää että on muumi.

Suomenruotsalaisillahan on suomalaisia alempi ÄO ihan tutkitustikin. Siksi tarvitsevat niin paljon jelppiä.

Vierailija
1062/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin Suskilla meni maine. On ollut kuitenkin vähemmän ryvettyneempi kuin miehensä tähän asti. Nyt voi sitten opiskelijat vähän supista yliopistolla vastedes. Kattokaa Nepo-Ollin mamma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Oliver osaisi ajatella, irtisanoutuisi harjoittelupaikasta heti ja välittömästi, viimeistään nyt. Välttäisi edes jossakin määrin itsellensä tätä rummutuksesta seuraavan, elämänsä mittaisen mainehaitan. 

Löytyykö poitsulta kypsyyttä?

Löytyykö munaa?, sanotaan suomeksi.

Vierailija
1064/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää Unkarin Orbankin jo toiseksi😄

MIELI Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun

elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla

olet kokenut järkyttävän tapahtuman

koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa

sinulla on itsetuhoisia ajatuksia

olet huolissasi läheisestäsi

Tää on vähän jo niinkuin piiloteltu uhkaus, pitäis varmaan ilmoittaa ylläpidolle!

Mä ilmoitin yhdestä aikaisemmasta ketjusta, koska tossa väitetään, että meillä muilla kirjoittajilla olisi itsetuhoisia ajatuksia. Kuulostaa jo ihan Hillary Clintonilta.

Vierailija
1065/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksi kriteereistä oli muun muassa harjoittelutuki. Alun perin Upin hakuilmoituksessa luki, että tukea on oltava kahden kuukauden palkan verran, mutta ilmoitusta muutettiin haun aikana ja vaatimus kahdesta kuukaudesta poistettiin."

Onkohan sitä tukea/stipendiä tullut lainkaan? Media hoi! Selvittäkää tämä seuraavaksi!

Samaa minäkin ajattelen. Mistä tämä stipendi sitten oltaisiin tempaistu? Milloin se koulu sitten alkoi, syyskuussa? Ja heti oltiin stipendiä ojentamassa. En kyllä ymmärrä. Varmasti tulee tulevaisuudessa mielenkiintoisia hakemuksia. Moi Maiju olen suorittanut rippikoulun ja saanut hymypoikapatsaan. Kun tulen haastatteluun, se käydään ranskaksi. Kannattaa opetella. Bonjour Make

Bonjour Make Macron

Vierailija
1066/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoiko Stubb Hiskille tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä?

Vai 3 pointtia:

-Sinä suostut.

-Sinä suostut ja itket.

-Potkut.

Vierailija
1067/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin myös mainita, että olen ollut jätskikiskalla ja strösselit osuivat aika usein tötteröön. Hilloja en koskaan unohtanut. Isä sanoi, että kyllä minulle stipendi kuuluisi. Mummullani oli ruotsalainen nimi.

:DDD

Vierailija
1068/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Awwww mua niin naurattaa tää varusmiespalveluksen määrittely työkokemuksena ja triathlon -harrastuksesta kertominen, ja että menee vielä läpi kolmelle tohtorille 😂

Jos olisin 15-vuotiaana jäätelökiskalle hakenut ilman aikaisempaa työkokemusta, olisin voinut mainita että harrastan ratsastusta ja olen aktiivinen ratsastusseuran toiminnassa, mutta ei kukaan korkeakoulutettu mainitse näitä asioita hakiessaan harkkaa/töitä.

Itse asiassa toi ratsastaminen kannattaa mainita, koska siitä heti saa pisteitä ihan vaan missä työnhaussa, koska se kertoo kovasta fyysisestä kunnosta ja vastuunkantamisesta. Mulla on tuttuja, jotka on edenneet nimenomaan sen avulla jopa pikkupäälliköiksi työpaikoillaan.

Vierailija
1069/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieköhän Oliver tänään työpaikalle kakun, kun tänään Maijun nimipäivä?

Siellä sitten yhdesää Maijun kanssa nuolevat kermat päältä nauraa kihertäen. Creme de la creme.  ;)

Vierailija
1070/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 13 kantelua. Oi-oi Olli.

Vierailija
1071/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentin osallisuuttakin pyydetty lehtien mukaan tutkimaan. 

"Yhdessä oikeuskanslerille tulleessa kantelussa kysytään muun muassa, onko tasavallan presidentin syytä epäillä vaikuttaneen tehtävän täyttöön epäasiallisella tavalla ja mikäli näin on, mikä valtiosääntöoikeudellinen merkitys menettelylle on annettava."

Vierailija
1072/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin Suskilla meni maine. On ollut kuitenkin vähemmän ryvettyneempi kuin miehensä tähän asti. Nyt voi sitten opiskelijat vähän supista yliopistolla vastedes. Kattokaa Nepo-Ollin mamma!

Rouvalla on ihan mukava syyskauden aloitus edessä, hahhah.

Vierailija
1073/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa typerykset Kimmo Kiljusen kannanotto. Hän on siis demari,mutta kerrankin fiksu.

Totuus nimittäin, että ensimmäisen vuoden opiskelija voi olla parempi kuin jotkut pidempään yliopistossa aikaansa viettänyt.

Älykkäiden vanhempien ja heidän ympärillään liikkuvien ihmisten seurassa voi todellakin oppia hyvin paljon, jos on kiinnostunut asioista.

99% täällä kateellisena äidinmaidosa imettyä punakaunaansa purkavista ei edes ymmärrä mitään tätästä asiasta. Ja opiskelu & aivojen käyttäminn on heille aivan tuntematonta.

Kukahan tässä on typerys? Kiljunen on itse korruptoitunut typerys, jos ei myönnä/ymmärrä tämän tapauksen ongelmaa. Oliver ei täyttänyt niitä kriteerejä, joilla hakijat pääsivät haastatteluun näyttämään sitä paremmuuttaan. Kiinnostuksen Suomen ulkopolitiikkaan ja Natoon tuli näkyä OPINNOISSA. Pari fuksikurssia ei riitä osoittamaan kiinnostusta. Oliver pääsi haastatteluun siksi, että kertoi olevansa Stubb.

Tuota paikkaa hakeneista 200 opiskelijasta varmasti löytyi vaikka kuinka monta, joiden vanhemmat ovat älykkäitä. Itse en ole koskaan pitänyt A. Stubbia älykkäänä. Rouvastaan en tiedä. Myöskään Oliverin mahdollinen "ylivertainen" englanti ei voi olla peruste. UPIn tutkijoista useimmat eivät ole natiiveja englannissa, mutta pärjäävät hyvin. Tärkeämpää on itse tutkimus. Pienet kielivirheet voi tarkistuttaa vaikka tietokoneella. Vai haettiinko tässä vaan kielenkääntäjää? Oliver ei hallitse suomea ja ruotsistakaan ei ole takeita, että kielioppi on hallussa.

Vierailija
1074/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvä saada mamman haastattelu tästä asiasta. Menikö valinta hänen mielestään oikein?

Vierailija
1075/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se haki tuonne ensimmäisen vuoden opiskelijana? Vinkkasiko joku että voit hakea. Sinänsä outo juttu.

Vierailija
1076/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä Haukkalan vastauksesta Stubbin helmikuiseen ekaan hakemukseen, että kuinka syvällä Oliverin omat kädet ovat tässä tunkiossa. Voi olla hyvinkin tietoinen miten junailu etenee ja itse sitten juonta toteuttanut.

TOIMITTAJAT HOI!! Voisitteko julkistaa Haukkalan vastauksen pojan helmikuun viestiin?

Hyvä hoksautus!

Vierailija
1077/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se haki tuonne ensimmäisen vuoden opiskelijana? Vinkkasiko joku että voit hakea. Sinänsä outo juttu.

Vai järjestikö joku hommelit niin että pystyi hakemaan? Hiski?

Vierailija
1078/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tämän faktan myös toiseen aihetta käsittelevään ketjuun, mutta koska asiaa ei voi kyllin korostaa, niin kirjoitan saman myös tänne: huomionarvoista on, että 8.2.2025 viikonpäivä oli lauantai ja 10.2.2025 täten siis maanantai. 

Mäkin lähetän aina mun työmeilit lauantaina... eiku hupsista.

Veemäisintä on kuitenkin, jos lähettää perjantaina 16.55.

Vierailija
1079/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Ruotsin Aftonbladet uutisoi tästä 1.7. Otsikko suomeksi

Himoittu harjoittelupaikka meni Stubbin pojalle

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/alRBkO/eftertraktad-praktikplats-g…

Niin se maine menee. Olisi kannattanut vähän miettiä ennen kuin sortuu korruptioon.

Toisaalta taas hyvä, että he toivat ihan itse kaiken ilmi omaa omahyväisyyttään ja täysin häpeilemättä. Tuskinpa he ovat alun alkaen edes tajunneet ryhtyvänsä tekemään mitään väärää: ovat vain toimineet vanhasta tottumuksesta, koska "niin on aina toimittu". Varsinainen La Famiglia.

Nepoillen maailmanmaineeseen?

Niin siinä o

Ruotsin ja Tanskan suurimmat mediat, ainakin kuusi uutisoi tästä 1.-2.7.  Tanskan Radio otsikoi suoraan nepotismista.  

Mikä mainehaitta Suomelle.

Vierailija
1080/2807 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Oliverilla on vauvakirja, tästä voi laittaa parit lehtileikkeet sen viimeisille sivuille. :D

Toivottavasti myös Aallon dekaani ottaa rouva I-S:n kanssa puheeksi, että tällainen perhejulkisuus on hänen asemassaan olevalle henkilölle hyvin kiusallista.

Varsin noloa julkisuutta anti-bribery -luennoitsijalle. 

Voi teeskennellä englanniksi, ettei ymmärrä, mistä puhutaan. 

Ketju on lukittu.