Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita

Vierailija
30.06.2025 |

On se hassua:

"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…

Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."

Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.

Kommentit (2753)

Vierailija
2001/2753 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Haukkala kommentoinut stipendiasiaa?

Ei ole. Hän kuten koko UPI :n porukka sekä presidenttiperhe vaikuttaa hiljentyneen kokonaan kesän ajaksi. 

Vierailija
2002/2753 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2753 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Hän kuten koko UPI :n porukka sekä presidenttiperhe vaikuttaa hiljentyneen kokonaan kesän ajaksi. 

Haukkalan lausunnosta 19.6. lainaus:

Olen lisäksi varmistanut, että muodollinen kriteeri harjoittelutuesta tai stipendistä täyttyi. Katsoimme, että hakijan itse hankkima ulkomainen tuki rinnastui kotimaiseen tukeen.

https://fiia.fi/ajankohtaista/ulkopoliittisen-instituutin-johtajan-hisk…

On niin ympäripyöreä, että eipä tuo kerro, että tuli oli myönnetty ennen kuin harjoittelu alkoi saati siinä vaiheessa, kun haastattelu tehtiin.  Muilta hakijoilta päätös harjoittelutuesta vaadittiin, jotta hakemus edes huomioitiin.

Sellaista arvopohjaista realismia.

#hejsanmaiju

Vierailija
2004/2753 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lisäksi varmistanut, että muodollinen kriteeri harjoittelutuesta tai stipendistä täyttyi. Katsoimme, että hakijan itse hankkima ulkomainen tuki rinnastui kotimaiseen tukeen.

On niin ympäripyöreä, että eipä tuo kerro, että tuli oli myönnetty ennen kuin harjoittelu alkoi saati siinä vaiheessa, kun haastattelu tehtiin.  Muilta hakijoilta päätös harjoittelutuesta vaadittiin, jotta hakemus edes huomioitiin.

"hakijan itse hankkima tuki" kenen muun sen tarvitsisi hakea, kuin itse.

Vierailija
2005/2753 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Vierailija
2006/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin ympäripyöreä, että eipä tuo kerro, että tuli oli myönnetty ennen kuin harjoittelu alkoi saati siinä vaiheessa, kun haastattelu tehtiin.  Muilta hakijoilta päätös harjoittelutuesta vaadittiin,

"hakijan itse hankkima tuki" kenen muun sen tarvitsisi hakea, kuin itse.

Pitääkö tulkita niin, että iskä hommasi harjottelupaikan ohi pätevämpien hakijoiden, mutta poika joutui itse hankkimaan vaaditun tuen?  Varmaan lukijan vastuulla, miten Haukkalan hehkutusta lukee.  Sitä stipendipäätöstä odotetaan edelleen, milloin päätös siitä on tullut?

Vierailija
2007/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten semmoinen juttu, että yleensä kun kaikki on hyvin, voidaan avata suu ja reippaasti kertoa miten on stipendit sun muut. Normaalisti valitaan aina hiljaisuus silloin, kun on salattavaa.

Vierailija
2008/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muodollinen kriteeri = mahdollisuus anoa stipendiä tai harjoittelutukea. Ei siis vielä mitään konkreettisesti myönnettyä stipendiä tai harjoittelutukea. Ok, jos kerran kuvakaappaus Upissa riittää kun nimi on mieluinen, silloin päätös kyllä haisee.

Vierailija
2009/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tähän pitää saada selvyys. Ja kyllä laillisuusvalvoja sitä varmasti myös tutkii.

Vierailija
2010/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toimittajat olleet yhteydessä sinne Exeterin yliopistoon?

Vierailija
2011/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Vierailija
2012/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mistä me tiedetään, vaikka olisi jo lopettanut harjoittelun. Tiedä vaikka näin välttyisi joistakin kysymyksistä.

Vierailija
2013/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että Niinistö tai Halonen eivät olisi koskaan tehneet tällaista mokaa. Stubbille näitä sattuu, mokia. Toivottavasti ei töppäile meitä sotaan.

Vierailija
2014/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten semmoinen juttu, että yleensä kun kaikki on hyvin, voidaan avata suu ja reippaasti kertoa miten on stipendit sun muut. Normaalisti valitaan aina hiljaisuus silloin, kun on salattavaa.

Aivan! Noin pitkäkestoinen hiljaisuus on kyllä itsessään kertonutkin totuuden tuosta tapauksesta. Syksyn kootut selitykset ovat varmasti herkullista luettavaa. 😏

#hejsanmaiju, #hoppsanhiski, #antibriberyrules, #salaisetkansiot, #sorisiitä, #suominousuun

Vierailija
2015/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että Niinistö tai Halonen eivät olisi koskaan tehneet tällaista mokaa. Stubbille näitä sattuu, mokia. Toivottavasti ei töppäile meitä sotaan.

Totta, eikä kukaan heidän edeltäjistäänkään kyllä ole erityisemmin mokaillut. Martti Ahtisaaren kompastuminen lienee ollut dramaattisinta mitä sillä saralla on tätä ennen tapahtunut, joten aikamoisen loikan presidentti-instituutio on kyllä tehnyt Stubbin myötä, eikä mitenkään positiivisessa mielessä. En muista koskaan aiemmin hävenneeni Suomen presidentin käytöstä maailmalla, mutta pakko myöntää, että tämä aiheutti minussa keväällä myötähäpeää:  https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011194476.html 

Varsinainen kansainvälinen elitisti...

Vierailija
2016/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä nyt ihan järkyttävän noloa myös koko perheelle.

Vierailija
2017/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko toimittajat ovat kysyneet Stubbilta oikeusasiamiehen perheeseen osuvasta korruptiotutkinnasta? Onko Suomessa tällaista korruptiota?

Onko Innes-Stubbin kursseista kyselty Aallosta?

Joko Oliver uskataa itse vastata medialle? Vieläkö raukka kieltäytyy? Vieläkö Hiski huijaa?

Vierailija
2018/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noihin vastauksia saada. Opiskelijajärjestöt voisivat puolustaa opiskelijoita ja laatia yhteisen avoimen kirjeen.

Vierailija
2019/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko toimittajat ovat kysyneet Stubbilta oikeusasiamiehen perheeseen osuvasta korruptiotutkinnasta? Onko Suomessa tällaista korruptiota?

Onko Innes-Stubbin kursseista kyselty Aallosta?

Joko Oliver uskataa itse vastata medialle? Vieläkö raukka kieltäytyy? Vieläkö Hiski huijaa?

Korruptiotutkinta kohdistuu ensisijaisesti Ulkopoliittiseen instituuttiin ja sen työntekijöihin.

Vierailija
2020/2753 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan suurimmalla mielenkiinnolla vain sitä, miten tämä keissi junaillaan niin, ettei ketään syytetä yhtään mistään, etenkään vilpistä tai korruptiosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme