Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musaluokalle vai steinerkouluun

Vierailija
08.08.2024 |

Olen 12 vuotias tyttö ja alotin kutosluokan steinerkoulussa tänä syksynä. Yläkoulu mietityttää. Yksi kaveri harrastuksesta sanoi tänään tulevansa steinerkouluun yläkouluun ja puhui siitä miten on kiva että ei tarvi yksin mennä yläkouluun kun minä olen siellä. Olen kuitenkin itse pohdiskellut musaluokalle hakemista. En ole vielä kertonut hänelle tästä ajatuksesta. En haluaisi hänen joutuvan mennä yksin yläkouluun kun on niin kovasti odttanut, että minä olen siellä, musiikkluokka silti kiinnostaa aidosti. Mitä teen?????!!!!???

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi

Vierailija
2/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kaipailen ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musaluokalle.

Vierailija
4/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet musaluokalle. Sun ei tarvitse miellyttää muita, vaan teet itsellesi parhaan ratkaisun. Kaverisi selviää kyllä, vaikka et olekaan samassa koulussa. 

Vierailija
5/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musaluokalle, steinerkoulun opit ei vastaa julkisen perusopetuksen tasoa.

Vierailija
6/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musaluokalle

Vierailija
7/23 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti se mitä itse haluat eli musiikkiluokka. Ei voi kaverin takia valita toisin. 

Vierailija
8/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musaluokka. Steinerin opit ovat huuhaata. 

Vierailija
9/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanon kaverille, sillä kun hän kertoi steinerkouluun tulemisesta olin innoissaan siitä sillä en ollut miettinyt musaluokkaa vielä silloin. ap

Vierailija
10/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mitä sanon kaverille, sillä kun hän kertoi steinerkouluun tulemisesta olin innoissaan siitä sillä en ollut miettinyt musaluokkaa vielä silloin. ap

Kerrot hakevasi musaluokalle. Ethän sä sinne edes välttämättä pääse 

Vierailija
11/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä harkitse stainerkoulua, ellet usko heidän uskontoonsa.

Vierailija
12/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään 12-vuotias tyttö. Yrität vaan provosoida keskustelua steinerkoulusta. Tuo tapasi on kyllä naivi.

Vierailija
13/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko musaluokalle vaihtaa noin vain? Itse olen ollut musiikkiluokalla 3lk eteenpäin ja sinne oli pääsykokeet. Uusia oppilaita tuli ala-asteella yksi, mutta ylä-asteella ei yhtään. Lähes sama luokka siis ollut koko peruskoulun.

Vierailija
14/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole mikään 12-vuotias tyttö. Yrität vaan provosoida keskustelua steinerkoulusta. Tuo tapasi on kyllä naivi.

Samaa ajattelin että jotenkin tyyli ei vaikuta 12-vuotiaan kirjoitukselta.

Vierailija
15/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiasko tulee kyselemään neuvoja vauvapalstalta? Yritti kyllä tehdä muutaman virheenkin tekstiin mutta silti tuo tyyli ei oikein vakuuttanut.

Vierailija
16/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Vastauksia kaipailen ap

12-vuotiasko kirjoittaa noin?

Vierailija
17/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin miettisi että yliopistoon vai tarkkailuluokalle? HALOO!!!

Vierailija
18/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mitä sanon kaverille, sillä kun hän kertoi steinerkouluun tulemisesta olin innoissaan siitä sillä en ollut miettinyt musaluokkaa vielä silloin. ap

Kerrot nyt pikimmiten kaverille, että suunnittelet musaluokalle hakua. Hänelläkin on sitten aikaa miettiä mahdolliseen painotusopetukseen hakeutumista ja vaikka preppailla valitsemansa painotusaineen pääsykokeeseen.

Yläkoulussa usein on vähemmän painotusopetuksen paikkoja kuin alakoulussa, ja usein musiikkipainotuksessa jo alakoulussa olleilla on enemmän pääsykokeissa testattavia taitoja. Joten kannattaa varautua myös siihen vaihtoehtoon, että jäät haussa ulkopuolelle.

Paljon onnea sinulle ja kaverillesi valintoihinne. 

Vierailija
19/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vähän ihmiset olis jo päässeet taikauskosta millainen Steiner- koulu on, mutta sivistymättömtyys perusasioista jyllää edelleen.

Ap:lle: tietysti valitset itsellesi tärkeimmän opinahjon. Opiskelet itseäsi, et kaveriasi varten. Kerro hänelle, että olet pyrkimässä musaluokalle, koska on sun tulevaisuudelle tärkeintä näin.

T: Steinerista ällän paperit kirjoittanut

Vierailija
20/23 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulut on uskonnollista ja new age -huuhaata pahimmasta päästä.