Onko täällä muita 4:n lapsen äitejä?
Meillä lapset puolivuotta, 3v, 6v ja 8v. Kolme tyttöä ja yksi poika. Välillä on aika huliaa ja huolestuttaa, pystynkö antamaan kaikille tarpeeksi huomiota ja aikaa. Lapset ovat kuitenkin ihania ja olen heistä tavattoman onnellinen. Tiettyä haastetta tuo tietysti tämän kokoisen perheen asumis- ja muut ratkaisut. Rahan riittäminenkin huolettaa, vaikka näyttäähän tuo riittävän. Tiedättekö, onko netissä neljän lapsen äidin blogia tai keskustelu palstaa vähän isomman perheen äideille?
Kommentit (30)
Itse olen kanssa opettaja ja viimeksi ollut töissä kun oli kaksi lasta. Nyt hirvittää että miten tästä selvitään, kaikesta aamuruljansseista ja kotitöistä töiden lisäksi.
Miten teillä on mennyt?
Nyt on kova kiire ei ehdi kirjoitella. Pitäisi tosiaan perustaa joku oma palsta/postituslista. Kuka jaksaisi tehdä sen?
Vanhin 5 vuotta. Mukavaa kun on saanut hoidella vauvoja viimeiset viisi vuotta!
löytyy suurperheille keskustelupalsta osoitteen www. alltforforaldrar . se kautta, siellä forum ja föräldrarskap/familj ja sieltä 4barn+
4 tyttöä. Iät 8v, 5v, 4v, ja 1v
Päivät on yhtä hulinaa ja istuksimaan ei paljon kerkeä, mutta mistään hinnasta en hetkeäkään vaihtais pois.
Tytöt 10v,8v,5v ja 2v. Minä olen jo työelämässä ja opiskelen samalla, joten kyllä tämä aika haipakkaa on elämä tällä hetkellä. Itse en halua enempää lapsia, mies vielä olisi halunnut. Minä puolestani kaipaan jo hiukan enemmän omaa aikaa ja odotan, että joskus tulisi yö, jolloin saisi nukkua heräämättä.Meillä kuopus nim. nukkuu vielä yöt välissä ja potkii... joten aika rauhattomia nuo yöt on.
Kotityöt on jääneet tämän kuluvan työ/opiskelu vuoden aikana aivan minimiin. Onneksi mies tukee ja pyrkii auttamaan mahdollisuuksien mukaan. Mutta 4:n lapsen kanssa koen, että olen oppinut organisoimaan aikana hyvin ja niinpä tässä purskutetaan eteenpäin ja odotetaan lomaa... (opettajana on 2.5kk kesälomaa onneksi edessä). liian vähän ehdin lasten kanssa olemaan, sen myönnän, mutta ajattelen, että aikansa kutakin, joskus minäkin valmistun ja saan nauttia oikeasti " lyhyistä" työpaivistä ja pitkistä lomista.
En osaa perustaa mitään palstaa, en ymmärrä sellaisesta mitään. Ymmärtääkö joku? Olisi tosiaan hyvä ajatus.
Onneksi saan olla kotona vielä jonkun aikaa! Mutta kyllä *vähän* takaraivossa kelailen, kuinka kaiken organisoin sitten kun töihin menen. Ei tule olemaan ihan maailman lällyintä.
Täällä myös neljä tyttöä. 6, 5, 3 ja 1v
10v.9v.7v.5v.
Tyttö kolmas.
Se mikä huvittaa monesti on se keskustelu, että kyllä tyttöjen hienostelu ja prinsessaleikit johtuu vain naisen alistamisesta muottiin. Tytöt muka opetetaan sellaisiksi.
Ja höpsis. Tyttö on niin rinsessa kun olla ja voi, vaikka on poikaporukassa elänyt. Talo on ollut täynnä legoja ja bioniclejä, mutta pienestä asti tyttö on leikkinyt kotileikkejä ja kaunistautunut.
Kyllä nää poika-ja tyttöjutut on geeneissä.
Niin ja kuljen töissä. Mies ei ole minun apuna vaan ihan täytenä perheenjäsenenä ja kumpikin tehdään se, mikä ehditään. Minusta on hassua ajatella, että mies olisi apuna perheen hoidossa. Kai ne nyt miehenkin lapsia on ja talo miehenkin koti.
eli meillä on 5 lasta 11-3v, haave on (ainakin mulla) vielä yhdestä
Vierailija:
Muuten kävin kurkkaamassa tuota aiemmin ehdotettua suurperheiden sivua. Se onkin suljettu, joten kolkuttelemaan vaan jäin.
tuo suuperheiden palsta on aika hiljanen, pistä sinne postia, kyllä sinne varmaankin otetaan mukaan:)
esikoinen poika ja muut tyttöjä, ikähaitari 5-25v
Samoja ajatuksia kuin itselläni. Kyllä sille yhdelle erisukupuolta olevalle on ihan omastatakaa tullut ajatuksia siitä, mikä häntä innostaa. Ja niin, onneksi meilläkään mies ei ole minun " APUNA" . Vaan yhdessä tehdään asioita.
Kolme poikaa ja yksi tyttö, 8v, 6v, 4v ja 1v (täyttävät tänä vuonna 9, 7, 5 ja 2). Samanlaisia ajatuksia minullakin, välillä on melkoista pyöritystä, vaikka ihana porukka onkin!
Aikataulut, kuljetukset yms. käyvät välillä todella työstä, kun on kerhoa, eskaria, koulua, jokaisella joku harrastus jne. Pienin kulkee siinä aina mukana ja välillä harmittaa, kun hän joutuu niin olemaan muiden " armoilla" , eli puetaan ja pakataan autoon, että saadaa sisarus vietyä johonkin yms.
Kyselemiäsi blogeja tai keskustelupalstoja en tiedä! Eikä nyt säteile oikein minullakaan, täytyy mennä nukkumaan ;-)
Vanhin on 13 ja nuorin 5. elämä alkaa jo helpottamaan
yksi tyttö ja kolme poikaa. Vanhin 13v ja nuorin 1v. En tiedä mitään palstaa, joskus olen sellaista kaivannut :)
Olipa ihana lukea, että meitä on muitakin. Kiitos teille kaikille sinne jonnekin! Piristitte mieltäni vielä näin iltamyöhään!
Yksi poika ja kolme tyttöä, vanhin on 13v ja nuorin on 2v.
Muuten kävin kurkkaamassa tuota aiemmin ehdotettua suurperheiden sivua. Se onkin suljettu, joten kolkuttelemaan vaan jäin.