kortti saattohoitoon joutuvalle
Olisiko jollakulla hyviä ajatuksia, mitä kirjoittaa saattohoitoon joutuvalle eläkeikäiselle sukulaismiehelle? Haluaisin lähettää hänelle kortin (asumme tuhansien kilometrien päässä eli käymään ei voi mennä), mutta en halua mitään lässy-tekstiä, vaan jotain tyyliin " voimia taisteluusi syöpää vastaan" . Emme ole mitenkään erityisen läheisiä, mutta kyseessä kuitenkin ihminen, jota arvostan paljon.
Kommentit (9)
Eli kerro miehelle, että hän on mielessänne. Älä toivota voimia tms.
Terv. Oman isänsä saattohoidon kautta jo menettänyt
Ei muuta.
T. Vanhempansa saattohoitanut
eli kiitos tuosta kommentista, ettei kannata kirjoittaa " taistella syöpää vastaan" .
Ensimmäistä kertaa joku läheinen ihminen joutuu saattohoitoon ja olen hiukan pallo hukassa.
Jotenkin kortin lähettäminen kuolevalle tuntuu liian kylmältä.
Juu, emme ole koskaan soitelleet (muutenkin meidän suvussa yhteyttä pidetään lähinnä kirjoittamalla, sähköpostitse ja kirjeillä. En itse yhtään tykkää puhua puhelimessa (siis yleensäkään) eikä saattohoitoon joutuvakaan ole mikään puhelinihminen eli ehdottomasti kortti on meidän tapauksessamme parempi vaihtoehto. Vaikea vaan kuvitella mitä toisen päässä liikkuu eli miten hänelle kirjoittaa, kun ei itse ole mitään vastaavaa kokenut. No, jotain vinkkiä on jo tullut. Kortti on aloitettu... Kiitos avusta.
ap
Tai jos ette ole kovin läheisiä ei ehkä kannata koko korttia lähettää itse potilaalle, vaan hänen omaisilleen, toivotella heille jaksamista ja lähettää terveisiä potilaalle, että hän on ajatuksissanne. Ehkä se olisi helpompaa?
Kirjoitin lopulta, että hän on ajatuksissamme ja toivon, että hänestä pidetään hyvää huolta. Lisäksi pyysin lapsia piirtämään korttiin sydämiä, perhosia, kukkia. Minusta kortti on nyt oikein sopiva.
ap
soita mieluummin puhelimella ja keskustele ja kuuntele