Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ringin juokseminen Tuska-festivaalissa: hyvä vai huono asia?

Vierailija
29.06.2025 |

Kysymys otsikossa.

Ringissä juokseminen festarilla ok vai ei?

Vaihtoehdot

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot Ihmismassat liikkumassa on vähän pelottavia. Mikä festari se oli,kun jengiä kuoli.. tehtiin muistaakseni netflix dokkarikin.oli kardashianit jotenkin osallisia muistaakseni? Tai ne oli siellä omalla alueella.

Ja jossain tapahtumassa umpikuja teki sen,että useita tallautui kuoliaaksi. Oli ulkomailla.

Roskildessa Pearl Jamin keikka v. 2000 ainakin.

Niitä on ollut sitten useampikin. Tarkastin niin oli astroworld.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Astroworld_Festival_crowd_crush

Ei ne huvikseen ole tarkkoja järjestelyissä.

Tuo Astroworld ei liittynyt moshaukseen vaan festarin järjestelyihin. Roskildessa ihmisiä kuoli keikan aikana, kun takaa työnnettiin ja jäivät puristuksiin/ihmisten jalkoihin.

Vierailija
82/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli se toinen missä kujalla tallautui ihmisiä kuoliaaksi, 159

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Love Paradessa vuonna 2010 tallautui ihmisiä kuoliaaksi. Johtui järjestelyistä, muistaakseni oli niin että ainoa ulosmenotie ole kapea "tunneli". Alun perin Love Paradea järjestettiin Berliinissä kaupungillä, ei missään suljetulla alueella. Sittemmin sitä alettiin järjestää muuallakin ja tämä oli joku muu paikkakunta. 

Vierailija
84/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot Ihmismassat liikkumassa on vähän pelottavia. Mikä festari se oli,kun jengiä kuoli.. tehtiin muistaakseni netflix dokkarikin.oli kardashianit jotenkin osallisia muistaakseni? Tai ne oli siellä omalla alueella.

Ja jossain tapahtumassa umpikuja teki sen,että useita tallautui kuoliaaksi. Oli ulkomailla.

Roskildessa Pearl Jamin keikka v. 2000 ainakin.

Niitä on ollut sitten useampikin. Tarkastin niin oli astroworld.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Astroworld_Festival_crowd_crush

Ei ne huvikseen ole tarkkoja järjestelyissä.

Tuo Astroworld ei liittynyt moshaukseen vaan festarin järjestelyihin. Roskildessa ihmisiä kuoli keikan aikana, kun takaa työnnettiin ja jäivät puristuksiin/ihmisten jalkoihin.

Kirjoitinkin vain ihmismassoista. En menisi esim.tuohon deathwalliinkaan. Pelkkä ajatus puistattaa.

Olen siis ravannut tuskassa ja keikoilla,mutta en ole törmännyt ns deathwalliin ennen.

Porukka näyttää surffaavan. Niitä ei vikana esiintyjän kohdalla kiinnosta tulla poistetuksi vissiin.

En menis tuolla eturiviin.

Ja olen kerran tullut vedetyksi mukaan vastoin tahtoa moshpittiin. Kirjoitin siitä jo edellä. Oli pienikokoisena  160cm naisena pelottavaa.

Vierailija
85/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vattu on wall of death? Käski ne siihen. En tiedä,vaikka olen ihan metalhead ja ravannut keikoilla

Ihan hitosti porukkaa.. Varmaan makee tunnelma.

Kuulostaa niin paljon paremmalta kuin craddle of filth kuulosti.

Vielä on pätkä metallimusiikkia sitten opiskelematta :D Wall of death on moshpitin yksi muoto, jossa yleisö jaetaan keskeltä kahtia sivuille ja sitten juoksevat toisiaan päin. Kielletty nykyään aika monessa paikassa, mutta Youtubesta löytyy kyllä videoita.

Ringin juokseminen on kesympi versio moshpitista ja sinne ei ketään pakoteta. Jos metallikeikoilla haluaa välttää pitin, suosittelen aivan eturiviä, pitti lähtee yleensä sen takaa. Lisäksi pitin takana saa olla ihan rauhassa. Itse olen käynyt metallikeikoilla ja festareilla yli 15 vuotta ja koskaan en ole pitissä ollut. Teininä aina eturivissä ja nykyään aina takana ta

Niinpä, Pekka Poutakin on uskollinen hevari.

Vierailija
86/124 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, Pekka Poutakin on uskollinen hevari.

Totta. Olen istunut samassa pöydässä anniskelussa tuskassa. En toki puhunut sille mitään.Mutta silloin Pouta oli vielä cool. Ennen Niitä koira töihin mukaan-juttuja.

Vierailija
87/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ole paljoa ihmisiä suvilahdessa jos mahtuu siellä juoksemaan. Todella junttia.

Onneksi räppipaskan kuuntelu Ruis"rokissa" ei ole yhtään junttia, hei jiiveegee möömuujee!

Vierailija
88/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen versio moshpitistä. Kuuluu asiaan ja kun itse olen jo tukevasti keski-ikäinen, niin mieluummin näitä helppoja versioita, kiitos. Wall of deathitkin on aika kesyjä Tuskassa ja kääntyvät hetkessä rinkijuoksuksi. Jonkun bändin laulaja kommentoikin, ettei ole ikinä nähnyt vastaavaa missään. Nuorena tietty harrastin stage divingia ym. mutta ne ajat on jo kauan sitten jääneet taakse.

Vierailija
89/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka ilmeisesti katsellut Ylen striimejä eikä itse ole metallikeikalla koskaan ollut  jos mojnen ihmetyttää.

Vierailija
90/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa purkaa energiaa!

Hyvä riski joutua tallotuksi?

Vierailija
91/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkijuoksut on ihan jees ja niitä Tuskassa ja vastaavissa isojen massojen tapahtumissa näkee paljon. Se on turvallinen tapa pitää hauskaa. Etikettiin kuuluu, että jos joku kaatuu, hänet autetaan ylös ja takana tulevat nostavat käden ylös sen merkiksi, että rinki pysähtyy hetkeksi, jottei kukaan jää jalkoihin. Ainakin Lorna Shoren aikana kuitenkin oli perinteisempää ja rajumpaa moshpittiä (laulajan yllytyksestä), johon revittiin mukaan myös sivusta seuraajia.

Vierailija
92/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallinen versio moshpitistä. Kuuluu asiaan ja kun itse olen jo tukevasti keski-ikäinen, niin mieluummin näitä helppoja versioita, kiitos. Wall of deathitkin on aika kesyjä Tuskassa ja kääntyvät hetkessä rinkijuoksuksi. Jonkun bändin laulaja kommentoikin, ettei ole ikinä nähnyt vastaavaa missään. Nuorena tietty harrastin stage divingia ym. mutta ne ajat on jo kauan sitten jääneet taakse.

Pitin perimmäinen tarkoitus lienee ollut päätön sekoilu jote turvallinen versio siitä ei oikeastaan ole versio siitä.

Vierailija
93/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen mosh pit kuin Lasse Liemola laulamassa rokkia.

Vierailija
94/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkijuoksut on jees. Se mistä en tykkää, on tää mitä uudemmat bändit harrastaa, että menkää kaikki kyykkyyn ja hypätkää sitten yhtä aikaa ylös. Tänä vuonna ei onneksi tullut tätä Tuskassa vastaan ainakaan niiden bändien keikoilla, jonne itse osuin. Tällaiset jumppatunnit ei näin keski-ikäisenä kovin paljon nappaa ja jään sitten vaan seisomaan sinne kyykkääjien keskelle.

Vierailija
95/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt kun hetken vkl katsoin telkkarista tuota ja porukka hölkkäsi siinä rinkiä. Parempi tuokin tietty kuin sellaisen 150 kiloisen läs... hevariporukan toisia päin hyppely jota joskus on nähnyt. En ole pieni minäkään mutten nyt ihan koko konserttia haluaisi seistä puolustusasennossa kun läs.. hevaria loikkii päälle joka suunnasta. 

Vierailija
96/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa purkaa energiaa!

Mutta edesvastuutonta energian haaskausta. Jos olisi vaikka iso juoksumatto ja siihen kytketty generaattori niin bändit saisivat siitä ilmaisen sähkön.

Tuska kyseessä. Ei mikään coldplayn keikka sentään..

Juu, ei tuollaista viherpesua siellä tarvita.

Vierailija
97/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ilmeisesti katsellut Ylen striimejä eikä itse ole metallikeikalla koskaan ollut  jos mojnen ihmetyttää.

Joo, mulla vähän sama fiilis että luullaan että ollaan oltu nyt festareilla  itse läsnä kun sitä kerran seurataan jostakin televisiosta ne. Ihmiset on vähän tyhmiä. Nyt on festarit ohi, antakaa jo olla.

Vierailija
98/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siinä kertyy askeleita päivässä?

Reippaat 14000 askelta tuli perjantaina itselle Ouran mukaan. Ja menin vasta joskus viiden maissa paikan päälle.

Vierailija
99/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita turvallisia moshpit-versiota juoksuringin lisäksi. Nähty tänä vuonna taas mm. soutupitti ja letkajenkka. Pääasia, että on hauskaa.

Vierailija
100/124 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moshpit kuuluu hevitapahtumiin!

N53