Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko palstalaiset tosiaan suurin osa varakkaita?

Vierailija
29.06.2025 |

On velattomat autot, mökit, asunnot, painavat osakesalkut jne. Kateeksi käy

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palstalaiset eivät kommentoi joka ketjuun, vaan tapahtuu valikoitumista. Omaisuusaiheisiin kommentoi ne joilla on paljon omaisuutta. Ei siitä voi laskea mitään keskiarvoa.

Esimerkiksi minä kerron mielelläni että mulla on velaton talo Helsingissä (600 000€) ja osakesalkku 250 000€. Olen terveen ylpeä saavutuksestani. Tuskin vastaisin omaisuuskysymyksiin jos mulla ois vaan tuulen huuhtoma perse ja kolmen tonnin nissani.

Kiinteistöjen arvot laskevat. Ei kukaan ota enää 200 000 asuntovelkaa, kun voidaan irtisanoa kuukauden päästä.

Alisuoriutuja.

Vierailija
102/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, täällä on hyvin paljon työn vieroksujia, lainsäädännöstä ja kierrätysjärjestelmästä piittaamattomia tuilla eläjiä, jopa ihan kriminaalirikollisia.

Ja sitten niitä jotka on isin kanssa samassa työpaikassa töissä ja ajavat pappa betalar bemarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.  Palstalaisten ikähaarukka on aika suuri ja on ihan selvää,  että 50+ viimeistäänkin asuntolaina on maksettu.  Monilla siinä iässä jo lapsetkin aikuisia.  Auto on monelle tarpeen joko asuinpaikan tai työn vuoksi.  Jotkut ovat saaneet mökin perinnöksi,  jotkut ostaneet oman ja jotkut mieluummin matkustelee kuin mökkeilee.  Sijoittamiseen vaikuttaa paljon perhetausta sekä yhteisö, jossa elää. Ts onko saanut jostain mallia,  että sijoittaminen kannattaa. Iäkkäämmillä palstalaisilla voi olla jo muitakin perintöjä, esim sijoitusasunto tai useampi. 

Vierailija
104/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on toimitus johtaja ja asumme 250m2 talossa jossa 100m2 terassi.

Kaksi sähköautoa ja Huvila inkoossa. Ei me mitään ökyrikkaita ole.

Kerran vuoteen käydään Italian rivieralla ja syödään hyvin.

Ja koulut jäi käymättä...

Vierailija
105/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellä on joka ARVO-OSUUSTILI tai OSAKESÄÄSTÖTILI. Ensimmäisellä EI OLE SENTIN SENTTIÄ RAHAA VAAN AINOASTAAN ARVOPAPEREITA. Jälkimmäisellä voi olla rahaakin mutta äärimmäisen harvalla siellä on RAHAA satojatuhansia, kun sinne ei saa laittaa kuin yhteensä 100 000 euroa. Valtaosalla suurimmalla osalla OST:lle laitetusta rahasta on ostettu osakkeita. "

Miten niin ei arvo-osuustilillä ole rahaa? Siellä olevilla rahoilla niitä osakkeita ostetaan ja sinne niiden myynnistä saadut rahat tulevat. Ainakaan mun aot ei ole rahalle edes mitän ylärajaa. En tiedä onko olemassa sellaisiakin aot joilla ei voi olla rahaa, mutta ainakaan pelkästään sellaisia ei aot ole.

Vierailija
106/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palstalaiset eivät kommentoi joka ketjuun, vaan tapahtuu valikoitumista. Omaisuusaiheisiin kommentoi ne joilla on paljon omaisuutta. Ei siitä voi laskea mitään keskiarvoa.

Esimerkiksi minä kerron mielelläni että mulla on velaton talo Helsingissä (600 000€) ja osakesalkku 250 000€. Olen terveen ylpeä saavutuksestani. Tuskin vastaisin omaisuuskysymyksiin jos mulla ois vaan tuulen huuhtoma perse ja kolmen tonnin nissani.

Kiinteistöjen arvot laskevat. Ei kukaan ota enää 200 000 asuntovelkaa, kun voidaan irtisanoa kuukauden päästä.

Alisuoriutuja.

Riippuu täysin asunnosta. Paremmat nostavat arvoaan Helsingissä kyllä helposti. Ja rikkaiden nimenomaan kannattaa ottaa asuntolainaa, koska sijoitukset tuottavat enemmän kuin mitä asuntolainasta menee kuluja. 

Täysin velattomana oleminen on rikkaalle äärimmäisen typerää jos varallisuuden kartuttaminen yhtään kiinnostaa. 

Vierailija
107/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi meistä saa 5 numeroisen summan osinkoja vuosittain sinä vai minä?

Kuules annan esimerkin. 

saat osinkoja 10 000 €, Tästä veroton osuus on 1500 €, verollinen osuus 8500 €

Tästä verollisesta osuudesta menee veroa 30%, eli 2550 € ja puhtaana käteen saat 7450 €

Kun tarkastellaan KOKONAISUUTTA niin veroprosentin voi laskea MAKSETUT VEROT / BRUTTOTULOT. SIjoitetaan nyt luvut kaavaan_ 2550 € / 10 000 € = 0,255. 

Muutetaan luku prosenteiksi kertomalla 100:lla. 0,255 x 100 = 25,5%.. 

HUPS miten se nyt NÄIN SATTUI KÄYMÄÄN? 

No sinä nyt ainakaan et osinkoveroja koskaan ole maksanut jos uskot että niiden veroprosentti on aina sama. Se liukuu aivan samalla kuin tuloveroprosenttikin.

Se ei myöskään ole käynyt kouluja näköjään kun matematiikan taitoja katsoo. 😂

Vierailija
108/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alisuoriutuja.

Jos minun asuntoni olisi velaton niin ottaisin siihen lainaa ja irrottaisin varoja tuottamaan minulle lisää rahaa. Ainiin, näin olen tehnytkin! Asunto kannattaa pitää osin pankin omistuksessa. Se tuo turvaa ja satoja tuhansia ei kannata pitää kokonaan kiinni seinissä. 

Vierailija
109/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on köyhä maa ja täällä suurimpaan tulodesiiliin pääsee jo noin 6000 e/kk tuloilla. Vielä muutama vuosi sitten pääsi vasta 100 000 e vuosituloilla ja siitä pari vuotta aiemmin 120 000 e vuosituloilla.  Varakkuus on siis suhteellista ja riippuu,  mihin verrataan. 

Vierailija
110/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, täällä on hyvin paljon työn vieroksujia, lainsäädännöstä ja kierrätysjärjestelmästä piittaamattomia tuilla eläjiä, jopa ihan kriminaalirikollisia.

Ja sitten niitä jotka on isin kanssa samassa työpaikassa töissä ja ajavat pappa betalar bemarilla.

Täällä on myös kateellisia. Perheyrityksessä on hyvä olla töissä. 

Vierailija
111/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun asuntolainaa on 20v maksanut ja lapsetkin jo muuttaneet pois kotoa on aivan normaalia että sitä varallisuutta hieman kertyy. 

Vierailija
112/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheyrityksessä töissä oleva on miesvauva. Rääpäle joka ei olisi saanut töitä muualta. 

Vierailija
113/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.  Palstalaisten ikähaarukka on aika suuri ja on ihan selvää,  että 50+ viimeistäänkin asuntolaina on maksettu.  Monilla siinä iässä jo lapsetkin aikuisia.  Auto on monelle tarpeen joko asuinpaikan tai työn vuoksi.  Jotkut ovat saaneet mökin perinnöksi,  jotkut ostaneet oman ja jotkut mieluummin matkustelee kuin mökkeilee.  Sijoittamiseen vaikuttaa paljon perhetausta sekä yhteisö, jossa elää. Ts onko saanut jostain mallia,  että sijoittaminen kannattaa. Iäkkäämmillä palstalaisilla voi olla jo muitakin perintöjä, esim sijoitusasunto tai useampi. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
114/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
115/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
116/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Vierailija
117/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varakas? Meillä on 3 kaupunkiasuntoa ja huvila maaseudulla. Olenko siis varakas mielestäsi?

Mullapa on 5 kaupunkiasuntoa ja kaksi huvilaa

Eihän tuo ole mitään! Mulla on 50 asuntoa, joista 25 Helsingin keskustassa ja osakesalkussa N 15000000 e.

Vierailija
118/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
119/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä muulla muka on varaa länkyttää jaskaa täällä päivät pitkät?

Vierailija
120/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheyrityksessä töissä oleva on miesvauva. Rääpäle joka ei olisi saanut töitä muualta. 

Aijaa. Minä (nainen) varmaan olen sitten miesvauva. Perheelläni on lakialan yritys ja kävin pitkän opintopolun jotta pystyisin firmassa töitä tekemään. Se vaati paljon työtä, ja saan työtarjouksia muualtakin kyllä ihan viikottain. Voisin valita työpaikkani muualtakin siis. Luen veljeni ennemmin miesvauvaksi, hän ei saanut kunnollista tutkintoa aikaiseksi hankittua eikä siis saanut töitä edes perheyrityksestä.

Ajaa taksia, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia mihin vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi