onko palstalaiset tosiaan suurin osa varakkaita?
On velattomat autot, mökit, asunnot, painavat osakesalkut jne. Kateeksi käy
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, täällä on hyvin paljon työn vieroksujia, lainsäädännöstä ja kierrätysjärjestelmästä piittaamattomia tuilla eläjiä, jopa ihan kriminaalirikollisia.
Ja sitten niitä jotka on isin kanssa samassa työpaikassa töissä ja ajavat pappa betalar bemarilla.
Täällä on myös kateellisia. Perheyrityksessä on hyvä olla töissä.
Perheyrityksessä töissä oleva on miesvauva. Rääpäle joka ei olisi saanut töitä muualta.
Aijaa. Minä (nainen) varmaan olen sitten miesvauva. Perheelläni on lakialan yritys ja kävin pitkän opintopolun jotta pystyisin firmassa töitä tekemään. S
Jos olisit hyvä lakimies olisit hakenut valtiolle tai vieraalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, täällä on hyvin paljon työn vieroksujia, lainsäädännöstä ja kierrätysjärjestelmästä piittaamattomia tuilla eläjiä, jopa ihan kriminaalirikollisia.
Ja sitten niitä jotka on isin kanssa samassa työpaikassa töissä ja ajavat pappa betalar bemarilla.
Täällä on myös kateellisia. Perheyrityksessä on hyvä olla töissä.
Perheyrityksessä töissä oleva on miesvauva. Rääpäle joka ei olisi saanut töitä muualta.
Lol. 😂
Suhteilla töissä. Isi hommasi miesvauvalle työpaikan ettei tule itku ja saa laittaa someen kuvan bemarista ja ulkomaanmatkasta.
Vierailija kirjoitti:
"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Minulle olisi hienoa jos tulisi potkut. Saisin hyvän kädenpuristuksen, ja muissa firmoissa riittää töitä, olen jo hieman harkinnut irtisanoutumista, mutta odottelen vielä ja toivon että YT-neuvottelut osuisi kohdalle. Töitä riittää kyllä.
Työtön ilman mitään tukia kun on 3,2 miljoonaa euroa, 10 sijoitusasuntoa ja tietysti oma talo. Autokin tietty Skoda rapid.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ilman mitään tukia kun on 3,2 miljoonaa euroa, 10 sijoitusasuntoa ja tietysti oma talo. Autokin tietty Skoda rapid.
Oho!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on varakas? Meillä on 3 kaupunkiasuntoa ja huvila maaseudulla. Olenko siis varakas mielestäsi?
Mullapa on 5 kaupunkiasuntoa ja kaksi huvilaa
Eihän tuo ole mitään! Mulla on 50 asuntoa, joista 25 Helsingin keskustassa ja osakesalkussa N 15000000 e.
Ikää on tällä kirjoittajalla noin 8v?
Tulot alle 1000€/kk ja omaisuutta ei mainittavasti ole. Toki pientä lisätuloa kryptoista. Ja maksan kyllä pääomaverot. Viime vuonna oli 540€ pääomatuloja.
-Kylmis
Hah, oikeasti 99% palstalaisista ei omista kuin vaatteet päällänsä.
On tai ei. Ei käy kateeksi vaikka olisi koska mua ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Palstalaisten ikähaarukka on aika suuri ja on ihan selvää, että 50+ viimeistäänkin asuntolaina on maksettu. Monilla siinä iässä jo lapsetkin aikuisia. Auto on monelle tarpeen joko asuinpaikan tai työn vuoksi. Jotkut ovat saaneet mökin perinnöksi, jotkut ostaneet oman ja jotkut mieluummin matkustelee kuin mökkeilee. Sijoittamiseen vaikuttaa paljon perhetausta sekä yhteisö, jossa elää. Ts onko saanut jostain mallia, että sijoittaminen kannattaa. Iäkkäämmillä palstalaisilla voi olla jo muitakin perintöjä, esim sijoitusasunto tai useampi.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot e
Sen vuoksihan varallisuutta kerrytetäänkin, ettei olla kusessa, jos työt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran hyvä lakimies, että pystyin valitsemaan työpaikan jonka koen mielekkääksi. Saan valita itse omat asiakkaani ilman että tarvii ottaa työtä vain rahan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran hyvä lakimies, että pystyin valitsemaan työpaikan jonka koen mielekkääksi. Saan valita itse omat asiakkaani ilman että tarvii ottaa työtä vain rahan vuoksi.
Et ole, koska olet perheyrityksessä.
Omia yrityksiä perustaa ne jotka ei työllisty muualle.
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla töissä. Isi hommasi miesvauvalle työpaikan ettei tule itku ja saa laittaa someen kuvan bemarista ja ulkomaanmatkasta.
Voi kun nyt jotain harmittaa.
Jaksamisia, kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Palstalaisten ikähaarukka on aika suuri ja on ihan selvää, että 50+ viimeistäänkin asuntolaina on maksettu. Monilla siinä iässä jo lapsetkin aikuisia. Auto on monelle tarpeen joko asuinpaikan tai työn vuoksi. Jotkut ovat saaneet mökin perinnöksi, jotkut ostaneet oman ja jotkut mieluummin matkustelee kuin mökkeilee. Sijoittamiseen vaikuttaa paljon perhetausta sekä yhteisö, jossa elää. Ts onko saanut jostain mallia, että sijoittaminen kannattaa. Iäkkäämmillä palstalaisilla voi olla jo muitakin perintöjä, esim sijoitusasunto tai useampi.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Asuntojen ei käy.
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."
Osa-aikatyö +tukia mutta silti saan ostettua kaiken mitä haluan käteisellä , osa-maksulla/lainalla vähä riippuu mitä haluan ostaa.
Suomessa maksetaan eläkkeitä 39,1 miljardia, mutta eläkeläiset ei tee lapsia ja osta noita omakotitaloja.
Työikäisistä moni ei saa lainaa.
Omakotitaloja ei siis osteta enää.
Vierailija kirjoitti:
Hah, oikeasti 99% palstalaisista ei omista kuin vaatteet päällänsä.
Arvelisin että palstalaiset ovat aika keskivertoja suomalaisia kun täällä niin suuria määriä ihmisiä liikkuu. Palstalaisten omaisuus keskimäärin todennäköisesti liikkuu noin sadan tuhannen paikkeilla, ja varmasti muutama rikaskin mukaan mahtuu.
Normaalilla suomalaisella on kuitenkin sitä omaisuutta liki sata tuhatta, ja palstan ikäjakauman huomioon ottaessa palstalaisilla varmaan on jopa enemmän kuin mitä keskiverrolla. Hyvinkin palstalaisten keskiverto-omaisuus voi olla 150 000 paikkeilla.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä.
Kaupan alalla ja ravintola-alalla on suurin osa työstä osa-aikatyötä ja nolla-sopimuksia joilla ei saa asuntovelkaa.
Lol. 😂