onko palstalaiset tosiaan suurin osa varakkaita?
On velattomat autot, mökit, asunnot, painavat osakesalkut jne. Kateeksi käy
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä.
Kaupan alalla ja ravintola-alalla on suurin osa työstä osa-aikatyötä ja nolla-sopimuksia joilla ei saa asuntovelkaa.
Voi voi kun jotain kiukuttaa kun ei ole itse kynnelle kyennyt. Suurin osa ihmisistä kuitenkin onneksi pärjää ihan hyvin. Parempaa tulevaisuutta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla töissä. Isi hommasi miesvauvalle työpaikan ettei tule itku ja saa laittaa someen kuvan bemarista ja ulkomaanmatkasta.
Voi kun nyt jotain harmittaa.
Jaksamisia, kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa.
Noita miesvauvoja nauretaan baareissa ja, selän takana ja by the way, sun isiä haukutaan selän takana myös, kun et ole kuulemassa.
Arvaappa kiinnostaako jos joku Pera Takahikiällä on katkera elämästään. Ja olen yhäkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla töissä. Isi hommasi miesvauvalle työpaikan ettei tule itku ja saa laittaa someen kuvan bemarista ja ulkomaanmatkasta.
Noita miesvauvoja nauretaan baareissa ja, selän takana ja by the way, sun isiä haukutaan selän takana myös, kun et ole kuulemassa.
Arvaappa kiinnostaako jos joku Pera Takahikiällä on katkera elämästään. Ja olen yhäkin nainen.
No, tuskin sua kiinnostaa jos sua haukutaan, kun olet isin firmassa töissä.
"Kela säästää lisää : väki vähenee noin 150 henkilöllä vuodessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuskin sua kiinnostaa jos sua haukutaan, kun olet isin firmassa töissä.
Äitini starttaamassa. Ja olen itsekin omistaja, eli omassa firmassani olen töissä, ja töitä riittää enemmän kuin mitä ehtisin tehdä. Ja tosiaan, ei kyllä kauheana kiinnosta. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuskin sua kiinnostaa jos sua haukutaa
Täällä roikut vauvapalstalla, että niin tärkeä firma.
Kun sut irtisanotaan niin saat leikattua ansiosidonnaista puolitoista vuotta ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Olen sillä tavalla varakas että minulla on aikaa roikkua tällä palstalla. Teen 50 % työtä koska en tarvitse enempää palkkaa, rahaa tai varallisuutta.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Ennen työkkäri hommasi 57-vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikan valtion tai kaupungin työpaikkaan ja siitä kertyi ansiosidonnainen. Mutta ei enää. Velvoitetyö loppui. Ja palkkatukitöissä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä roikut vauvapalstalla, että niin tärkeä firma.
Minulle tärkeä tietysti, ja asiakkailleni. Tuskin esim sinulle. Ja yritän olla tekemättä töitä näin lomalla vaikka välillä ei ihan onnistukaan... Saimaan rannalla on ihan mukava istuskella näin lomapäivänä, katsella kauas, bongailla lintuja ja odottaa että sauna lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on varakas? Meillä on 3 kaupunkiasuntoa ja huvila maaseudulla. Olenko siis varakas mielestäsi?
Virallisesti varakkaaksi määritellään henkilö, jonka nettovarallisuus on 600 000 € tai enemmän. Jos kotitaloudessa on kaksi aikuista, niin sitten pitää olla 1,2 M€ ennenkuin voi varakkaiksi kutsua. Jossain kaupungissa kolme kaupunkiasuntoa voi olla yhteensä 100 000 € arvoinen ja "huvila" 30 000 € mökki. Jossain voi laittaa nollan perään.
Ja sitten on niitä, joiden mielestä kaikki sellaiset on varakkaita, joiden ei tarvitse käydä sossussa. Että siihen verrattuna olet hyvinkin varakas.
Vierailija kirjoitti:
Hah, oikeasti 99% palstalaisista ei omista kuin vaatteet päällänsä.
Kyllä 99% suomalaisista omistaa muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sillä tavalla varakas että minulla on aikaa roikkua tällä palstalla. Teen 50 % työtä koska en tarvitse enempää palkkaa, rahaa tai varallisuutta.
Lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on varakas? Meillä on 3 kaupunkiasuntoa ja huvila maaseudulla. Olenko siis varakas mielestäsi?
Virallisesti varakkaaksi määritellään henkilö, jonka nettovarallisuus on 600 000 € tai enemmän. Jos kotitaloudessa on kaksi aikuista, niin sitten pitää olla 1,2 M€ ennenkuin voi varakkaiksi kutsua. Jossain kaupungissa kolme kaupunkiasuntoa voi olla yhteensä 100 000 € arvoinen ja "huvila" 30 000 € mökki. Jossain voi laittaa nollan perään.
Ja sitten on niitä, joiden mielestä kaikki sellaiset on varakkaita, joiden ei tarvitse käydä sossussa. Että siihen verrattuna olet hyvinkin varakas.
Mistä nuo viralliset luvut? Ihan mielenkiinnosta.
"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."
Lupien saantia helpotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen työkkäri hommasi 57-vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikan valtion tai kaupungin työpaikkaan ja siitä kertyi ansiosidonnainen. Mutta ei enää. Velvoitetyö loppui. Ja palkkatukitöissä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Jos ei saa töitä niin pitää pärjätä 595 työmarkkinatuella.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla säästöjä tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000 eikä saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita.
Mutta siitä on olemassa pari korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisua että pankkilainat tai jostain muusta firmasta otettu laina ei saa vaikuttaa tukiin koska lainat pitää maksaa takaisin.
Työttömyystuet on niin huonot, että pakko suostua tessiä alempaan palkkaan nyt kun tuo paikallinen sopiminen tuli voimaan.