Naapurit yrittävät savustaa minut ulos kodistani
Olen asunut tässä talossa vuodesta 1986. Olen alkuperäisasukas, maksanut vastikkeeni ajallaan, hoitanut pihan kukat monta kesää yksin, ja tunnen jokaisen tiilen talon seinässä. Mutta nyt minusta tuntuu, että minua yritetään savustaa ulos. En ole enää varma, ketkä tähän osallistuvat, mutta epäilen vahvasti ainakin kahta naapuria toisesta kerroksesta ja ehkä myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaa. Naapurit ovat koonneet oikean vainoamisringin, ja liittoutuneet joukolla minua vastaan. Syy on täysin tuntematon, sillä en ole koskaan aiheuttanut täällä mitään häiriötä, toisin kuin eräät muut asukkaat kuten esim. toisessa rapussa oleva huumeidenmyyntiasunto, josta kukaan ei tunnu häiriintyvän.
Kaikki alkoi pienistä asioista. Joku siirsi postiluukustani asunnon sisältä lehdet toisen asunnon luukkuun ilmeisesti yleisavainta käyttäen. Ajattelin ensin, että vahinko. Mutta sitten ovikranssi katosi. Toisella viikolla joku kaatoi vettä parvekkeelleni, täysin selkeällä säällä. Kerran huomasin, että jääkaapin sisältö oli eri järjestyksessä kuin olin sen jättänyt. En tietenkään voi todistaa sitä, mutta minä muistan tarkkaan, missä mikäkin oli!
Eräs naapuri tuli kerran hississä vastaan ja sanoi "ei täällä enää kenellekään eläkepäivien rauhaa ole tarjolla". Mitä tuo tarkoittaa? Olen täysin varma, että hän halusi minun kuulevan sen. Enkä ole ainoa: eräs ystäväni (joka tosin ei enää muista nimiä niin hyvin) sanoi, että häntäkin on joskus tuijotettu pahasti, kun on käynyt luonani.
Ovikelloni soi öisin, eikä ketään näy. Pari kertaa on jätetty outo muovipussi rappukäytävään oveni viereen tyhjä, mutta haisee kemikaaleilta. Ja vaikka ilmoitustaululle ei saa laittaa yksityisiä viestejä, joku oli liimannut sinne lapun, jossa luki oma koti ei ole ikuisuuspaikka. Huoltoyhtiön mies sanoi, ettei tiedä kuka sen laittoi, mutta kyllä hän tietää. Hän vain peittelee.
Olen kirjoittanut ylös päivämääriä ja tapahtumia. En tiedä pitäisikö soittaa poliisille vai lakimiehelle. En ole mikään hullu vaikka välillä tuntuu, että he yrittävät juuri sen minusta tehdä. Sairastan kyllä verenpainetta ja joskus muisti pätkii, mutta ei se tarkoita, että olisin kuvitellut tätä kaikkea. Minulla on vielä järki päässä.
Mitä voisin tehdä? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko olemassa joku taho, joka auttaa tällaisissa tilanteissa, kun oma koti ei tunnu enää turvalliselta?
Kiitollinen jokaisesta vastauksesta. Minulla ei ole lapsia tai omaisia, joille voisin puhua tästä. En aio luovuttaa koska tämä on minun kotini!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tekemisen puutteessa oleva naapuri jäänyt eläkkeelle ?
Minun naapurini, Nokian inssi jäi eläkkeelle ja alkoi heti ilkeäksi talopliisiksi. Kyylää ja kyttää kaikkia.
Lukolliseen postilaatikkooni tunki pikaliimaa ja tulitikun palasia. Kun avain ei sinne enää uponnut tilasin kalliin lukkosepän, joka porasi lukon auki ja vaihtoi uuden lukon. Se osoittautui vain kertakäyttöiseksi, sillä sama seko naapuri tukki sen heti uudelleen.
Öisin käy hakkaamassa ja jyskyttämässä alakerran ovia ja ikkunoita. Tämä on paritalo. Sitä ennen soitteli ovikelloa yötä päivää, niin että jouduin ottamaan siitä patterin irti.
Kaiken tämän ja paljon muuta tekee selvin päin.
Lisäksi myrkytti vesiastiat, joita olin kesällä laittanut linnuille ja siileille ym. Nekin kaikki kuolivat.
Minulla nuorempana kävi eräässä vuokrakämpässä lähes joka yö joku vääntelemässä, kääntelemässä ja rapisuttamassa oven lukkoa. Näin meni monta vuotta.
Olin nuorempana entisessä valtion firmassa kesätöissä siivoojana ja eräänä päivänä töistä tultua oven takana hengaili työpaikaltani työkaverin mies (aika narkin oloinen) oiskohan sitten yrittänyt ovesta sisään.
Ilmeisesti lukkojen läpi käytiin sisällä asti, mitään en huomannut, ettö mitään olisi viety, mutta melko vahva hajuveden tuoksu pelmahti kun menin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kun oma koti ei enää ole turvallinen paikka asua, on aika muuttaa hoivakotiin, jossa henkilökunta vartioi turvallisuutta.
Ei, niihin ei niin vaan muuteta, eikä ap kuulosta kuvittelevan, kun muutkin huomanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oma koti ei enää ole turvallinen paikka asua, on aika muuttaa hoivakotiin, jossa henkilökunta vartioi turvallisuutta.
Ei, niihin ei niin vaan muuteta, eikä ap kuulosta kuvittelevan, kun muutkin huomanneet.
Mä olin lukion tokalla ja asuin vielä vanhempien luona niin joku vaan ihan kylmän rauhallisesti avasi oven, kävi sisällä eteisessä ja poistui ulos. Itse olin omassa huoneessa pelkkä aamutakki päällä.
Täytyy olla kyllä aika kovahermoinen ja kokenut murtautuja. Itse en ainakaan pystyisi. Kädet varmaan tärräis jännityksestä, tuskin edes lukkoa saisin auki.
Ei kaikki varmaan olekaan vastaan, he ovat vain hiljaa, etteivät itse joutuisi silmätikuksi.