Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit yrittävät savustaa minut ulos kodistani

Vierailija
29.06.2025 |

Olen asunut tässä talossa vuodesta 1986. Olen alkuperäisasukas, maksanut vastikkeeni ajallaan, hoitanut pihan kukat monta kesää yksin, ja tunnen jokaisen tiilen talon seinässä. Mutta nyt minusta tuntuu, että minua yritetään savustaa ulos. En ole enää varma, ketkä tähän osallistuvat, mutta epäilen vahvasti ainakin kahta naapuria toisesta kerroksesta ja ehkä myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaa. Naapurit ovat koonneet oikean vainoamisringin, ja liittoutuneet joukolla minua vastaan. Syy on täysin tuntematon, sillä en ole koskaan aiheuttanut täällä mitään häiriötä, toisin kuin eräät muut asukkaat kuten esim. toisessa rapussa oleva huumeidenmyyntiasunto, josta kukaan ei tunnu häiriintyvän.

Kaikki alkoi pienistä asioista. Joku siirsi postiluukustani asunnon sisältä lehdet toisen asunnon luukkuun ilmeisesti yleisavainta käyttäen. Ajattelin ensin, että vahinko. Mutta sitten ovikranssi katosi. Toisella viikolla joku kaatoi vettä parvekkeelleni, täysin selkeällä säällä. Kerran huomasin, että jääkaapin sisältö oli eri järjestyksessä kuin olin sen jättänyt. En tietenkään voi todistaa sitä, mutta minä muistan tarkkaan, missä mikäkin oli!

Eräs naapuri tuli kerran hississä vastaan ja sanoi "ei täällä enää kenellekään eläkepäivien rauhaa ole tarjolla". Mitä tuo tarkoittaa? Olen täysin varma, että hän halusi minun kuulevan sen. Enkä ole ainoa: eräs ystäväni (joka tosin ei enää muista nimiä niin hyvin) sanoi, että häntäkin on joskus tuijotettu pahasti, kun on käynyt luonani.

Ovikelloni soi öisin, eikä ketään näy. Pari kertaa on jätetty outo muovipussi rappukäytävään oveni viereen tyhjä, mutta haisee kemikaaleilta. Ja vaikka ilmoitustaululle ei saa laittaa yksityisiä viestejä, joku oli liimannut sinne lapun, jossa luki oma koti ei ole ikuisuuspaikka. Huoltoyhtiön mies sanoi, ettei tiedä kuka sen laittoi, mutta kyllä hän tietää. Hän vain peittelee.

Olen kirjoittanut ylös päivämääriä ja tapahtumia. En tiedä pitäisikö soittaa poliisille vai lakimiehelle. En ole mikään hullu vaikka välillä tuntuu, että he yrittävät juuri sen minusta tehdä. Sairastan kyllä verenpainetta ja joskus muisti pätkii, mutta ei se tarkoita, että olisin kuvitellut tätä kaikkea. Minulla on vielä järki päässä.

Mitä voisin tehdä? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko olemassa joku taho, joka auttaa tällaisissa tilanteissa, kun oma koti ei tunnu enää turvalliselta?

Kiitollinen jokaisesta vastauksesta. Minulla ei ole lapsia tai omaisia, joille voisin puhua tästä. En aio luovuttaa koska tämä on minun kotini!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ensin bodalukko, kukaan ei pääse asuntoon sisään jos olet poissa.

Vierailija
2/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkkeesi, se auttaa ihmeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma koti ei enää ole turvallinen paikka asua, on aika muuttaa hoivakotiin, jossa henkilökunta vartioi turvallisuutta. 

Vierailija
4/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää kenellä kaikilla on pääsy asukkaiden avaimiin, missä niitä säilytetään. Joku tekee kiusaa. Entä missä vara-avain on. Kotiin saa kellokameran, joka aktivoituu nauhoittamaan tai muu kamera. Näkijöistä kaikki eivät näe, mutta joku voisi antaa vihjeen jos on oikeasti pätevä. Yksityisetsivä? Entä oviketju ja takalukko, paitsi avain on sama yleensä takalukossa.

Vierailija
5/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerran huomasin, että jääkaapin sisältö oli eri järjestyksessä kuin olin sen jättänyt"

Anopilla oli kerran sähkövatkain jääkaapissa.  Kovasti väitti että ei ole itse sitä laittanut vaikka yksin asuu.  😅

Vierailija
6/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin mene (muisti)"harhat" voivat kertoa jotain tulevasta!

Vierailija
7/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paljastuu että ap:tä joku häiriköi oikeasti, niin onpa noloa tämä kiusaaminen palstalla. Ainakin oven takana jotain tapahtuu ilmeisesti jos kranssi viety.

Vierailija
8/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

MIKÄ sä olet kenekään aloituksia arvostelemaan!

Saa täällä aloittaa miten vaan ja se ei ole sun asiasi!

Pitää taas alkaa poistattaa nämä! Kun et kerrasta opi.

Vierailija
9/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa puhelinyhtiön kautta vartiointisysteemi, ei ole kallis, ja joo toi lukko vaihdata

Vierailija
10/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paljastuu että ap:tä joku häiriköi oikeasti, niin onpa noloa tämä kiusaaminen palstalla. Ainakin oven takana jotain tapahtuu ilmeisesti jos kranssi viety.

Joo kerrossiivooja on kerännyt toissavuotisen kranssinjäänteet pois ennen palotarkastajan vierailua.

Vierailija
11/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmasti ollut hyvä ja pidetty naapuri, eikä oudoilta tuntuvissa tapahtumissa kyse välttämättä ole siitä että naapurit haluavat häätää pois. Esim. olen itse joskus nuorempana ajattelemattomuuttani pessyt parvekkeen niin, että pesuvettä valui alakerran parvekkeelle. Se oli vahinko. Rappukäytäviin voi välillä tippua ihmisiltä tavaroita tai roskia. Oliko ilmoitustaulun viesti jokin välitysfirman ilmoitus? 

Aloittaja, nämä kummalliselta tuntuvat asiat eivät kuitenkaan välttämättä kohdistu mitenkään sinuun. 

Kannatan ensisijaisesti  huolta omasta terveydestä. Jos ikää on yli 60-vuotta voi omassa terveydessä olla jotain sellaisia väliaikaisia tai pysyviä muutoksia, jotka aiheuttavat turvatonta oloa. Ei ole varmasti haittaa jos käyt terveystarkastuksessa ja kerrot näistä huolista. Omalla äidilläni oli samanlaisia asioita. Turvallista ja hyvää kesää sinulle toivotan kuitenkin.

Vierailija
12/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen sekopää tällä kertaa

Vierailija
13/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillakin häviää vaatteita ja kenkiä asunnosta, oli jopa jääkaapin alta viety vuoto suoja. Nyt kun ottaa lääkkeensä, Alzheimeriin, on saanut olla rauhassa.

Vierailija
14/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväellä on aikaa kiusata muita. 

Vierailija
15/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Landmann Smoker tms. kunnon savustin ja savusta heidät ulos! 

Vierailija
16/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyny lääkärissä?

Vierailija
17/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aloittaja aito tai ei mutta tämänlaista aivan pimeää "hiostamista" kyllä tapahtuu talonyhtiöissä. 

Vierailija
18/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo on tuollaisia mitä vaikea todistaa ilman kameraa, ertä jotain olisi viety tai tavaroiden paikkaa vaihdettu. Usko kyllä ap:ta täysin, nimittäin gang stalking tyyppiseen toimintaa liittyy tuollainenkin,  eikä tuo ole edes röyhkeimmästä päästä kun joissain tapauksissa kohteelle tehdään ihan törkeitä rikoksiakin.

Pienet jäynät niin, että kuulostaisi höperöitä  on ihan tuttua kauraa. Ole varma havainnoistasi ja täysjärkisyydesräsi. Älä anna ääliöiden väittää sulle muuta.  Muille voivat väittää mitä haluaa. 

Sille ei viseiin mitään konkreettista haittaa ole tehty niin, että  olisi todisteita mustaa valkoisella?

Eräälle tutullani oli vissiin kränää jonkun talohallityksen jäsenen kanssa ja lähettivät mm. tekaistuja ylisuuria vesilaskuja sille. Tosi inhottavaa ja rikollistakin. 

Vierailija
19/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ovikelloni soi öisin, eikä ketään näy."

Tämä on stressihäiriö, ohimenevänä ei ole vakava ja jos ei muuta lisäksi. 

Vierailija
20/44 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "kivaa" niille muille asukkaille, joita aloittaja väittää tekijöiksi ilman syytä. Nuo ovat vakavia syytöksiä ja toivottavasti aloittaja joutuu niistä vastuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi