Naapurit yrittävät savustaa minut ulos kodistani
Olen asunut tässä talossa vuodesta 1986. Olen alkuperäisasukas, maksanut vastikkeeni ajallaan, hoitanut pihan kukat monta kesää yksin, ja tunnen jokaisen tiilen talon seinässä. Mutta nyt minusta tuntuu, että minua yritetään savustaa ulos. En ole enää varma, ketkä tähän osallistuvat, mutta epäilen vahvasti ainakin kahta naapuria toisesta kerroksesta ja ehkä myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaa. Naapurit ovat koonneet oikean vainoamisringin, ja liittoutuneet joukolla minua vastaan. Syy on täysin tuntematon, sillä en ole koskaan aiheuttanut täällä mitään häiriötä, toisin kuin eräät muut asukkaat kuten esim. toisessa rapussa oleva huumeidenmyyntiasunto, josta kukaan ei tunnu häiriintyvän.
Kaikki alkoi pienistä asioista. Joku siirsi postiluukustani asunnon sisältä lehdet toisen asunnon luukkuun ilmeisesti yleisavainta käyttäen. Ajattelin ensin, että vahinko. Mutta sitten ovikranssi katosi. Toisella viikolla joku kaatoi vettä parvekkeelleni, täysin selkeällä säällä. Kerran huomasin, että jääkaapin sisältö oli eri järjestyksessä kuin olin sen jättänyt. En tietenkään voi todistaa sitä, mutta minä muistan tarkkaan, missä mikäkin oli!
Eräs naapuri tuli kerran hississä vastaan ja sanoi "ei täällä enää kenellekään eläkepäivien rauhaa ole tarjolla". Mitä tuo tarkoittaa? Olen täysin varma, että hän halusi minun kuulevan sen. Enkä ole ainoa: eräs ystäväni (joka tosin ei enää muista nimiä niin hyvin) sanoi, että häntäkin on joskus tuijotettu pahasti, kun on käynyt luonani.
Ovikelloni soi öisin, eikä ketään näy. Pari kertaa on jätetty outo muovipussi rappukäytävään oveni viereen tyhjä, mutta haisee kemikaaleilta. Ja vaikka ilmoitustaululle ei saa laittaa yksityisiä viestejä, joku oli liimannut sinne lapun, jossa luki oma koti ei ole ikuisuuspaikka. Huoltoyhtiön mies sanoi, ettei tiedä kuka sen laittoi, mutta kyllä hän tietää. Hän vain peittelee.
Olen kirjoittanut ylös päivämääriä ja tapahtumia. En tiedä pitäisikö soittaa poliisille vai lakimiehelle. En ole mikään hullu vaikka välillä tuntuu, että he yrittävät juuri sen minusta tehdä. Sairastan kyllä verenpainetta ja joskus muisti pätkii, mutta ei se tarkoita, että olisin kuvitellut tätä kaikkea. Minulla on vielä järki päässä.
Mitä voisin tehdä? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko olemassa joku taho, joka auttaa tällaisissa tilanteissa, kun oma koti ei tunnu enää turvalliselta?
Kiitollinen jokaisesta vastauksesta. Minulla ei ole lapsia tai omaisia, joille voisin puhua tästä. En aio luovuttaa koska tämä on minun kotini!
Kommentit (44)
No meillä ainakin on naapurissa katkeramummo joka valittaa kaikesta. Ja vielä valehtelee kaiken lisäksi. Oikein kiva naapuri. Pilaa kyllä kivasti koko talon fiilikset. Elää varmaan 100 vuotiaaksi eikä ikinä vahingossakaan muuta mihinkään senioritaloon ym.
Vierailija kirjoitti:
Oli aloittaja aito tai ei mutta tämänlaista aivan pimeää "hiostamista" kyllä tapahtuu talonyhtiöissä.
Alapeukuttamassa itse häiriköitä? Miten voi olla pää niin perseessä eikä muka millään usko että kohdistettua häiriköintiä tapahtuu yllättävän usein muiden asukkaiden avulla, yleinen kuvio, taloyhtiössä osakkaat haluavat saada sen yhden vuokralaisen ulos.
Vaikka tämä voi kuulostaa ikävältä, niin käy lääkärissä varmuuden vuoksi. Muistisairaudet saattava oirehtia tuolla tavalla, että tuntuu kuin vainotaan. Muistisairauksiin on lääkkeitä, jotka helpottavat oloa. Anoppini koki, että kerrostalon sähkökeskuksesta häntä sähkötettiin. Oli muistisairauden oire.
Nyt on hyvä aika kirjoittaa testamentti, hoitotahto sekä antaa jollekkin oikeudet hoitaa asioita puolestasi.
Ovikello pois päältä niin et kuule soittajia. Sovit tuttujesi kanssa että laittavat kännykkään viestiä kun tulevat vierailemaan. Posti digimuotoon niin ei voida jakaa naapureille. Sarjoitat asunnon avaimet uudestaan tai/ja hommaat kameravalvonnan asuntoosi.
Muistitestiin mars.. voi olla alkava muistisairaus.
tuolleen se just alkaa, tavaroita katoaa tai muuttaa paikkaansa, ihmiset vainoaa jne jne.. lauseita ja ihmisten sanomisia ja katseita väärintulkitaan jne jne.
Minun naapurin pappa myös kuulee nimenomaan yöllä ovikellon ääntä ja kukaan ei ole oven takana. Itse valvon öisin ja voin myös todistaa ettei siellä ovikello hänellä soi. Ollaan siis seinänaapureita joten näen ovisilmästä hänen ovellle.
Nyt sinun pitäisi lääkäriin mennä. Vanhuuden vainoharhat.
Onko joku tekemisen puutteessa oleva naapuri jäänyt eläkkeelle ?
Minun naapurini, Nokian inssi jäi eläkkeelle ja alkoi heti ilkeäksi talopliisiksi. Kyylää ja kyttää kaikkia.
Lukolliseen postilaatikkooni tunki pikaliimaa ja tulitikun palasia. Kun avain ei sinne enää uponnut tilasin kalliin lukkosepän, joka porasi lukon auki ja vaihtoi uuden lukon. Se osoittautui vain kertakäyttöiseksi, sillä sama seko naapuri tukki sen heti uudelleen.
Öisin käy hakkaamassa ja jyskyttämässä alakerran ovia ja ikkunoita. Tämä on paritalo. Sitä ennen soitteli ovikelloa yötä päivää, niin että jouduin ottamaan siitä patterin irti.
Kaiken tämän ja paljon muuta tekee selvin päin.
Lisäksi myrkytti vesiastiat, joita olin kesällä laittanut linnuille ja siileille ym. Nekin kaikki kuolivat.
Sairas aloitus, provo vanhusten solvaamiseen! Ei kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos paljastuu että ap:tä joku häiriköi oikeasti, niin onpa noloa tämä kiusaaminen palstalla. Ainakin oven takana jotain tapahtuu ilmeisesti jos kranssi viety.
Ei sieltä mitään kranssia ole viety.
Mulla se alkoi kun supo tarkisti taustat. Sitten saapui murtomiehet, lattialle ilmestyi minulle kuulumatonta tavaraa, postinjakaja yritti murtautua, kaulakoru hävisi, dildo hävisi. Rapinaa ovella, oveen painautunut jonkun rasvainen otsan jälki, itsensäpaljastelija rn kkaaja ovella, mitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se alkoi kun supo tarkisti taustat. Sitten saapui murtomiehet, lattialle ilmestyi minulle kuulumatonta tavaraa, postinjakaja yritti murtautua, kaulakoru hävisi, dildo hävisi. Rapinaa ovella, oveen painautunut jonkun rasvainen otsan jälki, itsensäpaljastelija rn kkaaja ovella, mitä vielä.
Nimitaulusta käytiin ottamassa nimikirjaimet pois (toiveena että muuttaisin pois), sekavia heippalappuja, tupakointia, koputusta, naputusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tekemisen puutteessa oleva naapuri jäänyt eläkkeelle ?
Minun naapurini, Nokian inssi jäi eläkkeelle ja alkoi heti ilkeäksi talopliisiksi. Kyylää ja kyttää kaikkia.
Lukolliseen postilaatikkooni tunki pikaliimaa ja tulitikun palasia. Kun avain ei sinne enää uponnut tilasin kalliin lukkosepän, joka porasi lukon auki ja vaihtoi uuden lukon. Se osoittautui vain kertakäyttöiseksi, sillä sama seko naapuri tukki sen heti uudelleen.
Öisin käy hakkaamassa ja jyskyttämässä alakerran ovia ja ikkunoita. Tämä on paritalo. Sitä ennen soitteli ovikelloa yötä päivää, niin että jouduin ottamaan siitä patterin irti.
Kaiken tämän ja paljon muuta tekee selvin päin.
Lisäksi myrkytti vesiastiat, joita olin kesällä laittanut linnuille ja siileille ym. Nekin kaikki kuolivat.
Erään tuttavan naapuri oli yksinäinen vanhempi mies ja oli päiväkahviseuraa vailla. Sai pakit naapuriltaan niin jo alkoi postiluukusta kaikenlaisten tavaroiden tiputtelu.
Tuttua on, että taloyhtiössä on ns sisäpiiri, yleensä taloyhtiön hallituksessa olevat, myös muita voi olla, jotka sopivat heidän kuvioonsa ja ovat juoruista samaa mieltä.
Talonyhtiön puheenjohtajalla on usein avain jolla pääsee kaikkiin asuntoihin hätätilanteessa. Kysy suoraan oletko käynyt että tiedät että joku on käynyt. Laita ovi takalukkoon öisin ja kun lähdet. Itsekin aloin eräässä asunnossa tehdä niin, kun oveni takaa löytyi avaimen kopiointikuitti. Lisäksi oli pullokuitti, joten joku idari ilmeisesti vielä joka vähävarainen. Kyllä talonyhtiön avaimia joutuu vääriin käsiin tämän tästä. Kaikenlaista vandslismia tehdään.
tuntematon sotilas :D venjän agentit sielä sun kaappeja tonkii. jätä ansoja niinku yksinkotona. tiiät olevas hullu kun astut omaan ansaas
Valitettavasti taloyhtiön yleisavaimia käytetään kuin omia. Kun sanoo huomannensa jonkun käyneen, sanotaan onko teiltä jotain viety.
jos kaikki on sua vastaan niin kenessä se vika on ? monelle mietittävää
Siinä mielessä erikoista, että olet kunnon kansalainen. Maksanut vastikkeen ajoissa ja muut velvoitteet esim yhtiölainan tms. Että heillä ei ole mitään syytä kuin vain kiusaaminen. Vanhat ihmiset, saisitte hävetä.
Siellä toinen kaheli.