Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakkasitko syömästä leikkeleitä, kun suositus tuli?

Vierailija
28.06.2025 |

Minä lakkasin. Ei ole ollut ikävä.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin, mutta söin niitä muutenkin vähän, eivät kuulu suosikkeihin.

Vierailija
62/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplasin annokset,nyt aina metvurstia lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin syömästä jo 32 vuotta sitten. 

Töissä kun leipiä teen ja leikkeleitä laitan leiville, ihmettelen kuka niitä pierunhajuisessa kaasussa olevia limaklimppejä syö 🤢

Voi pyhä yksinkertaisuus. Se on suojakaasu/seos, haihtuu avaamisen  jälkeen. Voin kertoa että sitä on sinun hengittämässä ilmassakin  ihan  luonnostaan

Vierailija
64/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Syön silloin kun tuntuu siltä. Suomi on täynnä suosituksia runkkauksesta alkaen.

Vierailija
65/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lopetin, ja myös makkaran ja nakkien syömisen.

Vaihdoin juuston 17%seen.

Kävin lääkärissä ja mulla oli maksa-arvot reilusti koholla. Enkä käytä alkoholia enkä lääkkeitä.

Toisinsanoen piti vähentää radikaalisti rasvaisen ruuan määrää. 

Vierailija
66/132 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tietenkään lopettanut

ja kannattaa vähän miettiä mitä medioiden propagandaa uskoo 

No onhan tällä palstalla järkeviäkin ihmisiä ,joille ei aivopesu tehoa. Olen siis samaa mieltä kanssasi noista suosituksista . Omiakin aivoja saa ja pitää käyttää  

Niin että tavis elämänkoululainen tietä enemmän kun tutkijat, joopa joo 🙄 Kun se aivokapasiteeti ei näytä riittävän monella

Tutkijat, höhö! Tutustuppas hieman näiden tutkijoiden taustoihin niin ymmärät miksi he ohjeistavat kuten ohjeistavat.

Nämä mittään tutkijoita ole nähnytkään, värvätty kaiketi vihreiden ja kommareiden puoluetoimistoilta. Varsinaisia tutkijoita.

Vierailija
67/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis syökö jotkut ihmisryhmät vieläkin leikkelettä?

Öööh, mitä ihmettä??

Ei nykyään pidä enää syödä leikkelettä!?

Näyttää syövän, on aina amisten kokoontumiset kauppojen leikkelehyllyllä. 

Vierailija
68/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo lopetin, ja myös makkaran ja nakkien syömisen.

Vaihdoin juuston 17%seen.

Kävin lääkärissä ja mulla oli maksa-arvot reilusti koholla. Enkä käytä alkoholia enkä lääkkeitä.

Toisinsanoen piti vähentää radikaalisti rasvaisen ruuan määrää. 

Sokeria sun olis pitänyt vähentää. Oikea rasva ei ole maksalle haitallista.

Vierailija
69/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin ja kas kummaa, punoittava ja näppyinen kasvojeni iho on parantunut. Ilmavaivat katosi myös. Pakko johtua tästä, koska mitään muuta en ole muuttanut.

Vierailija
70/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.Tarkoitus oli soveltaa leikkelesuositusta omaan ruokavalioon niin, ettei ne olisi päivittäisessä käytössä. Ei ollut tarkoitus käskeä lopettaa.

Vierailija
71/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain hyvin harvoin enää leikkeleitä. Lauantaimakkaraa silloin tällöin. Joku niissä toisenlaisissa leikkeleissä on alkanut ällöttää.

Valitset mieluummin ultraprosessoidun makkaran kuin kokolihaleikkeleen, kun niissä joku ällöttää? ...ok.

Vierailija
72/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohuen ohut kalkkunaleike ei käsittääkseni tapa ketään, jos sen 2 kertaa päivässä laittaa leivän päälle, vai??

Vierailija
73/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin elämäntaparemontin yhteydessä, mutta tarjottaessa en kieltäydy. Opiskelijalle muutenkin aika korkeat kilohinnat leikkeleissä. Juustosta en kuitenkaan luovu!

Vierailija
74/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tietenkään lopettanut

ja kannattaa vähän miettiä mitä medioiden propagandaa uskoo 

No onhan tällä palstalla järkeviäkin ihmisiä ,joille ei aivopesu tehoa. Olen siis samaa mieltä kanssasi noista suosituksista . Omiakin aivoja saa ja pitää käyttää  

Niin että tavis elämänkoululainen tietä enemmän kun tutkijat, joopa joo 🙄 Kun se aivokapasiteeti ei näytä riittävän monella

Kyllä ne tutkijat tietää. Suosittelijatkin tietää. Ymmärrätkö tutkijoiden hommasta ja tutkimusten tekemisestä ja mikä taho maksaa ja hyötyy? Ja mitä kytköksiä suosittelijoilla on?

Ihminen on luonnostaan ahne ja ihan jokainen hoitaa hommiaan niin, että itse siitä hyötyy. 

On suosituksissa hyvääkin, mutta kyllä tietoa pitää osata itse etsiä, jos haluaa terveesti syödä.

Turha näistä asioista on kinastella, jokainen toimikoon oman harkintansa mukaan mollaamatta kenenkään muun ratkaisua tai tietoa.

Vierailija
75/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuon jälkeen ei meillä ole leikkeleitä ollut.

Voileivälle laitan nykyisin hapankaalia, tomaattia, kurkkua tai juustoa.

Vierailija
76/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuon jälkeen ei meillä ole leikkeleitä ollut.

Voileivälle laitan nykyisin hapankaalia, tomaattia, kurkkua tai juustoa.

Minä syön kasvikset sellaisenaan tai ruuan yhteydessä, en leivän päällä

Vierailija
77/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus nyt kolminkertainen.

Vierailija
78/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa lopetin, vaikka en sinänsä orjallisesti noudata suosituksia, mutta ajattelin kokeilla eikä ole yhtään ollut niitä ikävä. 

Vierailija
79/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin jo aiemmin leikkeleiden käyttöä. Nyt kun suositus tuli, käyttö on oikeastaan loppunut kokonaan. En ole tehnyt päätöstä olla ehdottomasti syömättä leikkeleitä, mutta käytännössä niitä ei vain enää ole tullut ostetuksi.

Leivän päällä käytän yleensä kurkkua, tomaattia, paprikaa, suolakurkkua ja juustoa. Joskus laitan tomaattisardiineja, makrillia, suolalohta tai silliä ja kananmunaa. Olen myös opetellut tekemään amerikkalaisen BLT:n ja erilaisia brittityylisiä illtapäivätee-sandwitchejä. 

Vierailija
80/132 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt vuosiin leikkeleitä. Nuorempana tuli kulutettua enemmän ruokaa, mutta nyt lihoisin kuin syöttöpossu, jos söisin entiseen malliin.