Vanhukset ovat vallanneet tämän palstan
Vanhukset ovat vallanneet tämän palstan, tämänhän piti olla äiti ja vauva-palsta.
Täällä piti kirjoittaa äitinä olemisesta ja vauvoista.
Tästä on tullut kuin joku "kansanradio", jossa mummot ja vaarit jaarittelevat keskenään.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Vanhukset ovat usein sosialisteja tai kommareita, niitä Urho Kekkosen äänestäjiä.
Oliko se kekkonen kommari?
NO EI OLLUT, kyllähän tuo pitäisi nuorempienkin tietää. Kekkonenhan jopa osallistui johtajana sisällissodassa punaisten teloittamiseen.
Hän toimi jossain vaiheessa myös poliisissa jossa sisällisodan jälkeen etsittiin ja kuulusteltiin kommunisteja, ja oli kuulustelijana tunnetusti väkivaltainen.
Kekkosen poliittinen puolue oli Maalaisliitto, josta sitten myöhemmin kehittyi nykyinen Keskusta-puolue. Kekkonen oli Mäntsälän kapinaan asti myös AKS:n jäsen. Eli aika keskusta-oikeistolainen, mutta selvästi äärioikeistoa vastustava.
Minä rupesin käymään täällä silloin kun lapset oli teinejä. Miksi minä täältä lähtisin?
Vierailija kirjoitti: Eikö teitä yhtään hävetä? Roikutte täällä kaiket päivät ja sukat jää kutomatta!
Onhan meitä mummoja, jotka emme osaa kutoa 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä rupesin käymään täällä silloin kun lapset oli teinejä. Miksi minä täältä lähtisin?
Minä kävin Kaksplus-palstalla ja silloin tällöin vilkaisin tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eikö teitä yhtään hävetä? Roikutte täällä kaiket päivät ja sukat jää kutomatta!
Jäin joskus kansakoulun aikaan jälki-istuntoon, kun en osannut virkata pannulappua. En osaa vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Olihan ne 60 - 70 -luvuilla vauvojen äitejä.
No ei! Me jotka ollaan nyt just 60-65 -vuotiaita, mehän synnyttiin vasta 1960-luvulla! Vauvoja meille alkoi tulla enimmäkseen vasta 1980-90 -luvuilla.
Vierailija kirjoitti: Mutta tämähän on palsta vauvojen äideille!!!
Mutta onko keskustelujen aloitukset aloitukset sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Yli kuusikymppisenä on kokemuksia omista vauvoista sekä juuri nyt lasten vauvoista. Kerran äiti, aina äiti.
Olen samaa mielä, vauvoista ja lapsista on paljon kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin joskus kansakoulun aikaan jälki-istuntoon, kun en osannut virkata pannulappua. En osaa vieläkään.
Kohtalotoveri! Mä en oppinut koskaan kutomaan, koska olin niin kova lörpöttelemään käsityötunnilla. Teininä sitten oli käsityön ope joka suorastaan vihasi minua uhkasi jättää luokalle(???) käsitöiden takia. Olin kuitenkin oppinut mummin opastuksessa ompelemaan koneella ja kun se inhottava ope pisti mun ompelukonetestiin, luullen etten osaa mitään, sainkin omplelukonekortin suoritettua täysin pistein! Joutui sitten viimeiseen todistukseen antamaan mulle 7.
Minä en ole koskenutkaan kangaspuihin, mutta kaikenlaista on tullut neulottua. rouva -56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtalotoveri! Mä en oppinut koskaan kutomaan, koska olin niin kova lörpöttelemään käsityötunnilla. Teininä sitten oli käsityön ope joka suorastaan vihasi minua uhkasi jättää luokalle(???) käsitöiden takia. Olin kuitenkin oppinut mummin opastuksessa ompelemaan koneella ja kun se inhottava ope pisti mun ompelukonetestiin, luullen etten osaa mitään, sainkin omplelukonekortin suoritettua täysin pistein! Joutui sitten viimeiseen todistukseen antamaan mulle
Minähän sitten aikoinaan 70-luvun alussa olinkin peruskoulussa. Siellä opetettiin tekemään vaatteita itselle. Läheisestä kangaskaupasta sai käydä ostamassa koulun laskuun mieleistään kangasta. Tein itselleni tunikan, liivihameen ja korkeavyötäröiset samettihousut. Tehtiin myös esiliinat kotitalouden tunneille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ryhmät somessakin on täynnä jotakin 60 --> vuotiaita naisia, mietin että eikö heillä ole muuta elämää kuin valloittaa joka paikka ;) ?
eiks sulla ole muuta tekemistä ku valittaa jokaasiasta
Olen palstaillut vuodesta 2000, enkä osaa lopettaa enkä siirtyä muuallekaan. Yritän kyllä välillä. Alussa tämä oli vauvapalsta, mutta ei kovin kauan. N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö täällä miehet saa muka kirjoittaa?
Kukaan oikea mies ei kirjoittele tänne. Täällä on pari sääliä kerjäävää incel-runkvístía 7-23 joka päivä mutta eihän heitä nyt oikeiksi miehiksi voi laskea.
Eikö siis olekaan montaa erilaista tapaa olla mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö täällä miehet saa muka kirjoittaa?
Kukaan oikea mies ei kirjoittele tänne. Täällä on pari sääliä kerjäävää incel-runkvístía 7-23 joka päivä mutta eihän heitä nyt oikeiksi miehiksi voi laskea.
Eikö siis olekaan montaa erilaista tapaa olla mies?
No ei. Ei ainakaan miehiksi syntyneet pride-lippuja heiluttelevat.
Toivottavasti hoksaatte poistua palstalta juuri ennen kuin teitä kutsutaan mummoksi. Niin, kyllä teitä kutsutaan, ikärasistit.
Niin mä aloitin täällä varmaan joskus 2004 kun mulla on ollut n.1v lapsi. Lapsi on jo aikuinen ja asuu omillaan. Kyllä mä silti saa täällä kirjoitella.
"ET-lehti (elämänkatsomustieto) on yli 55-vuotiaille naisille suunnattu aikakauslehti".
55-vuotias vanhus? Itselleni siellä ainakin on mukavaa luettavaa. Ei ole juttuja, kuinka saa hyvän perseen tai millaiset on parhaat ripsien pidennykset. Ainoaa oikeaa musiikkia soittaneet jo ikääntyneet tyypit kertoo elämästään. Oli mukava lukea Costellonkin ajatuksia. Ketä kiinnostaa vuosien päästä joku räppäri?
- n69v -