Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa töitä mistään

Vierailija
27.06.2025 |

Olen 42 v nainen ja yh,,lapsella eräs sairaus jonka vuoksi olen hoitanut häntä viimeiset 2 v. Nyt sain siihen apua ja tukikuviot selvillä koulun kanssa joten etsin kokopäivätyötä. Opinnot jäivät kesken ammattikorkeakoulussa lapsen sairauden vuoksi, sitä ennen asuin ulkomailla 15 v jossa olin töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntihallinnossa. 

Suomessa olen työskennellyt sosiaalialalla opiskelun aikana ja välivuonna kun lapsen isä hoiti lasta 2 vuotta. Nyt olemme eronneet ja lapsi minulla pelkästään. 

Olen hakenut töitä vaikka mistä, mutta en saa kutsua edes haastatteluun. Opintoja ei ole mahdollista tehdä enää loppuun se on selvitetty jo koulun kanssa. Toki jos haen uudestaan kouluun mutta en usko pääseväni enää ensikertalaisuuskiintiön takia. Jäi vain opinnäytetyö ja pari kurssia vaille.

Asumme pk seudulla ja paikkakunnan vaihto ei ole nyt mahdollista lapsen tukikuvioiden vuoksi. Lähihoitajan tms tutkinto ei ole mahdollinen sillä minulla on kammo verta ja haavoja jne kohtaan, en pysty edes oman lapsen haavaa hoitamaan pyörtymättä. 

Koulunkäyntiavustajaa olen miettinyt mutta palkka on niin huono ( n 1700 e nettona) etten tiedä miten sillä tulisimme toimeen lapsen kanssa, vaikka saamme lapsilisää ja elatustukea mutta vuokra on 980 e kk. Keikkatyötä en voi tehdä kun se sekoittaa tuet moneksi kuukaudeksi eikä ole ketään keneltä lainata rahaa hätätapauksessa. 

Olisiko täällä vinkkejä mistä hakea töitä? Mikä vaan opiskelu ei ole mahdollista siihen tarvitsen te toimiston hyväksynnän. Kauppaan tms on turha haaveilla pääsevänsä, hakemuksia lähetetty vuosia eri ketjuihin. Vuorotyö ei nyt vielä muutaman vuoteen vielä käy, lapsen pitäisi olla illra yksin eikä se onnistu.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä osaat?

Vierailija
2/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä osaat?

No en mitään erityistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osaat?

No en mitään erityistä. 

Sillä pärjää jo pitkälle.

Vierailija
4/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osaat?

No en mitään erityistä. 

Sillä pärjää jo pitkälle.

Mitä eritystä esim Alepan kassa tai lastenhoitaja osaa? 

Vierailija
5/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa rikas ukko...ongelmat poistuu...pilua peliin..

Vierailija
6/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntityöhön pääsee ja saat vielä koulutuksen, mutta eihän työ kelpaa, kun et halua töitä.

Vierailija
7/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko työtön seuraavat 25 v? Sitä tässä mietin... eihän 50 v enää saa töitä mistään.  Te toimisto ei osaa auttaa yhtään.

T: ap

Vierailija
8/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia pitää leikata lisää.

Vierailija
9/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntityöhön pääsee ja saat vielä koulutuksen, mutta eihän työ kelpaa, kun et halua töitä.

Olen lapsen ainoa lähivanhempi. Tarvitsen säännölliset tulot jotta saan lapselle ruokaa ja saan laskut maksettua. Provisiopalkka olisi liian epävarma tässä tilanteessa. Menisitkö itse sellaiseen työhön jos sinulla olisi lapsi kenestä olet vastuussa yksin? Turha haukkua ettei työ kelpaa haen töitä päivittäin mutta tarvitsen normaalin kuukausipalkan.

Vierailija
10/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Tuet vaan poikki, niin alkaa kummasti sitä työtä löytymään.

Vierailija
11/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitää leikata lisää.

Miten se liittyy tähän tilanteeseeni? Pyysin vinkkejä työnhakuun. 

Vierailija
12/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Tuet vaan poikki, niin alkaa kummasti sitä työtä löytymään.

Mistä? Miksi väität tälläistä täällä? Älä valehtele ja vääristele kiitos. Annatko vinkkejä  mistä hakea töitä? 

Vierailija
13/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele vaan eläkettä.

Työtön vuodesta 2014

Vierailija
14/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos nämä tuet poikki huutelijat menisivät toiseen ketjuun. Ikävä Kyllä provisiopalkka ei onnistu nyt kun se sekoittaa kaiken moneksi kuukaudeksi, ihan on Te toimistosta sanottu ettei kannata sellaista työtä hakea minun tilanteessani. 

Vierailija
15/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi asunto ei tarvitse kaupunkia sen takia vaihtaa. Töitä nykyään on vähän tarjolla. Koulunkäynninavustaja ois hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
16/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sinä itse kyseistä "työtä", jossa palkansaanti perustuu käytännössä sattumaan. Sillä ei tienaa kuin korkeintaan nuorison taskurahoja, ainoat jotka sillä voivat edes vuokransa maksaa ovat muistisairaille vanhuksille pakkomyyvät huijarit. 

Provisiopalkkainen puhelinhäirintä ei ole mitään työtä ja siihen ei ketään tule velvoittaa. Sinäkin todennäköisesti vihaat puhelinmyyjän soittoa etkä ikinä osta puhelimen kautta mitään ja silti olet ajamassa aloittajaa tuohon paskahommaan.

Vierailija
17/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se meillä Suomessa menee, jos ei ole sukulaisia palkkaamassa. Voisitko päästä vielä naimisiin jonkun kanssa, jolla on sukulaisia päättäbissä asemissa työpaikoilla? Tai naittaa lapsesi jollekin sellaiselle?

Vierailija
18/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan ei nykyään pääse ilman merkonomin tutkintoa, sen voisit opiskella.

Vierailija
19/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...sitä ennen asuin ulkomailla 15 v jossa olin töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntihallinnossa."

"Mitä osaat?"

"No en mitään erityistä."

Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
20/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme