Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa töitä mistään

Vierailija
27.06.2025 |

Olen 42 v nainen ja yh,,lapsella eräs sairaus jonka vuoksi olen hoitanut häntä viimeiset 2 v. Nyt sain siihen apua ja tukikuviot selvillä koulun kanssa joten etsin kokopäivätyötä. Opinnot jäivät kesken ammattikorkeakoulussa lapsen sairauden vuoksi, sitä ennen asuin ulkomailla 15 v jossa olin töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntihallinnossa. 

Suomessa olen työskennellyt sosiaalialalla opiskelun aikana ja välivuonna kun lapsen isä hoiti lasta 2 vuotta. Nyt olemme eronneet ja lapsi minulla pelkästään. 

Olen hakenut töitä vaikka mistä, mutta en saa kutsua edes haastatteluun. Opintoja ei ole mahdollista tehdä enää loppuun se on selvitetty jo koulun kanssa. Toki jos haen uudestaan kouluun mutta en usko pääseväni enää ensikertalaisuuskiintiön takia. Jäi vain opinnäytetyö ja pari kurssia vaille.

Asumme pk seudulla ja paikkakunnan vaihto ei ole nyt mahdollista lapsen tukikuvioiden vuoksi. Lähihoitajan tms tutkinto ei ole mahdollinen sillä minulla on kammo verta ja haavoja jne kohtaan, en pysty edes oman lapsen haavaa hoitamaan pyörtymättä. 

Koulunkäyntiavustajaa olen miettinyt mutta palkka on niin huono ( n 1700 e nettona) etten tiedä miten sillä tulisimme toimeen lapsen kanssa, vaikka saamme lapsilisää ja elatustukea mutta vuokra on 980 e kk. Keikkatyötä en voi tehdä kun se sekoittaa tuet moneksi kuukaudeksi eikä ole ketään keneltä lainata rahaa hätätapauksessa. 

Olisiko täällä vinkkejä mistä hakea töitä? Mikä vaan opiskelu ei ole mahdollista siihen tarvitsen te toimiston hyväksynnän. Kauppaan tms on turha haaveilla pääsevänsä, hakemuksia lähetetty vuosia eri ketjuihin. Vuorotyö ei nyt vielä muutaman vuoteen vielä käy, lapsen pitäisi olla illra yksin eikä se onnistu.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Tuet vaan poikki, niin alkaa kummasti sitä työtä löytymään.

Kuinka monta työtöntä sinä olet työllistänyt?

Työttömiä on paljon enemmän kuin vapaita työpaikkoja ja muutenkaan työhön ei vain mennä vaikka kuinka haluaisi, jos ei kukaan suostu palkkaamaan niin ei ihminen silloin pääse työhön. Ja työttömänä työnhakijana on nykyään todella vaikeaa päästä edes haastatteluun, työnantajat uskovat, että työttömäksi joutuminen on ihmisen oma syy eikä häntä kannata palkata. 

Vierailija
22/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvempi asunto ei tarvitse kaupunkia sen takia vaihtaa. Töitä nykyään on vähän tarjolla. Koulunkäynninavustaja ois hyvä vaihtoehto. 

Ei ole oikein halvempaa tarjolla lähellä lapsen koulua,,ja pakko olla kaksio. Koulunkäynninavustajan palkalla emme pärjää sitten jää mm lapsen lääkekulut itse maksettaviksi nyt saan toimeentulotukea niihin. Koulunköynninavustajan bruttopalkka on 2100 e kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Tuet vaan poikki, niin alkaa kummasti sitä työtä löytymään.

Mistä? Miksi väität tälläistä täällä? Älä valehtele ja vääristele kiitos. Annatko vinkkejä  mistä hakea töitä? 

Tää suuntaus nykyään on. Tukia leikataan. Ihmiset pakotetaan karenssin uhalla hakemaan ja ottamaan vastaan työtä, vaikka se ei olisi edes oman alan työ tai palkka riittäisi lähellekään elämiseen. Sitten nää lyhytaikaiset työt sotkee tukien saamisen ja ei auta kuin kestää ja keksiä keinoja elättää itsensä. Myös liian kalliita asunnosta voidaan nykyään käskeä muuttamaan ja se voi olla esteenä vaikka saada asumistukea.

Vierailija
24/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...sitä ennen asuin ulkomailla 15 v jossa olin töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntihallinnossa."

"Mitä osaat?"

"No en mitään erityistä."

Jokin ei nyt täsmää.

No ei siellä mitään erikoista tarvinnut mielestäni osata. Normaalia toimistotyötä. Toki osaan ko maan kieltä hyvin samoin englantia mutta eivät ne ole mitään erityistaitoja. 

Vierailija
25/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvempi asunto ei tarvitse kaupunkia sen takia vaihtaa. Töitä nykyään on vähän tarjolla. Koulunkäynninavustaja ois hyvä vaihtoehto. 

Ei ole oikein halvempaa tarjolla lähellä lapsen koulua,,ja pakko olla kaksio. Koulunkäynninavustajan palkalla emme pärjää sitten jää mm lapsen lääkekulut itse maksettaviksi nyt saan toimeentulotukea niihin. Koulunköynninavustajan bruttopalkka on 2100 e kk. 

Lapsella on oikeus koulutukseen myös taksi jos terveydentila sen vaatii.

Vierailija
26/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa tilannetta tässä enempää mutta nyt ei ole taksikuljetus vaihtoehto. Lapsen etu on asua koulun lähellä. 

Vierailija
27/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeissä on kelakorvaus -ja katto.

Vierailija
28/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on surkea palkka, mutta henkilökohtaisen avustajan töitä on varmaan helpoin saada ja itsekin olen saanut vaikka en oikein muuhun tunnu kelpaavan. Mutta jos päätät hakea sitä työtä, niin ÄLÄ hae työtä, jota tehdään työnantajamallilla vaan hae firman kautta. Työnantajamallissa voi käydä niin, että olet käytännössä ympäri vuorokauden kiinni työssä kun avustettava ei pärjää yksin ja sijaisten järjestäminen on hänen vastuullaan, mitkään työajat eivät päde ja koko ajan on oltava valmiina tulemaan töihin. Jos olet firman kautta töissä niin firma on työnantaja. Työnantajamallissa avustettava on työnantaja ja siinä työntekijän asema on todella huono. 

Ei se muutenkaan ole mitään kivaa työtä, mutta siitä voi yrittää ainakin aloittaa.

Vierailija
29/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa tilannetta tässä enempää mutta nyt ei ole taksikuljetus vaihtoehto. Lapsen etu on asua koulun lähellä. 

Tuollainen vaihtoehto, että asuu koulun lähellä, ei ole monelle erityislapselle lainkaan mahdollista. Joten se sinunkin uniikki Ville Matti kyllä koulukyydistä selviää. Sun pitäis itse ottaa vastuuta omasta elämästä, eikä vaan loikoilla kotona. Lapsikin saa huonon mallin sinusta 

Vierailija
30/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi tämä ajatui tähän. Kyllä tiedän lääkekaton mutta entä ne lääkkeet ennen sen täyttymistä? Lapsen pitäisi myös lopettaa harrastuksensa joka nyt maksetaan sosiaalitoimesta. Se on ainoa paikka missä tapaa muita lapsia koulun ulkopuolella. 

Vierailija
31/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoapulaisena olen työskennellyt palvelukodeissa ilman alan koulutusta, olen kampaaja ammatiltan. Työ on ihan mukavaa arkista työtä, ruuan jakelua, pyykkäystä, ei hoitotyötä. Netissä helppoja työn hakusivuja, katso lähialueesi paikat.

Vierailija
32/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin on surkea palkka, mutta henkilökohtaisen avustajan töitä on varmaan helpoin saada ja itsekin olen saanut vaikka en oikein muuhun tunnu kelpaavan. Mutta jos päätät hakea sitä työtä, niin ÄLÄ hae työtä, jota tehdään työnantajamallilla vaan hae firman kautta. Työnantajamallissa voi käydä niin, että olet käytännössä ympäri vuorokauden kiinni työssä kun avustettava ei pärjää yksin ja sijaisten järjestäminen on hänen vastuullaan, mitkään työajat eivät päde ja koko ajan on oltava valmiina tulemaan töihin. Jos olet firman kautta töissä niin firma on työnantaja. Työnantajamallissa avustettava on työnantaja ja siinä työntekijän asema on todella huono. 

Ei se muutenkaan ole mitään kivaa työtä, mutta siitä voi yrittää ainakin aloittaa.

Siinäkin pitöisi olla kokopäivätyö tai sitten paikkojen pitäisi sijaita lähekkäin. Eikö se ole tuntityötä? Toki jos paikat sijaitsevat lähekkäin se onnistuisi kai sittumästä maksettaisiin myös?;

Vierailija
33/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoapulaisena olen työskennellyt palvelukodeissa ilman alan koulutusta, olen kampaaja ammatiltan. Työ on ihan mukavaa arkista työtä, ruuan jakelua, pyykkäystä, ei hoitotyötä. Netissä helppoja työn hakusivuja, katso lähialueesi paikat.

Joo se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos ei tarvitse mitään veri tms muita juttuja siivota. 

Vierailija
34/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täysin varma AMK-opintojen täydentämisen mahdottomuudesta? Oletko selvittänyt esim. avoimen reitin opintojen täydennykseen? 

Vierailija
35/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi tämä ajatui tähän. Kyllä tiedän lääkekaton mutta entä ne lääkkeet ennen sen täyttymistä? Lapsen pitäisi myös lopettaa harrastuksensa joka nyt maksetaan sosiaalitoimesta. Se on ainoa paikka missä tapaa muita lapsia koulun ulkopuolella. 

Kyllä sais noita tukia todella leikata, että oikein harrastukset myös maksaa.

Vierailija
36/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vaihtoehto, että asuu kou

No me  nyt asumme 1,5 km päässä koulusta, en kerro lapsen asioista enempää vaikka sinä KeijoAnnikki kovasti haluaisit tuntemattomien asioista tietää. Eikä muutto ole meille nyt vaihtoehto kun olemme muuttaneet vuoden välein, 3 krt 2 viimeisen vuoden aikana. Ei riitä rahat enää kun muuttoavustys on 120e eikä ketään apuna muutoissa. Edellisistä muutoista velkaa kun jouduin palkkaamaan apua ja otin velkaa sitä varten. 

Vierailija
37/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin pitöisi olla kokopäivätyö tai sitten paikkojen pitäisi sijaita lähekkäin. Eikö se ole tu

Kokopäiväistä on vaikea saada samalle avustettavalle, se on totta. Kyllä niitäkin paikkoja on, mutta aika vähän. Onko sinulla auto käytössä? Jos on, niin se helpottaa paikasta toiseen siirtymistä. Viikonloppua ja iltaa jos voit tehdä niin lisät auttavat, sunnuntaina tuplapalkka esimerkiksi. Alalla on työvoimapula, joten avoimia paikkoja on paljon, mutta kannattaa selvittää tarkkaan mihin on sitoutumassa. Ja sitä ei voi liikaa painottaa, että työnantajamalli on iso riski. Ainakaan älä mene sellaiselle työnantajalle, joka ei kuulu Heta-liittoon koska silloin sinulla ei ole edes työehtosopimuksen turvaa. Mutta firma on paras vaihtoehto.   

Vierailija
38/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko täysin varma AMK-opintojen täydentämisen mahdottomuudesta? Oletko selvittänyt esim. avoimen reitin opintojen täydennykseen? 

Kyllä, ei onnistu kun oppari on 10 op ja 2 muuta kurssia vaan jäljellä. Ei onnistu avoimen kautta nämä. On selvitetty jo.

Vierailija
39/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi tämä ajatui tähän. Kyllä tiedän lääkekaton mutta entä ne lääkkeet ennen sen täyttymistä? Lapsen pitäisi myös lopettaa harrastuksensa joka nyt maksetaan sosiaalitoimesta. Se on ainoa paikka missä tapaa mui

Harrastuksen. Se on lapselle kuntouttava tuki. Osan maksaa Kela. Mielestäsi sairas lapsi ei tarvitse kuntoutusta? 

Vierailija
40/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin pitöisi olla kokopäivätyö tai sitten pai

Ei ole ajokorttia eikä illat ja vkloput käy kerroin jo aloituksessa.lapsi on koulussa ja kerhossa päivät ja haen kokopäivätyötä ma-pe.