Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa töitä mistään

Vierailija
27.06.2025 |

Olen 42 v nainen ja yh,,lapsella eräs sairaus jonka vuoksi olen hoitanut häntä viimeiset 2 v. Nyt sain siihen apua ja tukikuviot selvillä koulun kanssa joten etsin kokopäivätyötä. Opinnot jäivät kesken ammattikorkeakoulussa lapsen sairauden vuoksi, sitä ennen asuin ulkomailla 15 v jossa olin töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntihallinnossa. 

Suomessa olen työskennellyt sosiaalialalla opiskelun aikana ja välivuonna kun lapsen isä hoiti lasta 2 vuotta. Nyt olemme eronneet ja lapsi minulla pelkästään. 

Olen hakenut töitä vaikka mistä, mutta en saa kutsua edes haastatteluun. Opintoja ei ole mahdollista tehdä enää loppuun se on selvitetty jo koulun kanssa. Toki jos haen uudestaan kouluun mutta en usko pääseväni enää ensikertalaisuuskiintiön takia. Jäi vain opinnäytetyö ja pari kurssia vaille.

Asumme pk seudulla ja paikkakunnan vaihto ei ole nyt mahdollista lapsen tukikuvioiden vuoksi. Lähihoitajan tms tutkinto ei ole mahdollinen sillä minulla on kammo verta ja haavoja jne kohtaan, en pysty edes oman lapsen haavaa hoitamaan pyörtymättä. 

Koulunkäyntiavustajaa olen miettinyt mutta palkka on niin huono ( n 1700 e nettona) etten tiedä miten sillä tulisimme toimeen lapsen kanssa, vaikka saamme lapsilisää ja elatustukea mutta vuokra on 980 e kk. Keikkatyötä en voi tehdä kun se sekoittaa tuet moneksi kuukaudeksi eikä ole ketään keneltä lainata rahaa hätätapauksessa. 

Olisiko täällä vinkkejä mistä hakea töitä? Mikä vaan opiskelu ei ole mahdollista siihen tarvitsen te toimiston hyväksynnän. Kauppaan tms on turha haaveilla pääsevänsä, hakemuksia lähetetty vuosia eri ketjuihin. Vuorotyö ei nyt vielä muutaman vuoteen vielä käy, lapsen pitäisi olla illra yksin eikä se onnistu.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoapulaisena olen työskennellyt palvelukodeissa ilman alan koulutusta, olen kampaaja ammatiltan. Työ on ihan mukavaa arkista työtä, ruuan jakelua, pyykkäystä, ei hoitotyötä. Netissä helppoja työn hakusivuja, katso lähialueesi paikat.

Joo se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos ei tarvitse mitään veri tms muita juttuja siivota. 

Ei mitään veri tms juttuja. Useissa .paikoissa siivoojat on erikseen, minä apukeittiössä laitoin lautaset ja  ruoka annokset tarjottimille, tarvittaessa syötin asukasta, tiskit koneeseen. Petauksia, pyykkäyksiä, roskien vienti. Seurustelin asukkaiden kanssa , luin lehtiä heille. Palkkatuki on ihan ok, minimipalkka ja kertyy lomapäiviä 2pv/kk.

Vierailija
62/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako hoiva avustajan tms työtä tehdä eläkeikään asti? 

Riippuu omasta terveydentilasta. Ihmisten nostamista ja siirtämistä, voi olla hyvinkin rankkaa. Mutta riippuu kyllä siitäkin millaisia apuvälineitä paikassa on käytössä. 

Hoitoaulaisena on helpompaa kun ei tehdä asukkaan hoitotöitä, ne kuuluu hoitajille. Ei tarvitse koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoapulaisena olen työskennellyt palvelukodeissa ilman alan koulutusta, olen kampaaja ammatiltan. Työ on ihan mukavaa arkista työtä, ruuan jakelua, pyykkäystä, ei hoitotyötä. Netissä helppoja työn hakusivuja, katso lähialueesi paikat.

Joo se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos ei tarvitse mitään veri tms muita juttuja siivota. 

Kyllä siihen pitää tuossa työssä varautua. Noita paikkoja on tosi vähän, tällä kaupungilla ne ovat ainakin kaikki palkkatuettuja, eli ihmisten hyväksikäyttöä lähinnä. Yksi palkkatuella muutamaksi kuukaudeksi sisään, sitten se potkitaan pellolle ja uutta palkkatuettua tilalle taas muutamaksi kuukaudeksi. Vakituista ei oteta ikinä. 

Itsekin etsinyt tuota työtä, mutta eipä niitä juuri ole. Hoiva-avustajan nimikkeellä haetaan usein, mutta siinä pitää

Palkkatuella olin 6kk määräaikas sopimuksin, oli kiva olla välillä töissä , kerrytti eläkettäkin. Mulla positiivisia kokemuksia hoitoapulaisena.