Miksi rikkaat pääsee ilmaiseksi loungeen?
Kysymys otsikossa. Muut joutuvat maksamaan sisäänpääsystä...
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäähän se on maksaa jostain kortista 700 euroa vuodessa kun niitä saa ilmaiseksikin. Ainakin minun MC platinumissa on Lounget mukana ja ei maksa yhtään mitään.
Mastercard on ilmainen pankin premium asiakkuuden kautta.
Platinumia ei vielä premiumasiakas saa, pitää päästä yksityisen varainhoidon, eli Private Bankingin puolelle. Premium-asiakas voi saada Premium-kortin.
Premium-asiakkaalla on vähintään 80 000€ varallisuus tai 350 000€ lainaa.
Platinum-kortin haltija on jo Private Bankingin puolella ja hänellä on yli 500 000€ varallisuus.
Mustan kortin saa yli miljoonan varallisuudella.
Jos sinulla on platinakortti niin et enää ole premiumasiakas vaan olet siirtynyt pankin Private Equity -puolen asiakkaaksi. Ja sitten olet siellä sitä köyhintä kastia. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nordea Black vaatii Private Bank -asiakkuuden, joka maksaa vuodessa melkoisesti. "
Ei maksa mitenkään melkoisesti vaan on todella halpaa, ja senkin vähän voi vähentää verotuksessa voitoista, eli kutistaa summaa entisestään.
Mikä nyt on kenenkin mielestä halpaa. Nordean Private Banking maksaa noin tonnin vuodessa. Puolisolleni tuota tarjottiin, mutta totesimme yhdessä, että noin isolle maksulle ei tule ainakaan meillä tarpeeksi vastinetta.
Mitä enemmän omaisuutta, sitä alemmaksi tuo maksu muuttuu. Mielestäni tuo 1000€ vuodessa on todella halpa siihen nähden mitä sillä saa. Sen avulla pääsee käyttämään halvempia sijoitustyökaluja kuin normaalilla puolella jotka sitten säästävät pitkän pennin ja paljon enemmän kuin tuo nimellinen maksu. Maksaa itsensä siis takaisin moninkertaisesti
Ongelma on siinä että vaikka olet private puolen asiakas, ne hinnat sijoituksille on korkeampia nordean kautta kuin tolkun välittäjillä on. Minulla on sijoitusvarallisuus muualla kuin kivijalkapankeissa. Kivijalkapankissa minulla on vain sen verran että pääsen premium-asiakkaaksi ja näin minimoitua pankkikulut. Oikean sijoittamisen hoidan sitten laadukkaamman ja halvemman välittäjän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin listaan myös private puolen asiakaspalvelun. Ei jonoa soittaessa, heti vastataan ja asiat hoidetaan heti. Lisäksi oma sijoitusneuvojasi on myös aina tavoitettavissa.
Nuo ovat jo premium asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin listaan myös private puolen asiakaspalvelun. Ei jonoa soittaessa, heti vastataan ja asiat hoidetaan heti. Lisäksi oma sijoitusneuvojasi on myös aina tavoitettavissa.
No, on ja ei... Private-puolella on taitavammat ja kokeneemmat neuvojat joiden kanssa suunnitellaan omaisuudenhoitoa aivan eri tasolla kuin premiumin puolella. Premiumasiakas on vielä kuitenkin ihan tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäähän se on maksaa jostain kortista 700 euroa vuodessa kun niitä saa ilmaiseksikin. Ainakin minun MC platinumissa on Lounget mukana ja ei maksa yhtään mitään.
Platinumia ei vielä premiumasiakas saa, pitää päästä yksityisen varainhoidon, eli Private Bankingin puolelle. Premium-asiakas voi saada Premium-kortin.
Platinum-kortin haltija on jo Private Bankingin puolella ja hänellä on yli 500 000€ varallisuus.
Jos sinulla on platinakortti niin et enää ole premiumasiakas vaan olet siirtynyt pankin Private Equity -puolen asiakkaaksi. Ja sitten olet siellä sitä köyhintä kastia. 😉
Eri pankeilla on eri käytännöt.
https://danskebank.fi/sinulle/tule-asiakkaaksi/danske-premium#content-l…
"Mastercard Platinum".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylän OmaSP:n tytöt kyllä vastaa heti soittoon ihan taviksille. Jokaiselle on suorat numerot netissä.
Mustan kortin omistajalle oli käynyt niin, että oli varannut 250€ hotellihuoneen, mutta sitten saanutkin kaikkea tervetulobonusta niin hyvällä summalla että se oli enemmän kuin itse hotellin hinta. Hän siis söi, joi ja kävi hierontapalveluissa ilmaiseksi yli 250€ arvosta.
Lisäksi oli saanut tuohon 250€ huoneeseen upgraden sviittiin, joka olisi maksanut 700€.
Lopputulema: hän sai hotellivierailunsa ruokineen ja hierontoineen 250€:lla, mutta taviksen olisi pitänyt samanlaisesta maksaa 950€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun Platinumini on Danske bankista ja tavallinen palkansaaja olen. Korttini on rinnakkaiskortti. Puolisoni on private banking-asiakas, mutta minä en.
Vierailija kirjoitti:
Minun Platinumini on Danske bankista ja tavallinen palkansaaja olen. Korttini on rinnakkaiskortti. Puolisoni on private banking-asiakas, mutta minä en.
Niin, eli perheenne on privaten asiakas miehesi kautta. Niin kuin täällä on mainittukin, niin perheenjäsenet pääsevät myös nauttimaan monista eduista.
Vierailija kirjoitti:
Mustan kortin omistajalle oli käynyt niin, että oli varannut 250€ hotellihuoneen, mutta sitten saanutkin kaikkea tervetulobonusta niin hyvällä summalla että se oli enemmän kuin itse hotellin hinta. Hän siis söi, joi ja kävi hierontapalveluissa ilmaiseksi yli 250€ arvosta.
Lisäksi oli saanut tuohon 250€ huoneeseen upgraden sviittiin, joka olisi maksanut 700€.
Lopputulema: hän sai hotellivierailunsa ruokineen ja hierontoineen 250€:lla, mutta taviksen olisi pitänyt samanlaisesta maksaa 950€.
Näillä korteilla varatessa huoneet usein saa alunperinkin halvemmalla kuin tavan tallaaja... Tai saa esimerkiksi ilmaisia hotelliöitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä korteilla varatessa huoneet usein saa alunperinkin halvemmalla kuin tavan tallaaja... Tai saa esimerkiksi ilmaisia hotelliöitä...
Monissa paremmissa hotelleissa on myös loungeja joihin näiden korttien haltijat voivat päästä syömään ja juomaan ilmaiseksi. Rikkailla on monia etuja.
Minä matkustan myös rikkaan ystäväni kanssa, kyllä kannattaa kun pääsee itsekin sitten nauttimaan hänen eduista! Lounget, halvemmat hotellit joissa mahdollisuus päästä veloituksetta sviittiin. Ilmaisia aterioita ja kerran jopa kampaajakäynti. Muutenkin saa aivan erilaista palvelua... Hotelleissa pieniä lahjoja muutakin bonusta veloituksetta.
"Ongelma on siinä että vaikka olet private puolen asiakas, ne hinnat sijoituksille on korkeampia nordean kautta kuin tolkun välittäjillä on. Minulla on sijoitusvarallisuus muualla kuin kivijalkapankeissa. Kivijalkapankissa minulla on vain sen verran että pääsen premium-asiakkaaksi ja näin minimoitua pankkikulut. Oikean sijoittamisen hoidan sitten laadukkaamman ja halvemman välittäjän kautta. "
Ei ole. Älä valehtele. Jos edullisiin työkaluihin haluaa päästä käsiksi niin sitten on käytännössä pakko olla jollain privatella asiakas. Yksikään välittäjä ei tarjoa alhaisimpia hintojaan muille kuin erityisasiakkailleen.
Niin se Dansken private bankig hinta toki riippuu siitä mitä lisäjuttuja on sen perustason lisäksi esim.sijoituspuolella. Meillä se 12,90 johtuu just siitä että on otettu lisäpalveluja sijoittamiseen.
Meillä mies on se varakkaampi mutta myös minä olen sitä kautta private banking asiakas. Ja se luottokortin ilmainen matkavakuutus koskee myös alaikäisiä lapsia vanhempien kanssa matkustaessa. Meillä on myös yhteinen tili ja/tai-tili. Niin siksi kai molemmat on samassa systeemissä. Molemmilla omat sijoitussalkut ja lapsilla omat.
Monille keikoille myös saa ostettua lippuja etukäteen ja paremmille paikoille... Ennen kuin muut joutuvat yrittämään onneaan ruuhkaisella verkkosivulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on se varakkaampi mutta myös minä olen sitä kautta private banking asiakas. Ja se luottokortin ilmainen matkavakuutus koskee myös alaikäisiä lapsia vanhempien kanssa matkustaessa. Meillä on myös yhteinen tili ja/tai-tili. Niin siksi kai molemmat on samassa systeemissä. Molemmilla omat sijoitussalkut ja lapsilla omat.
Ei tarvi yhteistä tiliä. Perheenjäsenille voi hakea omat kortit. Matkavakuutus on jatkuva koko perheelle kunhan on edes yksi erityiskortin haltija reissussa mukana, eikä edes vaadi matkan maksamista kyseisellä kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Monille keikoille myös saa ostettua lippuja etukäteen ja paremmille paikoille... Ennen kuin muut joutuvat yrittämään onneaan ruuhkaisella verkkosivulla.
Parempiin ravintoloihin myös aina järjestyy pöytä.... Ja jos esimerkiksi hotellin kanssa joku ongelma niin luottokorttifirman edustaja hoitaa sen kortinhaltijan puolesta hotellin kanssa. Ja heillä on aika painava koneisto takanaan, aina hoituu asiat asiakkaan puolesta hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi yhteistä tiliä. Perheenjäsenille voi hakea omat kortit. Matkavakuutus on jatkuva koko perheelle kunhan on edes yksi erityiskortin haltija reissussa mukana, eikä edes vaadi matkan maksamista kyseisellä kortilla.
Todellakin pitää sillä kortilla maksaa matka sillä kyseisellä kortilla.
Ei minulle kyllä maksa kuin 6,25 €/kk.