Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat pääsee ilmaiseksi loungeen?

Vierailija
27.06.2025 |

Kysymys otsikossa. Muut joutuvat maksamaan sisäänpääsystä... 

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Platinumini on Danske bankista ja tavallinen palkansaaja olen. Korttini on rinnakkaiskortti. Puolisoni on private banking-asiakas, mutta minä en.

Niin, eli perheenne on privaten asiakas miehesi kautta. Niin kuin täällä on mainittukin, niin perheenjäsenet pääsevät myös nauttimaan monista eduista. 

Ei. En ole private banking-asiakas, vaikka mieheni on. Rinnakkaiskorttini on liitetty hänen tiliinsä. Tili ei siis ole yhteinen, vaikka minä saan maksaa sieltä rinnakkaiskortilla.

Vierailija
142/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Danske Bankin Mastercard Gold ja Platinum -kortteihin on liitetty kattava matkavakuutus, joka on voimassa aina, kun maksat ennen matkalle lähtöä meno/paluu-matkavaraukset ja majoitukset matkasi aikana vähintään 75 % luottokortin credit-puolella. "

Tuossa vielä tuosta Platinumin matkavakuutuksesta Danske Bankin sivuilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on se varakkaampi mutta myös minä olen sitä kautta private banking asiakas. Ja se luottokortin ilmainen matkavakuutus koskee myös alaikäisiä lapsia vanhempien kanssa matkustaessa. Meillä on myös yhteinen tili ja/tai-tili. Niin siksi kai molemmat on samassa systeemissä. Molemmilla omat sijoitussalkut ja lapsilla omat.

Ei tarvi yhteistä tiliä. Perheenjäsenille voi hakea omat kortit. Matkavakuutus on jatkuva koko perheelle kunhan on edes yksi erityiskortin haltija reissussa mukana, eikä edes vaadi matkan maksamista kyseisellä kortilla. 

Todellakin pitää sillä kortilla maksaa matka sillä kyseisellä kortilla.

Ei pidä jos on riittävän hyvä kortti jossa on jatkuva matkavakuutus. Köyhempien korteissa on sääntönä että matka pitää maksaa ainakin osittain kortilla. Kortin tasosta riippuu kuinka suuri se osuus on, ja tosiaankin parhaiden korttien omistajien ei tarvitse edes matkaansa sillä maksaa. 

Vierailija
144/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on se varakkaampi mutta myös minä olen sitä kautta private banking asiakas. Ja se luottokortin ilmainen matkavakuutus koskee myös alaikäisiä lapsia vanhempien kanssa matkustaessa. Meillä on myös yhteinen tili ja/tai-tili. Niin siksi kai molemmat on samassa systeemissä. Molemmilla omat sijoitussalkut ja lapsilla omat.

Ei tarvi yhteistä tiliä. Perheenjäsenille voi hakea omat kortit. Matkavakuutus on jatkuva koko perheelle kunhan on edes yksi erityiskortin haltija reissussa mukana, eikä edes vaadi matkan maksamista kyseisellä kortilla. 

Todellakin pitää sillä kortilla maksaa matka sillä kyseisellä kortilla.

Ei tarvitse. Kunhan kortti on voimassa, on matkavakuutuskin voimassa. Just juttelin tästä vakuutuspuolen ihmisen kanssa, kun hain korvausta peruuntuneesta matkasta. Näin ainakin oman pankkini kotiin liitetyn vakuutuksen kanssa.

Vierailija
145/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Danske Bankin Mastercard Gold ja Platinum -kortteihin on liitetty kattava matkavakuutus, joka on voimassa aina, kun maksat ennen matkalle lähtöä meno/paluu-matkavaraukset ja majoitukset matkasi aikana vähintään 75 % luottokortin credit-puolella. "

Tuossa vielä tuosta Platinumin matkavakuutuksesta Danske Bankin sivuilta

Danskella on sitten heikompi kortti tämän suhteen. Minulla on matkavakuutus aina voimassa kun olen yli 100km päässä kotoani, 90 päivän maksimin kerrallaan. Ihan sama millä olen sinne 100km päätynyt tai millä sen maksanut. Vaikka menisin kaverin mökille enkä maksaisi siitä mitään niin vakuutukseni on voimassa. 

Vierailija
146/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat hyviä asiakkaita, siksi.

Vierailija
147/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei pidä jos on riittävän hyvä kortti jossa on jatkuva matkavakuutus. Köyhempien korteissa on sääntönä että matka pitää maksaa ainakin osittain kortilla. Kortin tasosta riippuu kuinka suuri se osuus on, ja tosiaankin parhaiden korttien omistajien ei tarvitse edes matkaansa sillä maksaa. "

Riittävän hyvä kortti? Danskella ei Platinumia parempaa korttia edes ole. Mikset vaan sano, että eri pankeilla on eri ehdot, kun siitä selkeästi on kyse.

Vierailija
148/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Platinumini on Danske bankista ja tavallinen palkansaaja olen. Korttini on rinnakkaiskortti. Puolisoni on private banking-asiakas, mutta minä en.

Niin, eli perheenne on privaten asiakas miehesi kautta. Niin kuin täällä on mainittukin, niin perheenjäsenet pääsevät myös nauttimaan monista eduista. 

Ei. En ole private banking-asiakas, vaikka mieheni on. Rinnakkaiskorttini on liitetty hänen tiliinsä. Tili ei siis ole yhteinen, vaikka minä saan maksaa sieltä rinnakkaiskortilla.

Meillä perheenjäsenet ovat myös privaten asiakkaita, ja omat kortitkin ovat saaneet ihan omille tileilleen. 

Vierailija
149/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, joudun vaan töiden puolesta paljon matkustamaan. Kultakortilla pääsee loungeen, mutta niin pääsee all 40 eurollakin, eikä ole sen arvoinen, Finnairilla.

Vierailija
150/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei pidä jos on riittävän hyvä kortti jossa on jatkuva matkavakuutus. Köyhempien korteissa on sääntönä että matka pitää maksaa ainakin osittain kortilla. Kortin tasosta riippuu kuinka suuri se osuus on, ja tosiaankin parhaiden korttien omistajien ei tarvitse edes matkaansa sillä maksaa. "

Riittävän hyvä kortti? Danskella ei Platinumia parempaa korttia edes ole. Mikset vaan sano, että eri pankeilla on eri ehdot, kun siitä selkeästi on kyse.

Jos jollain toisella pankilla on parempi kortti tämän suhteen niin silloin se kortti on tämän suhteen parempi. Yksinkertaista. Ei siitä harmistua kannata, voit itsekin sellaisen kortin varmasti hakea jos sinulla Dansken versio on olemassa.

Korteissa on eroja, ja niitä kannattaa vertailla ja hankkia itselleen se paras. 

Vierailija
151/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun pässi. Loungeen pääsee juuri ne asiakkaat kenen sisäänpääsystä lentoyhtiö tai asiakas itse on valmis maksamaan. Lentoyhtiöt tarjoavat loungea paljon matkustaville kanta-asiakkailleen sen takia että se tekee lentomatkustamisesta edes hitusen vähemmän epämiellyttävää.

Vierailija
152/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheenjäsenet ovat myös privaten asiakkaita, ja omat kortitkin ovat saaneet ihan omille tileilleen. 

Puhu sitten siitä pankista äläkä väitä, että kaikilla on näin.

Vierailija
153/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu sitten siitä pankista äläkä väitä, että kaikilla on näin.

Kukahan nyt valittaa... Kaikilla tietyn varallisuuden saavuttaneista on siihen mahdollisuus. Pitää vain valita pankki ja luottokortti oikein jos näitä etuja haluaa, ja mahdollisesti osata neuvotella hyvät ehdot pankin kanssa. 

Vertailu ja neuvottelu todellakin kannattaa. Sillä saa paljon hyviä etuja ja voi myös säästää pitkän pennin. 

Vierailija
154/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vakuutettuja ovat Nordea Black -korttien haltijat, sekä kortinhaltijan mukana matkustava puoliso/ avopuoliso ja mukana matkustavat kortinhaltijan kanssa samassa osoitteessa asuvat lapset. Vakuutetun on oltava 1678-vuotias, lapsen alle 22-vuotias. Vakuutus ei ole voimassa puolison tai lasten matkustaessa yksin. Vakuutus päättyy vkuutetun tai puolison täyttäessä 79 vuotta, ja lapsen osalta tämän täyttäessä 22 vuotta.

Vakuutus on voimassa, kun vakuutetun Nordea Black -kortti on voimassa matkan alkaessa. Vakuutus on voimassa koti- ja ulkomaanmatkoilla kaikkialla maailmassa. Vakuutetun kotimaassa vakuutus on voimassa silloin, kun vakuutettu matkustaa vähintään 100 kilometrin etäisyydelle linnuntietä mitattuna vakuutetun asunnosta, työpaikasta, opiskelupaikasta tai vapaa-ajanasunnosta. Vakuutus ei ole voimassa edellä mainituissa paikoissa tai mainittujen paikkojen välisillä matkoilla. "

Vierailija
155/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Nordeaan en vaihda ikinä. Se on epäluotettavin pankki.

Vierailija
156/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Nordeaan en vaihda ikinä. Se on epäluotettavin pankki.

Danskella on asiakaskyselyiden mukaan Suomen vähiten tyytyväiset asiakkaat, siihen myöskään ei kannata vaihtaa. 😊

Vierailija
157/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsevät kun lentoyhtiöt haluavat heitä palkita hyvästä asiakkuudesta! 

Vierailija
158/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "lounge", onks tää jotain baari terminologiaa, en tiiä ku en käy baareissa ja google kääntäjä ei tunne! Vai liittyykö johonkin aivan muuhun?

Vierailija
159/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on rikas ja hänen luottokorttiin kuuluu ilmaiset loungekäynnit.... Ilmeisesti melkein jokaisen pankin korteissa on sellainen etu rikkaille. Lentokentällä on myös ravintoloita joissa rikkaat saavat syödä ilmaiseksi. 

Niin ja se kaverisi maksaa vuosittain aika paljon siitä pankkikortista, ei se ilmaista ole.

M56

OP gold on jotain 10 e/kk ja sillä pääsee muistaakseni 2 kertaa vuodessa maksutta loungeen helsinki-vantaalla sekä useissa muissakin kohteissa.

Vierailija
160/204 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on rikas ja hänen luottokorttiin kuuluu ilmaiset loungekäynnit.... Ilmeisesti melkein jokaisen pankin korteissa on sellainen etu rikkaille. Lentokentällä on myös ravintoloita joissa rikkaat saavat syödä ilmaiseksi. 

Mun luottokortilla pääsee myös "ilmaiseksi" loungeen. Tosin se pankkikortti maksaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä