Miksi rikkaat pääsee ilmaiseksi loungeen?
Kysymys otsikossa. Muut joutuvat maksamaan sisäänpääsystä...
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nordea Black vaatii Private Bank -asiakkuuden, joka maksaa vuodessa melkoisesti. "
Ei maksa mitenkään melkoisesti vaan on todella halpaa, ja senkin vähän voi vähentää verotuksessa voitoista, eli kutistaa summaa entisestään.
Mikä nyt on kenenkin mielestä halpaa. Nordean Private Banking maksaa noin tonnin vuodessa. Puolisolleni tuota tarjottiin, mutta totesimme yhdessä, että noin isolle maksulle ei tule ainakaan meillä tarpeeksi vastinetta.
Mitä enemmän omaisuutta, sitä alemmaksi tuo maksu muuttuu. Mielestäni tuo 1000€ vuodessa on todella halpa siihen nähden mitä sillä saa. Sen avulla pääsee käyttämään halvempia sijoitustyökaluja kuin normaalilla puolella jotka sitten säästävät pitkän pennin ja paljon enemmän kuin tuo nimellinen maksu. Maksaa itsensä siis takaisin moninkertaisesti. Privapuolen sijoitusneuvojat ovat myös aivan eri kaliiberia kuin peruspuolen. Peruspuolella on nuoret harjoittelemassa ja privan puolelle edistyy kaikkein kyvykkäimmät kun kokemusta karttuu.
Ilmaiseksi aina pääsen työmatkoilla.
Ne parhaimmat luottokortit eivät maksa mitään, mutta niihin vaaditaan tietty summa varallisuutta pankissa. Edut ovat hyvät ja lounge- käynneistä ei tarvitse erikseen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nordea Black vaatii Private Bank -asiakkuuden, joka maksaa vuodessa melkoisesti. "
Ei maksa mitenkään melkoisesti vaan on todella halpaa, ja senkin vähän voi vähentää verotuksessa voitoista, eli kutistaa summaa entisestään.
Mikä nyt on kenenkin mielestä halpaa. Nordean Private Banking maksaa noin tonnin vuodessa. Puolisolleni tuota tarjottiin, mutta totesimme yhdessä, että noin isolle maksulle ei tule ainakaan meillä tarpeeksi vastinetta.
Mitä enemmän omaisuutta, sitä alemmaksi tuo maksu muuttuu. Mielestäni tuo 1000€ vuodessa on todella halpa siihen nähden mitä sillä saa. Sen avulla pääsee käyttämään halvempia sijoitustyökaluja kuin normaalilla puolella jotka sitten säästävät pitkän pennin ja paljon enemmän kuin tuo nimellinen maksu. Maksaa itsensä siis takaisin moninkertaisesti
Lisäisin listaan myös private puolen asiakaspalvelun. Ei jonoa soittaessa, heti vastataan ja asiat hoidetaan heti. Lisäksi oma sijoitusneuvojasi on myös aina tavoitettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin listaan myös private puolen asiakaspalvelun. Ei jonoa soittaessa, heti vastataan ja asiat hoidetaan heti. Lisäksi oma sijoitusneuvojasi on myös aina tavoitettavissa.
Myös lainoja saa paremmin ehdoin, myös perheenjäsenille. Perheenjäsenet pääsevät myös nauttimaan monista eduista.
Mitä väliä? Ei köyhillä ole varaa lennellä.
Vierailija kirjoitti:
Loungeen pääsee kyllä köyhäkin, kunhan vain ostaa bisnesluokan lentolipun joka oikeuttaa sisäänpääsyyn.
Älä nyt pilaa faktoilla hyvää valitusta.
No vot, eikun tulontasausprosessit taas viuhumaan. Tehdään niin, että jos on kehdannut opiskella ja tehdä vastuullista homma, josta on saanut pätäkkää ja niiden mukana 'erikoisetuja', niin varakkaampi joutuu hakemaan sen köyhän sieltä kotisohvalta ja viemään sinne loungeen. Perillä pitää pyytää varattomalta anteeksi olemassaoloaan ja vielä luvata jatkossa antaa puolet palkasta, ettei vaan tule fiilistä epäreiluudesta. Onko sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lainoja saa paremmin ehdoin, myös perheenjäsenille. Perheenjäsenet pääsevät myös nauttimaan monista eduista.
Tämä myös! Meillä lapset ovat Privaten asiakkaita, eivät maksa siitä mitään. Voivat hoitaa asiansa yksityispankin asiakaspalvelun kautta, minun privat banker on heidän käytettävissään myös. Win Windows tilanne, lapseni saavat privaten edut minun rinnalla, pankki toivoo heistä jatkossa maksavia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sinne pankkitilin saldolla pääse, vaan joko matkustusluokan mukaan tai pankkikortin ominaisuudella, josta maksan 700 eur vuodessa. Sinä voit kanssa ostaa businesslipun tai hankkia kortin.
M56
Kyllä sinne nimenomaan pankkitilin saldolla pääsee, riittävän rikas kun on niin saa paljon muitakin etuja. Eikä se korttikaan maksa mitään.
No itse asiassa se kortti nimenomaan maksaa useamman satasen vuodessa, mutta olemme laskeneet että se kannattaa meille, koska asumme toisessa maassa ja lennämme paljon. Lapset saa ottaa loungeen mukaan ja syödään siellä aina lentoa odotellessa ihan kunnolla. Yksin jos olen liikenteessä niin saatan ottaa reilummin hyvää viiniä tai kuoharia siellä. Näin lennon odottelu on jo osa lomaa eikä mitään kökkimistä lähtöportin penkillä.&n
Jos lennätte paljon niin sittenhän pääsisitte loungeen lentoyhtiön korteillakin, tai jollain edullisemmalla luottokortilla.
Minä teinä kyllä nyt lähtisin hieman tutkimaan asiaa ja kilpailuttamaan pankkeja, lentoyhtiöitä ja luottokorteja, tuollainen on rahan kaatamista roskakoriin.
No eipä se lounge nyt niin ihmeellinen kokemus ole, että kannattaisi kateellinen olla. Tällä viikolla lennettiin reissuun ja op loungeen oli niin pitkät jonot, kymmeniä ihmisiä ulkopuolella. Ei jääty jonottamaan vaan mentiin toiseen loungeen, johon priority passilla pääsi, täyttä oli kyllä sielläkin. Ruoka abc -tasoa, alkoholijuomat toki ilmaisia. Itse en käytä alkoholia lainkaan, niin en hyödy ilmaisista juomista.
Lounget on ehkä joskus tuonut pientä luksusta matkaan, mutta eipä ne enää mitään kovin rauhallisia ja hohdokkaita paikkoja enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loungeen pääsee kyllä köyhäkin, kunhan vain ostaa bisnesluokan lentolipun joka oikeuttaa sisäänpääsyyn.
Älä nyt pilaa faktoilla hyvää valitusta.
Se ei ole ilmaiseksi pääsemistä jos businesslipun on ostanut. Ja köyhällä ei ole businessluokkaan varaa.
Kun lentää paljon, joutuu noita Lougneja käyttämään välillä, ilmaiseksi toki pääsen, mutta on tiettyjä kenttiä, mm JFK, Dubai, Bankok, koska ne ovat usein ilta-aikaan venäläisten täyttämiä. On eurooppalaisten turhaa pulinaa talous- ja matkustusrajoituksen venäjälle, venäläiset lentää ja liikkuu todella paljon, ihan maanvaivaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
En minä sinne pankkitilin saldolla pääse, vaan joko matkustusluokan mukaan tai pankkikortin ominaisuudella, josta maksan 700 eur vuodessa. Sinä voit kanssa ostaa businesslipun tai hankkia kortin.
M56
Tyhmäähän se on maksaa jostain kortista 700 euroa vuodessa kun niitä saa ilmaiseksikin. Ainakin minun MC platinumissa on Lounget mukana ja ei maksa yhtään mitään.
Mastercard on ilmainen pankin premium asiakkuuden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Kyllä sinne nimenomaan pankkitilin saldolla pääsee, riittävän rikas kun on niin saa paljon muitakin etuja. Eikä se korttikaan maksa mitään.
Voi lapsi raukka, kyllä se kortti meille varakkaammille vaan maksaa. Totta on, että varakkuus tuo etuja, mutta ei ilmaisia kortteja.
M56
"Nordea Black kortti ja rinnakkaiskortti on kuukausi- ja vuosimaksuton."
Arvaa paljon Nordean premium pankin asiakkuus maksaa. Se että la
Nordea premium asiakkuus ei maksa yhtään mitään. Ei ainakaan minulle maksanut. Vastaavasti olen nyt Danske Bankin premium asiakkuus ja se maksaa 6,25 €/kk, mutta sisältää ihan kaiken pankkiasiointini kulut. Onhan tämä kalliimpi kuin Nordean vastaava, mutta palvelu on luotettavampaa ja säästän tuon lainan pienemmissä kuluissa (kk-maksu ja korko).
Minulla on Mastercardin Platinum-kortti enkä edes tiedä sen eduista muita kuin maksutapaetu ja matkavakuutus. Lennän lähinnä vain Euroopan sisäisillä lennoilla eikä ole ollut aikaa loungessa istua. Muutenkin välttelen syömistä ja juomista ennen lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei maksa penniäkään. Pankit kilpailevat näistä asiakkaista ja siksi tarjoavat heille etuja. Private bankingin asiakkaaksi pääsee kun tilillä on riittävästi rahaa.
Ei private Bankingiin tarvitse olla edes 1000 euroa TILILLÄ. Ai mistäkö tiedän? No siitä että ei minulla juuri koskaan ole tonnia enempää tilillä ja olen ollut Private Banking asiakas, kunnes luovuin siitä liian kalliina palveluna hyötyyn nähden, eli en saanut vastinetta rahoilleni. Joku toinen varmasti kokee saavansa.
Kysyjä kysyi että mi on Lougne. Lougne on lentokentillä oleva rauhallisempi tila, jossa voi seurustella ja levätä lentoa odottaessaan. Tarjolla on lisäksi yleensä ruokaa ja juomaa, puhelimien latauspisteitä ja milloin mitäkin. Lougnet ovat maksullisia ja tarkoitettu tietyn lentoyhtiön tai muun ryhmittymän asiakkaille. Lentokentillä voi olla useita tallaisia asiakkaille tarkoitettuja lepo- tai taukohuoneita. Ilman oikeutta sinne ei kannata mennä, jälkikäteen voidaan veloittaa esim juomastasi viinilasillisesta 40 euroa ja usein siellä näkee turvamiehiä tai poliiseja hakemassa näitä pummeja.