Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako keskiverto suomalainen aikuinen todella 10 000 askelta päivässä täyteen?

Vierailija
27.06.2025 |

Tohdin epäillä.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen tein 3 mottia halkoja. Askeleita tuli 38 kpl.

Pieruja 4 kpl.

2 Aivastusta ja yksi yskäisy.

Onko hyvä ?

Ainoastaan jos pierut oli märkiä

No Mun Kello ei rekisteröi niiden kosteutta. Halpamalli kalliimmassa olisi sekin ominaisuus.

Vierailija
62/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä ollessa kuuden tunnin päivä ja koiran ulkoilutukset päälle tuli reilusti yli 20 tuhatta askelta, vaikka oli pieni Sale 

Askelmittari ei toimi kunnolla sisällä. 20 tuhatta askelta tarkoittaisi yli 14 km mikä on täyttä fantasiaa 

Mulla on lenkillä aina kellon mittari päällä ja sisällä GPS ei selkeästi toimi kunnolla, kun askeleet pomppaa aina reilusti ylös päin. Pahimmillaan olen huomannut yli 2000 askelta tulleen mittariin vaikka kävelin ehkä 20 metriä kaupassa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieruja 4 kpl.

Onko hyvä ?

No Mun Kello ei rekisteröi niiden kosteutta. Halpamalli kalliimmassa olisi sekin ominaisuus.

Joku hanuriin työnnettävä anturi?

Vierailija
64/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, palstallahan on oltu joskus huolestuneita kansalaisia joilla koira jota pitää ulkoiluttaa,mutta kun lihakset kasvaa siinä hommassa ja paino nousee.

Vierailija
65/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee helposti. Vien lapsen päiväkotiin kävellen puolen kilsan päähän. Tulen kotiin ja lähden myöhemmin itse kävellen töihin. Töihin 4km matkaa. Tässä kohtaa päivää ekalla tuolla kelloni näyttää 13k askelta. Vielä 6h töitä jäljellä. Yleensä saldona 18k-20k ja mies hakee minut töistä. Jos menen vielä kävellen kotiin tuon 4km matkan niin tulee huomattavasti enemmän.

Ja itsehän olen vielä 10kg ylipainoinen.

Osta toimiva mittari

Älykelloihin tulee askelia vaikka auton kyydissä ollessa. Ottaa käden heilumisetkin askeleeksi. Eli väärin todella näyttää.

Jos ei mene GPS:n katvealueelle, niin kyllä se aika tarkasti näyttää. Kello mittaa nimittäin kuljetun matkan ja muuttaa sen askeliksi perustuen annettuun pituuteen. Joskus laskin itse keskimääräiset askeleet valiolenkillä kun kello antoi kävellyn matkan ja hyvin se vastasi totuutta.  

Vierailija
66/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään vertailukelpoisia noi askelmäärät. Pienillä askelilla köpöttävä saa tuplasti suuremmat lukemat kuin pitkillä askelilla harppova. Joskus mietin, että miten jotkut ihmiset kävelevätkin niin tehottomasti, kun kuulen että joku tepsuttaa mun takana vimmaisesti tuplanopeudella eikä siltikään pääse mun rauhallisen kävelyn ohi.

Heh, joo, olen 161cm pitkä persjalkainen ja saan melkein pieniä juoksuaskelia ottaa lenkillä kun 176cm pitkä kaverini vaan löntystelee rennosti menemään

Muistan opiskeluajat, kun piti säntäillä pitkin Helsingin keskustaa eri luennoille. Minä myös olen lyhyt persjalkainen ja kaveri oli pitkä ja pitkäjalkainen. Minä käytännössä juoksin, että pysyin samassa vauhdissa.

Aikaisemman ihmettelijän kannattaa miettiä sitä, että askel on käytännössä kolmio, jossa jalat muodostavat kaksi sivua. Ja miten niiden sivujen pituus vaikuttaa kolmion maata vasten olevan sivun pituuteen.

Vierailija
67/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee helposti. Vien lapsen päiväkotiin kävellen puolen kilsan päähän. Tulen kotiin ja lähden myöhemmin itse kävellen töihin. Töihin 4km matkaa. Tässä kohtaa päivää ekalla tuolla kelloni näyttää 13k askelta. Vielä 6h töitä jäljellä. Yleensä saldona 18k-20k ja mies hakee minut töistä. Jos menen vielä kävellen kotiin tuon 4km matkan niin tulee huomattavasti enemmän.

Ja itsehän olen vielä 10kg ylipainoinen.

Osta toimiva mittari

Älykelloihin tulee askelia vaikka auton kyydissä ollessa. Ottaa käden heilumisetkin askeleeksi. Eli väärin todella näyttää.

Jos ei mene GPS:n katvealueelle, niin kyllä se aika tarkasti näyttää. Kello mittaa nimittäin kuljetun matkan ja muuttaa sen askeliksi perustuen annettuu

Juuri näin ja tuon GPS:n takia nämä kaupassa kävelevät saavat koko ajan vääriä tuloksia, koska GPS ei toimi siellä.

Vierailija
68/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan työ. Vähintään 4500 askelta työvuorossa. 6000 askelta lisää  tulee helposti  5km lenkillä, jonka jaksaa hyvin työpäivän jälkeen !

Näinpä. Mulla tulee 10 000 askelta pelkästään tiskin takana töissä, plus normaali elämä.

Minulla tulee iltavuoron aikana yli 12 000 askelta. Työskentelen hoivakodissa, jossa asukkaita on kahdessa kerroksessa, joten porraskävelyäkin tulee samalla paljon. 

Vierailija
69/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan työ. Vähintään 4500 askelta työvuorossa. 6000 askelta lisää  tulee helposti  5km lenkillä, jonka jaksaa hyvin työpäivän jälkeen !

Näinpä. Mulla tulee 10 000 askelta pelkästään tiskin takana töissä, plus normaali elämä.

Minulla tulee iltavuoron aikana yli 12 000 askelta. Työskentelen hoivakodissa, jossa asukkaita on kahdessa kerroksessa, joten porraskävelyäkin tulee samalla paljon. 

Eli 8km. Keep on dreaming .

Vierailija
70/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istumatyöläiselle vaikeaa, varsinkin jos työmatka on niin pitkä, että sen joutuu kulkemaan autolla.

Ei ole vaikea kun vapaa-ajalla liikkuu. itsellä on koira ja hevonen. Ja iso piha. Koiran  lenkeistä, pihatöistä ja tallilla puuhailusta tulee ihan itsestään 10.000 päivässä täyteen vaikka menen metrolla töihin ja on toimistotyö.

Vierailija
71/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee lähes päivittäin jo pelkästään töissä. Sitä en tiedä mikä on suomalaisten keskiarvo, vaikka ihmisenä olenkin keskiverto.

Olen sanonut että olen keskinkertainen ihminen kun lähes kaikessa olen keskiverto. 😁

Keskituloinen, keski-ikäinen, lapsia 2 mikä on keskimäärä paitsi että se 0.75 puuttuu (älä ota tuota vakavasti)😁.  Siis melkein kaikki paitsi pituus/keskimääräistä pidempi ja paino/keskimääräistä kevyempi.

Piti tarkistaa, askelia tähän menessä 11 206. Lisää tulee koska koiran kanssa on vielä pitkä iltalenkki tekemättä. Olen tottunut lapsesta lähtien kävelemään pitkiä matkoja lähes huomaamatta mutta näin aikuisena myös töissä tulee aika paljon askelia päivittäin.

Vierailija
72/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla terveysappi tietää kertoa, että viimeisten 7 päivän aikana olen kävellyt keskiarvona 6787 askelta, jolla sijoitun omassa ikäryhmässäni (oon 52 v) 28 % parhaan joukossa. Omassa ikäryhmässäni keskiarvo on 5233 askelta ja kaikissa ikäryhmissä 5106 askelta. Eli ei todellakaan keskiverto suomalainen saa tuota 10 000 askelta päivässä. Eikä tarvikaan. Kuten joku jo totesikin, nykytutkimuksen valossa 6000 askelta on riittävä määrä. Ostin viime syksynä uuden älykellon ja siinä oli jo oletustavoitteena 6000 askelta, kun edellisessä oli vielä 10 000.

Vierailija
73/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieruja 4 kpl.

Onko hyvä ?

Joku hanuriin työnnettävä anturi?

Juu. Kertoo myös sen onko mulla nälkä tai onko kakkahätä. Maksaa tosin 1200e. Veronpalautuksista ostan.

Vierailija
74/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä ollessa kuuden tunnin päivä ja koiran ulkoilutukset päälle tuli reilusti yli 20 tuhatta askelta, vaikka oli pieni Sale 

Askelmittari ei toimi kunnolla sisällä. 20 tuhatta askelta tarkoittaisi yli 14 km mikä on täyttä fantasiaa 

Mulla on lenkillä aina kellon mittari päällä ja sisällä GPS ei selkeästi toimi kunnolla, kun askeleet pomppaa aina reilusti ylös päin. Pahimmillaan olen huomannut yli 2000 askelta tulleen mittariin vaikka kävelin ehkä 20 metriä kaupassa 

Laskeeko sun kello käsien heiluttelun. Kaveri oli kova kutomaan ja "askelia" tuli huomattavia määriä vaikka vain istui ja katsoi telkkua samalla.

Vierailija
75/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa. 10 000 askelta vastaa 7-8 kilometrin matkaa ja harva oikeasti liikkuu noin paljon joka päivä.

Vierailija
76/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Palstalla päivystävät saavat max 100 askelta täyteen: sängystä jääkaapille vessaan sohvalle. Tuleehan siinä jo läpsyttelyä ja hiki.

Vierailija
77/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 8km. Keep on dreaming .

En usko itsekään, että tulee 8 km täyteen, (eikä tarvitsekaan tulla), sillä askeleeni eivät ole koko ajan saman pituisia. Hitaan vanhuksen vierellä oma askellus on luonnollisestikin lyhyttä.

Vierailija
78/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko sun kello käsien heiluttelun. Kaveri oli kova kutomaan ja "askelia" tuli huomattavia määriä vaikka vain istui ja katsoi telkkua 

Miehellä kertyi myös runsaasti askelia, kun seisoi paikallaan ja kalasti virvelillä. Joka heitto ja vielä kelan pyörittely laskettiin askeliksi.

Vierailija
79/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aktiivisuusrannekkeen, ja se arvioi askeleet etäisyyksien ja vauhdin mukaan. Ei siis laske autolla ajoa tai tiskausta. Aika paljon on kylläkin heittioa lukemissa, vaikka kävelisin saman lenkin joka päivä. Kotosalla en pidä sitä enää kädessä, mutta tiedän nyt, että normipuuhastelun lisäksi pitää olla se kävelenkki, jotta tulisi askeleita vähintään 6000.

Vierailija
80/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa käyttämätön istumatyöläinen saa, vaikka ei varsinaisesti lenkkeile. Auto on se, mikä vaikuttaa liikunnan määrään älyttömän paljon. 

Joo näinhän se on. Jos kävelisin töihin 20km suuntaansa ja kantaisin kaupasta neljä kassia ruokaa 2km päästä sekä kävelisin muutamana iltana viikossa uimahallille sekä salille 15km päähän niin tulisipa rutosti lisää askeleita.

Saattaa vaan olla että vuorokaudesta loppuisivat tunnit kesken.

Mistä näitä jeesustelijoita riittääkin aina joka ketjuun vai onko se aina tämä sama?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän