Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako keskiverto suomalainen aikuinen todella 10 000 askelta päivässä täyteen?

Vierailija
27.06.2025 |

Tohdin epäillä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo? Eilen 15500 askelta, ja siis olen töppöjalkainen joten ei tuosta tullut kuin 10km ja risat. Ei todellakaan vaadi paljoa. Kaupungille ja takaisin on 5 kilsaa, tavallinen kävely. Loput meni koiran lenkittämiseen.

Vierailija
22/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti jos tekee muutakin kuin istuu sohvalla, käy lenkillä, tekee sellaista työtä missä pitää liikkua tms.

En käy lenkillä ja tuo yleensä täyttyy.  Tulee ihan hyöty liikuntana, en asu kerrostalossa.

Yli 7km pelkästään kotona kävellessä? Ei taatusti kerry. Osta parempi askelmittari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei muka saisi? Johan tuo tulee täyteen kun kävelee töihin ja takaisin.

Itsellä 5 kilometrin kävely vastasi n. 7000 askelta. Tuskin sinä töihin kävelet 4 kilometriä suuntaansa?

Olisiko tuo sitten jotenkin erikoisen pitkä matka? 

Vierailija
24/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti jos tekee muutakin kuin istuu sohvalla, käy lenkillä, tekee sellaista työtä missä pitää liikkua tms.

Istumatyöläisen pitää tehdä aika paljon työpäivän ulkopuolella, että saa sen 10000 askelta täyteen. Se kun ei välttämättä täyty 5 km kävelylenkistäkään.

Mulla tulee 4,2km matkalla keskimäärin 6000 askelta.  Sama pätkä takaisin tullessa lähes tuhat enempi, johtuu ylämäestä.

Vierailija
25/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään vertailukelpoisia noi askelmäärät. Pienillä askelilla köpöttävä saa tuplasti suuremmat lukemat kuin pitkillä askelilla harppova. Joskus mietin, että miten jotkut ihmiset kävelevätkin niin tehottomasti, kun kuulen että joku tepsuttaa mun takana vimmaisesti tuplanopeudella eikä siltikään pääse mun rauhallisen kävelyn ohi.

Vierailija
26/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee helposti. Vien lapsen päiväkotiin kävellen puolen kilsan päähän. Tulen kotiin ja lähden myöhemmin itse kävellen töihin. Töihin 4km matkaa. Tässä kohtaa päivää ekalla tuolla kelloni näyttää 13k askelta. Vielä 6h töitä jäljellä. Yleensä saldona 18k-20k ja mies hakee minut töistä. Jos menen vielä kävellen kotiin tuon 4km matkan niin tulee huomattavasti enemmän.

Ja itsehän olen vielä 10kg ylipainoinen.

Osta toimiva mittari

Vierailija
27/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät läskit maalaiset.

https://yle.fi/a/74-20169485

28/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään laskin kävelylenkillä kuinka monta askelta otan minuutissa kävellessäni kohtuullisen reippaasti, ja tulos oli 125. En luota askelmittareihin, vaan katsoin ihan puhelimen sekuntikellosta ajan ja laskin askeleet. Tein sen sen vielä pari kertaa saadakseni varmuuden, ja askelten määrä per minuutti oli vakio.

Kävelin tasavauhtia 85 minuuttia joten lenkin saldoksi tuli 10 625 askelta. En usko että keskivertosuomalainen tuon verran päivässä kävelee. Teen itse tuollaisen pitkän lenkin 3-4 kertaa viikossa. En ainakaan tällä hetkellä edes pyri siihen että joka päivä noin paljon kävelisin. Muina päivinä harrastan mm. voimaharjoittelua ja tasapainoharjoittelua. Hyötyliikunnan kautta toki tulee askelia muutenkin, esim. kävelen aina kauppareissut.

Vierailija
29/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan työ. Vähintään 4500 askelta työvuorossa. 6000 askelta lisää  tulee helposti  5km lenkillä, jonka jaksaa hyvin työpäivän jälkeen !

Näinpä. Mulla tulee 10 000 askelta pelkästään tiskin takana töissä, plus normaali elämä.

Vierailija
30/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni palstalainen kävelee vaan tietokoneen ja jääkaapin väliä :DD ei siinä 10 000 askelta tule.

Vierailija
31/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei muka saisi? Johan tuo tulee täyteen kun kävelee töihin ja takaisin.

Itsellä 5 kilometrin kävely vastasi n. 7000 askelta. Tuskin sinä töihin kävelet 4 kilometriä suuntaansa?

6,5 kilometriä suuntaansa. 

Vierailija
32/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 000 ei ole suositus jokaiselle, vanhemmille 60+ on 6000 askelta jo hyvä.

Vierailija
33/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät läskit maalaiset.

https://yle.fi/a/74-20169485

Ei ne taajamissa asuvat röhnöttäjät mutta oikeat maatilayrittäjät kyllä.

https://yle.fi/a/3-7267085

Vierailija
34/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on älykello johon on ohjelmoitu juuri tuollainen raja.

Viimeksi 10 000 askelta tuli täyteen kun oltiin lomalla Milanossa ja käveltiin koko helvetin päivä ympäri museoita, putiikkeja ja ties mitä nähtävyyksiä eikä pysähdytty kuin pari kertaa kahville ja kerran lounalle.

Ei todellakaan tule täyteen toimistotyöläisen arjessa.

Vierailija
35/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti saa, jos kävelee työmatkat ja liikkuu edes vähäsen töissä. Itsellä tulee 4000 työmatkoista (2 km suuntaansa) ja loput työpaikalla liikkumisesta. Yleensä energiaa vielä lenkille mennä työpäivän jälkeen mistä toiset 10 000 askelta

Eikö tossa kannattais vapaa-ajalla tehdä  lihaskuntoa kun kävelyä tulee muutenkin tarpeeksi

Vierailija
36/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumatyöläisen pitää tehdä aika paljon työpäivän ulkopuolella, että saa sen 10000 askelta täyteen. Se kun ei välttämättä täyty 5 km kävelylenkistäkään.

Mulla tulee 4,2km matkalla keskimäärin 6000 askelta.  Sama pätkä takaisin tullessa lähes tuhat enempi, johtuu ylämäestä.

Mun työmatka on usein sellaiset 10 m keittiöstä vessan kautta työhuoneeseen

Vierailija
37/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni n. 7,5 km lenkki vastaa tuota 10 000 askelta. Omassa elämässäni tuo 10 000 ei täyty, ellen mene varta vasten lenkille. Toki pyöräily töihin kuluttaa kaloreita, mutta askelia siitä on hankala laskea.

Vierailija
38/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni palstalainen kävelee vaan tietokoneen ja jääkaapin väliä :DD ei siinä 10 000 askelta tule.

Tuo nyt riippuu ihan siitä paljonko kaljaa tulee kitattua jos hakee tölkki kerrallaan.

Vierailija
39/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on älykello johon on ohjelmoitu juuri tuollainen raja.

Viimeksi 10 000 askelta tuli täyteen kun oltiin lomalla Milanossa ja käveltiin koko helvetin päivä ympäri museoita, putiikkeja ja ties mitä nähtävyyksiä eikä pysähdytty kuin pari kertaa kahville ja kerran lounalle.

Ei todellakaan tule täyteen toimistotyöläisen arjessa.

Ei jumal........ että pitää olla oikeen kello mistä näkee kuinka monta askelta.

Vierailija
40/106 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään vertailukelpoisia noi askelmäärät. Pienillä askelilla köpöttävä saa tuplasti suuremmat lukemat kuin pitkillä askelilla harppova. Joskus mietin, että miten jotkut ihmiset kävelevätkin niin tehottomasti, kun kuulen että joku tepsuttaa mun takana vimmaisesti tuplanopeudella eikä siltikään pääse mun rauhallisen kävelyn ohi.

Heh, joo, olen 161cm pitkä persjalkainen ja saan melkein pieniä juoksuaskelia ottaa lenkillä kun 176cm pitkä kaverini vaan löntystelee rennosti menemään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi