Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää ei tyydytä mihinkään?

Vierailija
27.06.2025 |

Ei tyydytä alle hd tasoiseen kuvanlaatuun

Ei tyydytä pykälää hitaampaan nettiin

Otetaan kaunis kumppani, jos ei saada, ollaan sitten yksin

Lehtijutussa 8000e tienaavan rahat eivät riittäneet mihinkään, joutui säästämään ja kärvistelemään

Listahan on loputon, mutta mistä tämä ilmiö johtuu?

Miksi mikään ei enää riitä ja mm itsekkyys, ahneus, laiskuus ja vaatimukset kasvat ja paisuvat?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mikään ei tosiaan riitä. Panee vaan miettimään että miten pitkälle ihminen on valmis menemään helpottaakseen elämää ja ollakseen tyytyväinen?

Varmaan ihan kuinka pitkälle tahansa. Ongelma on se että tyytyväisyys vähenee sitä mukaa kuin elämä helpottuu. Pienistäkin ponnistuksista ja epämukavuuksista kasvaa suhteettoman suuria ongelmia ja mielenterveystilastot paukkuu. Toki joku peruselintaso pitää olla, mutta jossain sen rajan pitäisi kulkea. 

Vierailija
22/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kansa on luopunut terveistä kristillisistä arvoista. Silloin täytyy yrittää kaivaa tyhjään elämään tarkoitusta materiasta, matkustelusta, ynnä muusta maallisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakon edessä olen sairastuttuani joutunut tyytymään köyhään, yksinäiseen elämään. Miksi helvetissä kukaan tyytyisi paskaan, jos ei ole pakko?

Ei tässä varmaan köyhyyteen tyytymisestä puhuttukaan, vaan siitä että mitkään mukavuudet ei enää riitä.

Vierailija
24/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarikommariutopia-larppi kiintiö on itse itsensä elättävillä täynnä. Nyt vaaditaan ja halutaan täysin oikeutetusti samaa elintasoa kuin muuallakin.

Vierailija
25/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat alkaneet kasvaa ulos siitä nöyristelyn ja tyytymisen mallista. Aletaan olla pikkuhiljaa aidosti eurooppalaisia, eikä takapajuinen orjakansa.

Jaa että HD-kuvanlaatu ja nopea netti tekee suomalaisista aidosti eurooppalaisia? Huvittava ajatus. Hankkiudu johonkin tapahtumaan, jossa on keski- ja eteläeurooppalaisia, huomaat kyllä eron itsesi ja heidän välillä, vaikka sinulla olisi kuinka nopea netti ja hieno puhelin.

Vierailija
26/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatalous opettaa ihmisille, aina pitää olla enemmän, kalliimpaa, parempaa, hienompaa. 

Vierailija
27/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaa vähempikin. Olen pärjännyt hyvin 2200 netto palkalla 15 vuotta jaa sitä ennen pienellä tonnin palkalla. Sitä pärjää jos ei halua kaikkea kerralla vaan osaa säästää. Säästäminen on pitkäaikainen juttu. Monet tuhlaa rahansa heti ja ostelevat luotolla ja osamaksulla kaikkea heti ja sitten kun alkaa laskuja tulemaan niin kaikki menee pieleen ja velkaantuvat. Itse olen pikkuhiljaa säästänyt ja ostanut vain tarpeellisen. Olen asunut pienessä vuokra asunnossa 28 vuotta. En ottanut asuntolainaa kun sain vakityöpaikan vaan olen asunut vuokralla yksiössä.

Vierailija
28/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus on huonosta maineestaan huolimatta kehitystä eteenpäin vievä voima. Jos ei aina haluttaisi enemmän ja parempaa, kehitys olisi pysähtynyt jo ajat sitten monella elämän alueella.

Näin on. Siitä mistä tyytyväisyys alkaa, siihen loppuu kehitys.

Vierailija
29/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on johdonmukainen seuraus siitä, että on kasvatettu uniikkeja lumihiutaleita.

Se sitten leviää koko yhteiskuntaan.

Vierailija
30/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8000 euron palkalla jos ei pärjää niin sitten on idiootti eikä osaa yhtään ajatella. Tunnen sellaisia joilla ollut 500 000 rahaa ja ovat muutamassa vuodessa tuhlannut ne ja sitten ovat velkaantuneet 300 000 euroa. Kuvittelevat olevansa fiksuja ja pistävät firman pystyyn yhtään ajattelematta ja suunnittelematta. Sitten kaikki menee pieleen ja tulee velkaa paljon.

Vierailija
31/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis/komea löytö, hauska, ihana, rakastettava, tyylikäs, aarre.

Sitoutumista ei tietoisesti. Aina voi löytää paremman.

Vierailija
32/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on paska. Suomi on paska. Kaikki on paskaa.

Vierailija
33/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakon edessä olen sairastuttuani joutunut tyytymään köyhään, yksinäiseen elämään. Miksi helvetissä kukaan tyytyisi paskaan, jos ei ole pakko?

Ei tässä varmaan köyhyyteen tyytymisestä puhuttukaan, vaan siitä että mitkään mukavuudet ei enää riitä.

Kuka sen sitten määrittelee, mikä on riittävä elintaso? En usko, että tuosta päästäisiin ikinä yhteisymmärrykseen. Jonkin käsityksen asiasta saa kyselytutkimuksesta, jonka mukaan ihmisten enemmistö olisi keskimäärin tyytyväinen, jos saisi 20% enemmän rahaa kuukaudessa kuin nyt. Tuo tarkoittaa, että kulutus tulee jatkossakin lisääntymään tulotasosta riippumatta.

Harva sitäpaitsi haluaa omaa kulutustaan laskea, vaan vaatii sitä enenmmän kuluttavilta. Näin riippumatta siitä, onko vastaaja pieni- vai suurituloinen.

Vierailija
34/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö HD-kuvanlaatu ja nopea netti ole nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus? Miksi pitäisi etsimällä etsiä ne paskemmat vaihtoehdot, jotka vielä markkinoilta ehkä löytyvät, ja tyytyä niihin?

En tiedä ketään, joka valitsisi kumppanin pelkän ulkonäön perusteella, mutta jos ei mieleistään löydä, miksi ei eläisi yksin? Törkeää olisi mielestäni sitä toistakin kohtaan huolia tämä vain paremman puutteessa. Ja varmasti sitten puretaankin se oma tyytymättömyys tähän kumppaniin, joka kehtaa olla jotain muuta kuin mitä "tyytyjä" olisi halunnut.

Sitä kyllä ihmettelen, millaisen elämän joku on itselleen järjestänyt, jos ei 8000e/kk riitä sen ylläpitämiseen.

35/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempään tyytyminen ei kyllä aiheuta mitään katkeruutta, jos sen tekee omasta vapaasta tahdostaan. Sitten voi aiheuttaakin, kun se ei ole valinta vaan pakko. Mä olen voinut vähempään tyytymisen ansiosta tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa jo 2,5 vuotta. Ja nyt syyskuussa jään kokonaan pois työelämästä, vaikka alin eläkeikä tulee täyteen vasta elokuussa 2026. 

Olisin voinut elää elämäni toisinkin. Elää keskiluokkaista elämää, johon kuuluu kodin lisäksi auto, kesämökki, vähintään kerran vuodessa ulkomaanreissu jne. Toisaalta sitten mun olisi pitänyt tehdä enemmän töitä. Ja jos tekee enemmän töitä ja vapaa-aikaa jää vähemmän, on mielestäni ihan ymmärrettävää, että haluaa kaikenlaista sellaista, mikä helpottaa elämää. Mä tykkään kuitenkin tehdä kaikenlaista itse. Tuunata huonekaluja, kokkailla, ommella ja neuloa  jne. Nämä asiat eivät niinkään vaadi rahaa vaan aikaa. Mulla oli muutama vuosi, kun tein 60-80 -tuntisia työviikkoja. Rahaa oli, mutta ei aikaa eikä varsinkaan jaksamista tehdä vapaa-ajalla yhtikäs mitään. Tuo sitten päättyi siihen, että korkeiden verenpaineiden takia mulla  poksahti munuaisvaltimo aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon. Kuulun niihin harvoihin, jotka ovat selvinneet sellaisesta hengissä. Sairaalassa letkuissa ja laitteissa maatessa oli aikaa ajatella. Haluanko paljon rahaa vai kenties jotain ihan muuta. Ja totesin, että se oli jotain muuta. 

Vierailija
36/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan huomio tosta 8000 e/kk tienaavasta, että puolet menee veroihin ja elätti koko perheen sitten sillä 4000 eurolla. Et koitappa itte!

Älä viitsi. Monelta onnistuu pienemmilläkin palkoilla. Mutta kuten ap sanoi, joillekin ei riitä mikään. Tuokin itkupilli valittaisi lehdessä, vaikka saisi 8000 nettona. 

Vierailija
37/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö HD-kuvanlaatu ja nopea netti ole nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus? Miksi pitäisi etsimällä etsiä ne paskemmat vaihtoehdot, jotka vielä markkinoilta ehkä löytyvät, ja tyytyä niihin?

En tiedä ketään, joka valitsisi kumppanin pelkän ulkonäön perusteella, mutta jos ei mieleistään löydä, miksi ei eläisi yksin? Törkeää olisi mielestäni sitä toistakin kohtaan huolia tämä vain paremman puutteessa. Ja varmasti sitten puretaankin se oma tyytymättömyys tähän kumppaniin, joka kehtaa olla jotain muuta kuin mitä "tyytyjä" ol

ASIAA! Tänä päivänä yritetään kovasti että ihmiset tuntis jotenkin huonommuutta kun ei nyt kelpuuttanut sitä ihan kivaa tyyppiä, kun eikö oo vähä tympeetä viettää aikaa yksin ja elää yksin🤔.. eikös se olis just tympeetä enimmäkseen sietää sitä toista , mitä kunnioittamista se on itseään tai sitä toista kohtaan kun et varsinaisesti häntä edes valinnut.. 

Joo ja tosiaan HD telkkari taitaa olla nyt kuin lopusta pakollinen muuten ei näy enää mitkään lähetykset.. ja tää nettiyhteys jos nopeamman ja lähes hitaamman millä pärjäisi hintaero ei ole kovin suuri niin miks ottaa se hitaampi vaan siks että voi sanoa että en mä tartte nopeampaa kyllähän tällä pärjää.. 

Tää Aikakausikin on perustasoltaan sekä perusvaatimuksiltaankin sellainen ettei nettiä tai älypuhelinta tai HD telkkari voida pitää minään luksustuotteina

Vierailija
38/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ihmettelen miksi jotkut on niin huolissaan kehityksen loppumisesta, niinkuin kehitys olisi maailman tärkein asia. Jos kehitys ei ikinä lopu, niin millaisessa maailmassa elämme 200 vuoden päässä?

Entä jos kehitys loppuisi jossain pisteessä? Millaisessa kohtaa se saisi loppua?

Jos ajatellaan että ihmisen tulisi olla robotti, niin miksi?

Vierailija
39/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä juuri on osaa kansaa vaivaa. Kun saa kaiken haluamansa niin mikään ei tuu koskaan riittämään. 

Vaikka olis miljoona rahaa tilillä halutaan toine. 

Jos olis kaunis vaimo nii vaihdetaan viä nuorempaa kauniimpaan 2 vuoden päästä. 

No onneksi köyhänä ja henkisesti rikkaana ei tartte tähän elintaso rumbaan ottaa mitään osaa.

Kuka saa hautaan mukaan Ferrarin? Ei kukaan.. 

Vierailija
40/44 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiset esimerkit, mutta ymmärrän pointin.

Nykyisin tuo teknologia aikalailla o(s)tetaan annettuna, kun jatkuvasti tarvitsee telkkarit, tietokoneet ja nettiyhteydet päivittää jotta niitä edes pystyy käyttämään. Kaksi jälkimmäistä vieläpä nyky-yhteiskunnassa jo välttämättömyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi