Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanssii tähtien kanssa 2025 Official

Vierailija
27.06.2025 |

Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaan palaa kolme tanssiopettajaa. 18. kaudella nähdään Jurijs TrosenkoKatri Riihilahti ja Mikko Ahti.

Uusi kausi nähdään MTV:llä 31. elokuuta.

- Jokainen esitys on mahdollisuus luoda yhteys katsojiin. TTK:n ansiosta olen saanut kohdata uskomattomia ihmisiä ja rakentaa esityksiä, joissa on tunnetta ja tarinaa. Nyt äitiysloman jälkeen koen, että tanssin entistäkin vahvemmin myös perheelleni, Riihilahti kertoo tiedotteessa.

Muut opettajat ovat tutut Anssi HeikkiläSami HeleniusMarko KeränenMatti PuroValtteri PalinKia LehmuskoskiLiisa Setälä ja Kastanja Rauhala.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011327207.html

7 miesopettajaa ja 4 naisopettajaa? Hienoa saada Katri Riihilahti ja Mikko Ahti taas opettajiksi! Viime kauden opettajista pois jäävät Kerttu Nieminen, Claudia Ketonen ja Mikko Matikka. Harmi, että Kerttu ei ole opettajana tällä kaudella, hän on yksi suosikkiopettajistani.

Kommentit (5345)

Vierailija
5041/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla ole mitään homofobiaa. Siellähän on kaksi homo-opettajaa ja yksi biseksuaali tuomari.

///

Jatkuvasti silti joku täällä parkuu, miten homofobisia kommentteja annetaan ja yleisökin on varmaan homofobinen, kun ei äänestänyt Mikkoa illan parhaaksi jne. jne. 

Ja millä tavalla nämä kyseiset vähemmistön edustajat suojelevat homofobialta? Ovat kai sinun mielestä kaikki kavereita keskenään.

Helenan intohimo on tanssi ja sitä loukattiin. Siksi paljastui hänen todelliset ajatuksensa koska ei hillinnyt itseään. Mitä itse opin? Katso miten toinen ihminen reagoi asioihin, ihmisiin ja tilanteisiin intohimonsa äärellä niin näet, jos et sitä minkälainen hän todella on, niin sen mitkä ovat hänen huonot puolensa.

Olen luullut, että ohjelman tekoon kuuluu kenraaliharjoitus. Ulos tulee suora lähetys. Miten tuomareille voisi tulla mikään yllätyksenä suorassa lähetyksessä? Niin että joku ei ehtisi ''hillitä itseään''? En usko että sellaista annetaan tapahtua, sehän olisi ohjelman onnistumisen kannalta suuri riskinotto. Joten luulisin että pisteet ovat jo kenraalissa selvillä - ellei sitten jotakin huomattavaa mokaa/yllättävää onnistumista jossakin kohtaa koreografiaa tapahdu ja olisi aihetta antaa korkeampi/matalampi pistemäärä.

Vierailija
5042/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ KETJUSSA KESKUSTELLAAN TANSSISTA, EIKÄ HOMOISTA EIKÄ HEIDÄN LOUKKAANTUMISESTAAN, KOSKA PERSIKAN PURISTELU EI SOVI TANSSIOHJELMAAN!

PERUSTAKAA HOMOLOUKKAANTUJAT OMA KETJU SILLE!

Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta..

Sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikan puristelu naurettavaa ja noloa oli sen merkitys mikä tahansa.

Vierailija
5044/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikon ja Matin tanssi liittyi elokuvaan. Persikan puristelu on ymmärrettävissä kun katsoo sitä miehen seksuaalisuuden kautta. Oli sitten homo tai hetero. Se on erilaista kuin naisen, kovempaa ja suorempaa. Ja ennen kaikkea, persikka on suoraan elokuvasta jossa se liittyi seksuaalisuuteen.

Höpöhöpö. Ei kaikki naiset ole mitään herkkiä ja hentoisia olentoja, vaan on myös naisia, jotka tykkäävät kovat ja suorasta toiminnasta. Se, jos tanssista jää mieleen vain seksiviittaukset, kertookin sitten kaiken olennaisen siitä tanssista. Kuten tuomaristo sanoi: foxtrot jäi toteutumatta. Näin kommentoi jokainen tuomari. Myös Jukka, joka tunnisti viittauksen. Hän erikseen alleviivasi, että pisteitä ei tule tanssista, vaan elokuvan tulkinnasta. Tuloksena oli 3 pistettä. 

Vierailija
5045/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikkaviittauksen olisi voinut tuoda tanssiin mukaan myös tyylikkäästi ja foxrtotiin sopivasti. Matti teki virheen ja kuunteli liikaa Mikon ideoita. Uskon, että puhtaasti Matin ideoimana koregrafia olisi ollut tanssilajille sopiva, vaikka persikkaelementti olisi ollut mukana. 

Vierailija
5046/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

521: Moni muukaan asia ei kuulu tanssiin mutta nyt homoseksuaalisuus tuomittiin. Persikan puristelu oli suora viittaus homoseksiin ja se lytättiin. Siitä on kyse. Jos kyseessä olisi ollut heteroseksiin viittaava toiminta niin sitä olisi saatettu kritisoida mutta ei samanlaisilla inhon eleillä. Kaikki suoraan seksiin viittaamattomat lisät tanssissa hyväksytään, -heteroilla.

- - - - - - 

Älä viitti nillittää, kun et ymmärrä mistään mitään, varsinkaan tanssista! Voit sen sijaan sulkea television ja mennä pridebaariin itkemään.

Minä en sulje televisiota sen takia että siellä on homofobiaa. Kuuntelen nyt esimerkiksi Nightwishin Walking In The Air ja erityisesti kohtaa "I'm finding I can fly..".

T. naiseen rakastunut mies

Homofo

Minulla on rakkautta pöksyissäni kun ajattelen naista johon olen lääpälläni. 🥴

Valssi on kaunis tanssi. Ja koska se on minulle kaunis tanssi niin en pitäisi siitä että se seksualisoidaan. En silti ilmaisisi sitä tylysti tai tuomiten tanssijoiden ilmaisun.

Vierailija
5047/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikon ja Matin tanssi liittyi elokuvaan. Persikan puristelu on ymmärrettävissä kun katsoo sitä miehen seksuaalisuuden kautta. Oli sitten homo tai hetero. Se on erilaista kuin naisen, kovempaa ja suorempaa. Ja ennen kaikkea, persikka on suoraan elokuvasta jossa se liittyi seksuaalisuuteen.

Höpöhöpö. Ei kaikki naiset ole mitään herkkiä ja hentoisia olentoja, vaan on myös naisia, jotka tykkäävät kovat ja suorasta toiminnasta. Se, jos tanssista jää mieleen vain seksiviittaukset, kertookin sitten kaiken olennaisen siitä tanssista. Kuten tuomaristo sanoi: foxtrot jäi toteutumatta. Näin kommentoi jokainen tuomari. Myös Jukka, joka tunnisti viittauksen. Hän erikseen alleviivasi, että pisteitä ei tule tanssista, vaan elokuvan tulkinnasta. Tuloksena oli 3 pistettä. 

Minä kuulin huonosti mutta jäi ymmärrys että pisteet tulivat juurikin tanssista, ei muusta?

Vierailija
5048/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valssi on kaunis tanssi. Ja koska se on minulle kaunis tanssi niin en pitäisi siitä että se seksualisoidaan. En silti ilmaisisi sitä tylysti tai tuomiten tanssijoiden ilmaisun.

//

Sinä et olekaan ammattilainen, joka ymmärtää, että tuomaripalautteeseen kuuluu myös kritiikki, ei pelkkä suitsutus. 

Vierailija
5049/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persikkaviittauksen olisi voinut tuoda tanssiin mukaan myös tyylikkäästi ja foxrtotiin sopivasti. Matti teki virheen ja kuunteli liikaa Mikon ideoita. Uskon, että puhtaasti Matin ideoimana koregrafia olisi ollut tanssilajille sopiva, vaikka persikkaelementti olisi ollut mukana. 

En kiellä tätä.

T. Homofobiasta puhuva

Vierailija
5050/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

//

Sinä et olekaan ammattilainen, joka ymmärtää, että tuomaripalautteeseen kuuluu myös kritiikki, ei pelkkä suitsutus. 

No ihan maalaisjärjellä voi ymmärtää kritiikin tarkoituksen. Ajattelen yhä että kritiikki meni rumaksi 

Vierailija
5051/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulin huonosti mutta jäi ymmärrys että pisteet tulivat juurikin tanssista, ei

Ei, vaan nimeonmaan ei tullut pisteitä tanssista. Tarkka sanamuoto oli jotain tämän suuntaista: "Tulkinnasta ja uskollisuudesta elokuvalle tulevat tämän tanssin pisteet". Sitä ennen Jukka oli kommentoinut hyvinkin suoraan, että foxtrotia ei lavalla nähty. 

Vierailija
5052/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

No ihan maalaisjärjellä voi ymmärtää kritiikin tarkoituksen. Ajattelen yhä että kritiikki meni rumaksi 

Sinulla ei sitten ole maalaisjärkeäkään, kun et ymmärrä, mitä lause "Periskanpuristelu ei kuulu foxtrotiin" tarkoittaa. 

Vierailija
5053/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla ole mitään homofobiaa. Siellähän on kaksi homo-opettajaa ja yksi biseksuaali tuomari.

///

Jatkuvasti silti joku täällä parkuu, miten homofobisia kommentteja annetaan ja yleisökin on varmaan homofobinen, kun ei äänestänyt Mikkoa illan parhaaksi jne. jne. 

Ja millä tavalla nämä kyseiset vähemmistön edustajat suojelevat homofobialta? Ovat kai sinun mielestä kaikki kavereita keskenään.

Helenan intohimo on tanssi ja sitä loukattiin. Siksi paljastui hänen todelliset ajatuksensa koska ei hillinnyt itseään. Mitä itse opin? Katso miten toinen ihminen reagoi asioihin, ihmisiin ja tilanteisiin intohimonsa äärellä niin näet, jos et sitä minkälainen hän todella on, niin sen mitkä ovat hänen huonot puolensa.

Olen luull

Kyllä. Tuomarit näkevät kenraalin sellaisenaan. Ei tule mitään yllätyksiä ellei suorassa lähetyksessä tapahdu jotain suunnittelmatonta. Helena oli tasan varmasti tietoinen, että persikkakohtaus on tulossa. Kyse ei ollut mistään spontaanista reaktiosta, vaan täysin harkitusta ammattitanssijan kommentista. 

Vierailija
5054/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulin huonosti mutta jäi ym

Eli ymmärsin kuten ymmärsin. Ja se oli että hän tuki ilmaisua elokuvan osalta? Itse tanssi ei ollut minunkaan mielestäni kovin onnistunut, mutta kiinnostaa tuo että tuli tukea elokuvaan liittyen.

Vierailija
5055/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ymmärsin kuten ymmärsin. Ja se oli että hän tuki ilmaisua elokuvan osalta? Itse tanssi ei ollut minunkaan mielestäni kovin onnistunut, mutta kiinnostaa tuo että tuli tukea elokuvaan liittyen.

Niin, tulkinta on osa tanssi-ilmaisua. Jukka antoi 3 pistettä tulkinnasta ja 0 pistettä tanssitekniikasta. Noin pelkistetysti. 

Vierailija
5056/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Sinulla ei sitten ole maalaisjärkeäkään, kun et ymmärrä, mitä lause "Periskanpuristelu ei kuulu foxtrotiin" tarkoittaa. 

Varmasti ymmärrät mistä vastauksessani oli kyse.

Vierailija
5057/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitelläänköhän täällä ens viikolla banaanin puristelusta? 

Raahaako Mikko sateenkaarilipun vai Palestiinan lipun härkätanssiin. Veikkaan molemmat.

Vierailija
5058/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, että verrataan Samin ja Kristiinan tanssia Mikon ja Matin esitykseen tuo hyvin esiin Helenan (ja muidenkin tuomarien) pointin. Pointti ei ole se, mitä persikka symboloi. Pointti on se, että elokuvateemasta huolimatta pitäisi keskittyä olennaiseen eli perustanssiin. Ei ole tarkoitus performoida elokuvan tapahtumia, vaan tehdä tanssi, joka on uskollinen tyylilajilleen. Tanssi voi sisältää viittauksia elokuvaan, mutta jos tanssissa ei ole yhtään sitä itse  tanssia ja keskitytään vain mallintamaan elokuvan tapahtumia, mennään pahasti metsään. 

Vierailija
5059/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja hetero, minusta persikanpuristelu oli hieno momentti. Rakastan kunnon toimintaa, emme me kaikki naiset kaipaa niitä pitkiä tylsiä lämmitelyjä, johan siinä alkaa ajatus harhaileen. Siis, mennään asiaan ja puristetaan kunnolla.

Vierailija
5060/5345 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Varmasti ymmärrät mistä vastauksessani oli kyse.

Kyllä ymmärrän, että sinulla ei ole hajuakaan tanssista, vaan keskityt täysin epäolennaiseen ja siksi et ymmärrä, mitä Helena kommentoi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän