Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pettäjän saa kiinni?

Vierailija
27.06.2025 |

Tehdään lista alle, jossa on vinkkejä niille henkilöille, jotka epäilevät puolisoaan.

Ensimmäinen vinkki = Jätä puhelin kotiin äänittämään, kun olet poissa

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksityisetsivä on hyvä vaihtoehto. Minä varjostin itse, vain saadakseni varmuuden. Erosimme sitten, mutta ei sen pettämisen vuoksi pelkästään, vaan ymmärsin, että mies ei ollut koskaan rakastanut minua tai ketään muutakaan. Ei sellaisen kanssa koko elämäänsä kannata viettää. Jokainen minuutti on liikaa. Mutta varjostaminen on jännää puuhaa, ensin pitää naamioitua ja vautsi syke nousi tosi korkealle!

Vierailija
22/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pettäjä pitäisi saada kiinni? Etkö voi tehdä omaa päätöstä suhteen jatkamisesta ihan itse?

Pelottaako kiinnijääminen?

Ei, vaan päinvastoin. Pelottaa, että ap ei saa pettäjää kiinni ja tulee sekopäiseksi epäilyistä.

Pettäjän saa kiinni yksinkertaisesti kysymällä asiasta. Tässä on kolme vaihtoehtoa. Puoliso tunnustaa ja asia on selvinnyt. Puoliso kieltää ja vastaus vakuuttaa sinut, asia on silloinkin kunnossa. Kolmas vaihtoehto on puolison kieltäminen ja sinulle jää asiasta epävarma ja turvaton tunne. Tällöin on syytä harkita vakavasti suhteen jatkoa, koska silloin ongelmasi ei ole mahdollinen pettäminen, vaan se, että olet parisuhteessa, jossa et tunne oloasi turvalliseksi.

Niinpä. Pettäjä pitää jättää kerrasta. Pettäminen on väkivaltaa eikä sellaista pidä jäädä sekunniksikaan katsomaan. 

Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Sarjapettäjät varsinkin ovat alinta pohjasakkaa. Yleensä mieleltään syvästi häiriintyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä omista puolisoasi! ET !

Kyse on luottamuksesta tai mielenterveydestäsi. Useimmiten menee luottamus. Miksi olet enää hänen kanssaan? Jos et luota, ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta. Pitkität vain sinänsä selvää ratkaisua jahtaamalla todisteita. Tai sitten epäilet mielenterveyttäsi ja mahdollinen todiste kertoo ainakin sinulle itsellesi että päässäsi ei ole vikaa. Mutta mitä sitten? Et kuitenkaan luota puolisoosi. Miksi jatkat hänen kanssaan?

Vierailija
24/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuta tippuri tai HIV..

Vierailija
25/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pettäjä pitäisi saada kiinni? Etkö voi tehdä omaa päätöstä suhteen jatkamisesta ihan itse?

Ei, vaan päinvastoin. Pelottaa, että ap ei saa pettäjää kiinni ja tulee sekopäiseksi epäilyistä.

Pettäjän saa kiinni yksinkertaisesti kysymällä asiasta. Tässä on kolme vaihtoehtoa. Puoliso tunnustaa ja asia on selvinnyt. Puoliso kieltää ja vastaus vakuuttaa sinut, asia on silloinkin kunnossa. Kolmas vaihtoehto on puolison kieltäminen ja sinulle jää asiasta epävarma ja turvaton tunne. Tällöin on syytä harkita vakavasti suhteen jatkoa, koska silloin ongelmasi ei ole mahdollinen pettäminen, vaan se, että olet parisuhteessa, jossa et tunne oloasi turvalliseksi.

Ei toi ole ihan noin helppoa. Mä olen ihan älyttömän hyvässä suhteessa. Ihan kaikki toimii paremmin kuin missään aiemmassa. 

Mutta. Tässä suhteessa on ollut henkistä pettämistä. Joka syö mun luottamusta.. en tiedä pystynkö koskaan luottamaan täysin. 

No nyt jos otan tosta ja jätän naisen tämän takia. Mä tulen miettimään loppuelämän jätinkö mä turhaan. Mä en todennäköisesti tulisi koskaan pääsemään täysin yli hänestä.

Vierailija
26/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hupata joutavia, kaikista pääsee yli.

Ja mikä on henkinen pettäminen?

<

Vierailija
27/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tähän nyt sanoisi.. Pitkässä liitossa voisi ehkä jonkun ihastumisen ihan vaan katsoa sormien läpi jos muuten asiat on kotona perushyvässä kunnossa?

Sitten taas aivan täysi sivusuhde näyttäytyy kyllä jollain tapaa jo ennen suhteen alkamista. Itse olin mm käynyt keskustelua suhteen ongelmista ja sen todennäköisestä päättymisestä, ellei tiettyjä asioita muutu, jo ainakin parisen vuotta. Seksiä oli aniharvoin, viimeisen 6 kk aikana ei ollenkaan, nukuinkin pääosin eri huoneessa, minkäänlaista hellyyttä ei tietenkään. Harrastaminen oli mennyt yhdessä tekemisestä yksin harrastamiseksi. En edes erityisesti yrittänyt peitellä uutta ihastustani, eikä miestä tainnut kiinnostaa. Sama uuden mieheni seurustelusuhteessa, hän oli eroa ehdotellut jo pidemmän aikaa ja heltynyt aina jäämään.

Mietinkin miksei suhteen ongelmiin tarttuisi samalla tarmolla jo ennen kuin joku löytää tunteilleen uuden kohteen?

Vierailija
28/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole rikos, mutta sinun ehdottamasi salakuuntelu on rikos.

Tuskimpa joudun nyt vankilaan

Aika iso red flag tulevia suhteita ajatellen, vaikka kumppani olisikin pettänyt. Siinä saattaa jäädä tulevat työpaikatkin saamatta rikoksen takia.

Valmius sabotoida oma elämänsä saadakseen "väärintekijän" kiinni on aika vahva merkki jollain tapaa pimeästä persoonallisuudesta, joista muiden ihmisten kannattaa pysyä kaukana.

En puolustele pettämistä, mutta ei ne petetyiksi itsensä tuntevat automaattisesti ole mitään viattomia uhreja.

Vierailija
29/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso red flag tulevia suhteita ajatellen, vaikka kumppani olisikin pettänyt. Siinä saattaa jäädä tulevat työpaikatkin saamatta rikoksen takia.

Valmius sabotoida oma elämänsä saadakseen "väärintekijän" kiinni on aika vahva merkki jollain tapaa pimeästä persoonallisuudesta, joista muiden ihmisten kannattaa pysyä kaukana.

En puolustele pettämistä, mutta ei ne petetyiksi itsensä tuntevat automaattisesti ole mitään viattomia uhreja.

Jaahas. Kaasuvalotuksen ammattilainen saapui ketjuun suoltamaan oman pimeän psyykensä kuonaa.

Vierailija
30/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se lompakko...

Vierailija
31/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo kulkee vähän sellaisen kontrollintarpeen mukana. Kuvaavaa, ettei halua selvittää suhteen tulevaisuutta ihan yksin luottamuspulan vuoksi, vaan haluaa saada osoitettua syyn, siis syyllisen, suhteen ongelmille ja sitten ottaa suhteen tulevaisuuden esille vasta. Mitäpä jos ponnistelet Ap viikkoja, etkä löydä mitään savuavaa asetta? Palkkaatko sitten sen etsivän? Entä jos hänkään ei saa mitään kyseenalaista luuppiinsa? Kuinka suhteenne sitten jatkuu? Ruusunpunaisena?

Olisin valmis löymään isosta summasta vetoa, että jos aloittajalle selviää miehen uskottomuus, ei hän eroa, vaan käyttää tuota paljastusta miehensä manipuloimiseen.

Vierailija
32/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tietää jos toinen pettää? Mitä sillä tiedolla tekee?

Saa hyvän syyn erota, eikä vain vaikuta harhaiselta?

Vierailija
33/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo kulkee vähän sellaisen kontrollintarpeen mukana. Kuvaavaa, ettei halua selvittää suhteen tulevaisuutta ihan yksin luottamuspulan vuoksi, vaan haluaa saada osoitettua syyn, sii

Jatkat siis manipulointiasi täällä. Niiin läpinäkyvää.

Vierailija
34/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitä olevasi Persu

Vierailija
35/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin. Mutta ketjussa nyt pyörivä (sarjapettäjä?) yrittää väsynyttä manipulointiaan tälläkin kommenttipalstalla. 

Vierailija
36/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö saa erota ihan vaan toteamalla, ettei suhde tunnu turvalliselle minun mielestäni, en jostain syystä luota sinuun?

Pitääkö olla joku todiste, vielä tänä päivänä kun avioeroakaan ei tarvitse perustella tuomarille?

Minusta epäluottamuksen tunne pitkään jatkuessaan on varsin hyvä syy erota.

Eihän se toki sellainen syy ole, jolla voi toista syyllistää ja itse uhriutua, mutta jos on aivan vakuuttunut että toinen pettää niin eiköhän se tunne piston sydämessään kuitenkin ihan vaan kun kerrot epäluottamuksestasi.

Vierailija
37/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää aina tämä kännykän pito pöydällä näyttö alaspäin. Ei tulis itselle mieleenkään riskeerata näyttöä vaikka olis mitä salaisuuksia, saahan sieltä viestien näkymisen estettyä muutenkin jos haluaa 😄

Vierailija
38/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on jo kolmesta suhteesta että jos joudut edes miettimään pettääkö kumppani, niin hän pettää.

Toki jotkin sekopäät epäilee kaikesta vaikkei pettämistä ole tapahtunut mutta itse olen perus järkevä ja kyllä sen vaan huomaa kun ihminen muuttuu.

suhde 1. 

Mies teki reissutyötä, laitteli ensin jokailta viestejä ja kuvia ja saattoi soitellakin. Jossain vaiheessa alkoi tulemaan iltoja kun mies ei vastannut tai saattoi vastata lyhyesti ja tylsästi esim "ok". Seuraavana iltana taas normaali viestittely jatkui. Kysyttäessä väsynyt mutta epäilykset kyllä heräsi jossain vaiheessa. Välillä kotiin tullessa ei edes halannut vaikka olin vastassa ovella, alkoi vaan juomaan. Noh petti useamman ihmisen kanssa lopulta ja törkein oli että toi yhteiseen kotiin naisen ja jätti yhteiset sotkut minulle nähtäväksi kun palasin hänen lasten kanssa hänen vanhempien luolta kyläilemästä. Hän ei siis itse ollut mukana koska "kipeä".

suhde 2.

Mies oli aivan ihana ja ajoi vaikka kuuhun vuokseni. Vuoden jälkeen hänen työpaikalle tuli uusi nainen ja *naps* siitä hetkestä mies ei enää voinut nähdä usein, liikaa töitä, väsynyt, ei ole rahaa eikä minun rahat kelvannut. Siinä vaiheessa kun mies tuli käymään ja jauhoi jatkuvasti vaan tästä uudesta naisesta, tajusin. Puhuin tästä ja mies väitti että on vaan työkaveri. Lopetti puhumisen hänestä mutta myös tapaamiset väheni enstisestään. Jossain vaiheessa olin kypsä ja sanoin että tiedän kyllä että heillä on jotain ja olisi voinut jättää minut ensin. Väitti edelleen ettei mitään ole mutta ehkä parempi että ollaan kavereita kun epäilen... Samana viikonloppuna oli baarissa tämän "työkaverin kanssa". ja seuraavalla viikolla kommentoi naisen uutta Instagram kuvaa 😘.  Ja kyllä todella katsoin heidän somet jokapäivä ja olin kiitollinen että uskoin itseäni enkä miestä koska epäilin oikein.

3. Tutustuessa täydellinen yllätys yllätys mutta suhteen tullessa julki muuttui mustasukkaiseksi. Selvisi lopulta että tilaa monen naisen of ja vaihtelee seksuaalisia kuvia naisten kanssa. Entiedä pettikö fyysisesti mutta minulle on pettämistä mös of. Jos haluat maksaa tuntemattomalle naiselle että näet hänen kuvia ja videoita, nekin rahat voisi käyttää kumppaniin ja nähdä ja kokea hänet aidosti. Ja ei, tässä ei ollut eikä missään aikaisemmissakaan suhteissa kyse ettei mies ole minulta saanut. On saanut muttei miehille kelpaa nykyään yksi.

Vierailija
39/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö saa erota ihan vaan toteamalla, ettei suhde tunnu turvalliselle minun mielestäni, en jostain syystä luota sinuun?

Pitääkö olla joku todiste, vielä tänä päivänä kun avioeroakaan ei tarvitse perustella tuomarille?

Minusta epäluottamuksen tunne pitkään jatkuessaan on varsin hyvä syy erota.

Eihän se toki sellainen syy ole, jolla voi toista syyllistää ja itse uhriutua, mutta jos on aivan vakuuttunut että toinen pettää niin eiköhän se tunne piston sydämessään kuitenkin ihan vaan kun kerrot epäluottamuksestasi.

On toki mutta normaalit ihmiset haluavat selkeyttä, rehellisyyttä ja avointa kommunikaatiota parisuhteessa.

Moni pettäjä ja varsinkin sarjapettäjät eivät koskaan kykene aitoon rehellisyyteen tunnetasolla.

Ovat tunne-elämältään lapsen tai teinin tasolle jääneitä.

Vastuuta eivät pysty kantamaan mistään.

Pakenevat aitoutta.

Vierailija
40/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tauteja hanki eikä tule raskaaksi / siitä lehtolapsia muille, ja seksi oman kumppanin kanssa maistuu, kukaan ei häviä mitään.