Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö sisarpuoliasi ilman verisukulaisuutta ns aitoina sisaruksinasi?

Vierailija
18.03.2025 |

Puhun nyt siis sisar- ja velipuolista joiden kanssa sinulla ei ole verisukulaisuutta.

substantiivi sisar jonka kanssa vain toinen vanhempi on yhteinen; myös isä- t. äitipuolen tyttärestä, joka ei ole verisukulainen.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/sisarpuoli

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku trauma tästä? 

Vierailija
2/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Minulla on tällaisia "sisaruksia", ja suhde heihin vastaa samankaltaista suhdetta kuin jos olisivat biologisesti minulle sukua. Kai perheeseen adoptoidut lapsetkin koetaan samaan tapaan sisaruksiksi, ainakin toivottavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, he ovat äitini uuden aviomiehen ja hänen edellisen liiton lapsia, eivät ole minulle mitään sukua eikä sisarpuolia.

Vierailija
4/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä, he ovat äitini uuden aviomiehen ja hänen edellisen liiton lapsia, eivät ole minulle mitään sukua eikä sisarpuolia.

He ovat sinulle sisar- tai velipuolia vaikka et heistä pitäisi

Vierailija
5/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äitipuoleni lapsia sisaruksinani, ollaan tunnettu alle kouluikäisestä asti. Äitipuoli valitettavasti kuoli kun olin yläasteella, mutta hänen lapsensa on edelleen nyt kolmekymppisenä tärkeitä, sisaruksia.

Vierailija
6/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukua, jos ei ole sukua. Se ei muuta mitään jos vanhempi paneskelee jonkun muun vanhempaa, se ei tee minusta niiden lasten sukulaista.

Vierailija
7/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku trauma tästä? 

Ei onneksi ole

Vierailija
8/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole.

Vierailija
9/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole.

Ihan samalla tavalla kuin äitisi on äitisi halusit tai et

Vierailija
10/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pidä

Vierailija
11/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole.

Ihan samalla tavalla kuin äitisi on äitisi halusit tai et

Äiti on minulle verisukua, random miehen lapset eivät ole. Joten ei ole mitään sukua tai lukua, puolisisaruksista puhumattakaan.

Vierailija
12/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun vanhemmat eroaa ja avioituu useamman kerran? Onko ne 15 vuoden takaisen ex-vaimon lapset sisrauspuolia? Jos et ole edes nähnyt niitä? 

Vierailija
13/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä jonkun uuden puolison lapsia välttämättä tapaa edes ikinä. Muka sisko- tai velipuolia. Ei todellakaan! 

Vierailija
14/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän serkkuna.

Vierailija
15/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä omituisia nämä kaiken maailman puolisisarusjutut. Onneksi meitä on vain vanhemmat ja kaksi lasta. Minä ja sisarukseni. PS. Valtaosa ihmisistä on liian tyhmiä ymmärtämään mitä sisarus edes tarkoittaa.

Vierailija
16/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Esimerkiksi jos pariskunta tapaa kun toisella on 1v ja toisella 2v lapset ja sitten saavat vielä yhdessä kaksi lasta lisää, niin todennäköisesti myös nuo vanhemmat lapset pitää toisiaan sisaruksina.

Toisin kuin esimerkiksi vanhempiensa erosta katkeroitunut 18v teini alkaisi pitää isäpuolensa 19v poikaa veljenään.

Vierailija
17/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä jonkun uuden puolison lapsia välttämättä tapaa edes ikinä. Muka sisko- tai velipuolia. Ei todellakaan! 

Tässä jos näitä vanhemman puolison lapsia ei välttämättä edes tavata tilanne onkin täysin erilainen kuin sellaisessa tilanteessa, missä vanhemmat on yhdessä siitä asti kun lapset on pikkulapsia, jaetaan yhteinen koti ja eletään samaa arkea.

Vierailija
18/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä omituisia nämä kaiken maailman puolisisarusjutut. Onneksi meitä on vain vanhemmat ja kaksi lasta. Minä ja sisarukseni. PS. Valtaosa ihmisistä on liian tyhmiä ymmärtämään mitä sisarus edes tarkoittaa.

Sisarus voi olla biologinen, juridinen tai ei kumpaakaan näistä, vaan esimerkiksi sosiaalisesti sisarus.

Vierailija
19/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli on ollut minulle enemmän isä kuin biologinen isä, siksi kutsunkin isäpuolta isäksi.

Vierailija
20/37 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäpuoli on ollut minulle enemmän isä kuin biologinen isä, siksi kutsunkin isäpuolta isäksi.

hyvä sinulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi