Miten pettäjän saa kiinni?
Tehdään lista alle, jossa on vinkkejä niille henkilöille, jotka epäilevät puolisoaan.
Ensimmäinen vinkki = Jätä puhelin kotiin äänittämään, kun olet poissa
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut sairaalloista mustasukkaisuutta. Epäilyjä kesken kauppareissun että ei voi kestää näin kauaa, missä oikeasti olet ja kenen kanssa jne. Tai keneltä sain viestin, kuka soitti. Tavaroiden ratsaamista, sähköpostien lukua ym. Mies kirjautui keskustelupalstalle ja väitti että salarakas-aloitukset ym ovat minun. Eivät olleet. Mutta mies oli itse sekoillut muiden kanssa.
Mutta ei tuota mustasukkaisuutta enää ole. Siitäkin voi siis päästä yli.
Lienee harvinaista mutta hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksityisetsivä on hyvä vaihtoehto. Minä varjostin itse, vain saadakseni varmuuden. Erosimme sitten, mutta ei sen pettämisen vuoksi pelkästään, vaan ymmärsin, että mies ei ollut koskaan rakastanut minua tai ketään muutakaan. Ei sellaisen kanssa koko elämäänsä kannata viettää. Jokainen minuutti on liikaa. Mutta varjostaminen on jännää puuhaa, ensin pitää naamioitua ja vautsi syke nousi tosi korkealle!
Kerro lisää siitä mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täs taas hyvät ideat. Onko syytä siis epäillä pettämistä ja mitkä on ne tekijät jotka edes auttaa näitä syytöksiä ja toisen kyttäämistä . Jos ei oo mitää takeeta että on pettäjä nii miksi kytätä. Ei kukaan voi valvoa 24/7 toisen tekemisiä. Jokainen vastaa teoistaan ite. Sun pitää luottaa toiseen tai olla luottamatta ja lähteä pois suhteesta. Tuo kyttääminen ainakin pahentaa asioita ja jopa altistaa pettämiselle.
Ketään ei voi omistaa. Sielu on vapaa.
Outoa että tätäkin on kaksi pitänyt huonona kommenttina.
Luen siis rivien välistä että ON hyvä kytätä, pitää pystyä valvomaan 24/7, jokainen EI vastaa teoistaan itse, luottaa ei pidä, eikä lähteä jos huomaa ettei luotakaan. Kyttääminen ilmeisesti näiden kahden mielestä parantaa asioita ja pitää pettämisen poissa, sekä toisen ihmisen voi omistaa.
Eh, ihan tervettä :
" Toista ihmistä ei voi omistaa" ...
Tämä pätee molempiin suuntiin. Ei tietenkään kyttäämisellä voi pettämistä estää, mutta jos on sovittu parisuhteesta, jossa on vain kaksi , on pettäminen sitä kuin omistaisi toisen. Aivan kuin omistaisi jonkun esineen , jolle annettuja lupauksia ei tarvitse pitää.
Tässä ketjussa ei mielestäni ole myöskään puhuttu kyttäämisestä minään rutiinitoimenpiteenä vaan että siinä tapauksessa kun epäilykset herää , halutaan saada varmuus. Pitkässä suhteessa voi olla monenlaisia aikoja ja kriisejäkin , jotka eivät johdu pettämisestä. Puhuminen ei tunnu olevan kaikille helppoa. Epäilijä ei ehkä heti halua erota jos muuttunut käytös onkin jostain muuta , johon auttaa mahdollisesti aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat varmistaa parisuhteen katkeran päättymisen, niin alat vakoilla selän takana puolisoasi eri tavoin. Käytännön menetelmiähän tässä on tullutkin paljon, alkaen varjostamisesta erilaisiin ansoihin ja aina laittomiin teknisiin vakoilukeinoihin ja puhelinmurtoihin saakka.
Muista esittää normaalia, mutta olla selän takana juonikas ja epäillä ihan kaikkea. Kirjaa ylös kattavasti kaikki epäilyttävä. Riko kaikin tavoin kumppanisi luottamus ja yksityisyys tehdäksesi tähän suuremman vaikutuksen. Jatka suhmurointiasi pitkään, mielellään kuukausia tai yli puolli vuotta.
Terveisin nimim. vainoharhaisen hullun epäilemä, mutta onneksi tämä teki itsestään exän huumaamalla minut, murtautumalla työpuhelimeeni, tutkimalla tiliotteeni ja muulla vastaavalla sekopäisen vastenm
"
Tottakai mustasukkaisuutta herää monella sillpin kun toinen salasuhteilee.
Se on täysin eri asia kuin perusteeton mustasukkaisuus."
Ja onko aloittaja tuonut nyt esille jotain sellaista jonka perusteella tilanne olisi tällainen?
Ei. Hän epäilee. Tuo epäilee. Tämä epäilee. Onko epäily riittävä osoitus siitä, ettei mustasukkaisuus ole perusteetonta? Mitäpä luulet, kokeeko sairaalloisesti mustasukkainen epäilynsä perusteettomaksi? Ihan huvikseen vaan pakkomielteilee kipua ja hätää aiheuttavan tunteen kanssa?
Kuten terapeutti sanoi: mustasukkaisuus on sairaalloista kun pitää alkaa penkoa puolison tavaroita ja viestejä. Me normaalit kysytään ja jos vastaus ei vakuuta, vedetään johtopäätökset. Aikuisen ihmisen pitää kyetä ihan itse tekemään päätöksiä oman hyvinvointinsa kannalta eikä odottaa että joku tuo ne valmiiksi pureskeltuna eteen. Joskus voi olla tervettä viheltää peli poikki, vaikka ne omat epävarmuudet ja epäilykset olisivatkin todennäköisesti täysin aiheettomia. Joskus pitää tehdä ensin töitä oman itsetuntonsa kanssa ennen kuin voi olla toiselle hyvä kumppani ja itse tuntea olonsa tasapainoiseksi suhteessa.
On se jollekin (tunnettu sarjapettäjä kenties?) vaikea jyväksyä tosiasioita. No, voihan sitä omassa harhaisessa kuplassa reunalla elää.
Vierailija kirjoitti:
On se jollekin (tunnettu sarjapettäjä kenties?) vaikea jyväksyä tosiasioita. No, voihan sitä omassa harhaisessa kuplassa reunalla elää.
Niin. Puhelimestahan kai silläkin hänen oma pettämisensä paljastui silloiselle puolisolleen. Toki sekin on hänelle sairaalloista mustasukkaisuutta. 😉
Pettäminen on hyväksyttävää jo vuonna 2025.
Fossiilit eivät vain tajua tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Puhelimestahan kai silläkin hänen oma pettämisensä paljastui silloiselle puolisolleen. Toki sekin on hänelle sairaalloista mustasukkaisuutta. 😉
Hänen mielstään raskaana olevan puolison pettäminen on kai täysin hyväksyttävää.
Puolisohan sen hänen mielestään ohikävleöyllään ja välipitämättömyydellään pakotti tekemään.
Sairasta monen normaalin mielestä tuollainen ajatusmalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen mustasukkaisuus ei ole kyllä mikään marginaalitason ongelma.
Ei todellakaan. Näitä putkahtelee eteen tämän tästä.
Esimerkiksi nykyisen puolisoni ex oli tällainen. Touhu meni lopulta hakkaamiseksi, ja pahimmillaan oli enää tuurista kiinni, ettei tappohommiksi. Yritystä oli, mutta sattuma ja naapuri pelastivat. Tämä sairaalloisen mustasukkainen hullu ex mm. teki pillutarkastuksia eli käytännössä rai ska si puolisonsa, jos tämä oli ollut jossain liikkeellä yksin, jos olisi vaikka löytynyt todisteita vieraissa käymisestä. Samoin saattoi seurailla salaa autolla jos puoliso lähti vaikkapa lenkille. Epäili lapsensa isäksi toista miestä ja teetti isyystestit eikä siitä huolimatta uskonut että lapsi on hänen vaan jauhoi samaa hullua juttua
"Kun mielessä jyllää ja kipeää toimintaa ruokkii perusteeton PELKO pettämisen tapahtumisesta mahdollisesti ja pakkomielteinen vimma saada selko ja todisteita, niin se on sairautta. Se ei ole reaktio tapahtuneeseen vaan sisäsyntyinen pakkomielteinen ajatusrakennelma joka on elämää/suhdetta/luottamusta jopa häiritsevä ja vahingoittava pakonomainen vitsaus."
Kyllä, ja sillä on taipumus tulla itsensä toteuttavaksi ennusteeksi.
Oma kumppanini on tullut nuoruuden liitossa rumasti petetyksi ja jätetyksi. Hän vannoi, ettei koskaan tule toista ihmistä samalla tavalla loukkaamaan. Hänen itsetuntonsa oli petoksen jälkeen aivan murskana ja tähän saumaan hänen elämäänsä saapui nainen joka nosti hänet kaikin tavoin jalustalle. Suhde ei koskaan oikein tuntunut oikealta, mutta ensin jatkamiseen motivoi yksin jäämisen pelko ja myöhemmin eräänlainen henkinen alakynteen jääminen suhteessa. Huono olo suhteessa kuitenkin vain kasvoi ja mies alkoi tehdä suhteestaan eroa. Tämä sai kumppanin tietysti hätääntymään ja hänen käytöksensä kävi jatkuvasti kontrolloivammaksi ja vainoharhaisemmaksi. Syyttely toisista naisista oli jatkuvaa, mm unimaailmaan tosiaan vedottiin useaan otteeseen. Yksi uni oli jäänyt miehelle erityisesti mieleen: nainen soitti itkien kotoaan ja kertoi, että hänen unessaan mies oli pettänyt häntä vaalean nuoremman naisen kanssa. Asiaan palattiin vielä kasvotustenkin ja mies vakuutti, ettei petä, ettei tule pettämään ja erohaluun ei liity ketään uutta naista. No, erouhka laukaisi kriisin ja sitä kautta kuukausiksi jäätyneen tilanteen, jonka aikana mies aloitti henkisen sivusuhteen vaalean nuoremman työkaverinsa kanssa. Erosta tuli vaikea ja dramaattinen ja sen jälkiselvittelyjen yhteydessä selvisi että nainen on viettänyt aikaa miehen someprofiilissa ja selaten hänen puhelimessaan olevia viestejä ja tapahtumia jo ainakin kuukausia, luultavasti suhteen alusta saakka. Kerran suhteen alussa nainen oli jäänyt kiinnikin miehen puhelimen tutkimisesta, mutta mies oli naiviuttaan uskonut naisen selityksen ja unohtanut koko jutun.
Niin, ja kun nainen näki unen nuoremmasta vaaleasta naisesta..no, sellainen oli aloittanut miehen työpaikassa ja mies oli uteliaisuuttaan käynyt tutkimassa tämän facebook profiilia.
Tiedättekö miltä tuntuu saada selville jälkikäteen että kaikki mitä olet tehnyt puhelimellasi on ollut jonkun toisen tarkkailun alla jo ainakin lähelle vuoden ajan? Ja asiat mitä sinulle on itketty sydän verellä on olleet testiä ja teatteria? Kannattaa ehkä hetki miettiä ennen kuin loukkaatte kumppanin luottamuksen tuolla tavalla joidenkin todisteiden toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielstään raskaana olevan puolison pettäminen on kai täysin hyväksyttävää.
Puolisohan sen hänen mielestään ohikävleöyllään ja välipitämättömyydellään pakotti tekemään.
Sairasta monen normaalin mielestä tuollainen ajatusmalli.
Ehkä nyt sorrut hieman projisoimaan..
Kukaan muu täällä ei tiedä mistä ihmeestä sinä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyttäisin varhopuhelinta jos pettäisin. Tää puhelimen piilottelu, suohkussakin matkassa on niin klassinen merkki.
Mä suosittelen ihan jokaiselle ihmiselle et tutustutte alusta asti siihen miten puoliso toimii normaalisti. Stalkatkaa missä tilassa puolison puhelin on. Jos siinä näkyy vaikka normaalisti viestit aloitus näytössä. Miten puoliso käsittelee puhelinta " onko se näyttö ylöspäin esim pöydällä". Kuinka paljon puhelin on puolison saatavilla.
Ihastuminen on niin hemmetin selkeästi nähtävissä. Just tää puhelin jos se aiemmin on ollut äänet päällä/ yhtäkkiä alkaa ahdistaa puhelinmyyjät ja laitetaan äänettömälle. Tarkastakaa salassa näkyykö viestit enää aloitus näytöllä. Jos ei niin puhelinmyyjä juttu on kakkaa. Kattokaa onko puhelin aina käännettynä näyttö pintaa vasten. Onko puhel
Olet vainoharhainen
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on hyväksyttävää jo vuonna 2025.
Fossiilit eivät vain tajua tätä!
Pettäminen ei ole koskaan hyväksyttyä , ei ollut ennen eikä ole nyt eikä tule olemaan. Avoimet suhteet yms viritykset ovat sitten erikseen. Eivät ihmiset hyväksy petosta missään muissakaan asioissa, miksi muka sitten parisuhde olisi eri asia. Ja miksi pitäisi pettää? Etsii itselleen kumppanin , jolla on samanlaiset näkemykset asioista niin voi pitää vaikka monta suhdetta yhtäaikaa.
Mä näin unta, että etsin uutta asuntoa. Käytiin silloin pariterapiassa ja mä olin aivan saletti, että puolisolla on suhde. Niin sillä olikin. Jäi ainakin puolen vuoden epäilyjen jälkeen kiinni, kun sain selville puhelimen koodin ja luin viestit.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin unta, että etsin uutta asuntoa. Käytiin silloin pariterapiassa ja mä olin aivan saletti, että puolisolla on suhde. Niin sillä olikin. Jäi ainakin puolen vuoden epäilyjen jälkeen kiinni, kun sain selville puhelimen koodin ja luin viestit.
Pariterapiaa ja silti ainakin puoli vuotta toisen puolelta epäilyjä ja toisen puolelta ilmeisesti valehtelua. Eikö noissa ollut syytä kerrakseen katsoa se uusi asunto`?
Minä näin muuten toistuvasti unta että hampaani murenevat suuhuni. Siellä ne vieläkin ovat, 20 vuotta myöhemmin, ehjä rivi.
Mä tein instaan feikkiprofiilin, jossa esiinnyin 29v ruotsalaisena Sebastianina, komeahko nuorimies joka on ammatiltaan lääkäri ja parhaillaan konferenssissa hotellissa, joka sijaitsee vaimoni (40v) työpaikan (sairaala) lähellä.
Sebastian harrastaa matkustamista ja kalliokiipeilyä, lasi valkkaria auringonlaskun ja hyvän seuran kera kruunaa päivän!
Kyseinen sebbe sitten laittoi vaimolleni yksityisviestin, ja lyhyen viestinvaihdon jälkeen, Sebastian rohkeni ehdottaa vaimolleni yhteistä hotelliyötä, koska seuraavana aamuna hänen tulisi palata takaisin töihinsä Karoliniska Institutiin Ruotsiin. Nähdään hotellin aulassa klo 16, baby, Carpe diem!
Kello oli vähän yli 14, kun vaimoni laittoi minulle viestin, että hän lähteekin töiden jälkeen työkavereiden kanssa afterworkeille ja porukalla ovat varanneet hotellihuoneen, ihana yllätys työporukalta 🥰
Toivotin hänelle mukavaa iltaa, minä haen lapset päiväkodista 😘
Vähän ennen klo 18 vaimoni tuli kuitenkin jo kotiin. Kysyin että eikö hänen pitänyt olla iltaa viettämässä työporukalla?
Ei kuulema oikein huvittanutkaan juhlia 😭🤣🤣🤣
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat varmistaa parisuhteen katkeran päättymisen, niin alat vakoilla selän takana puolisoasi eri tavoin. Käytännön menetelmiähän tässä on tullutkin paljon, alkaen varjostamisesta erilaisiin ansoihin ja aina laittomiin teknisiin vakoilukeinoihin ja puhelinmurtoihin saakka.
Muista esittää normaalia, mutta olla selän takana juonikas ja epäillä ihan kaikkea. Kirjaa ylös kattavasti kaikki epäilyttävä. Riko kaikin tavoin kumppanisi luottamus ja yksityisyys tehdäksesi tähän suuremman vaikutuksen. Jatka suhmurointiasi pitkään, mielellään kuukausia tai yli puolli vuotta.
Terveisin nimim. vainoharhaisen hullun epäilemä, mutta onneksi tämä teki itsestään exän huumaamalla minut, murtautumalla työpuhelimeeni, tutkimalla tiliotteeni ja muulla vastaavalla sekopäisen vastenm
Mustasukkaisuus ei ole sairaalloista, kun on perusteita epäilyyn. Itsestään pettäminen ei paljastu, kyllä siihen selvittämiseen täytyy nähdä vaivaa. Pelkästä epäilystä ei ole helppoa erota pitkässä avioliitossa, useimmat tarvitsevat todisteita.
Kaikki pettäjät eivät muuten ole ihastuneita ja käytös muutu, jotkut pystyvät hyvinkin tunteettomaan toimintaan.
Jos on niin saakelin tyhmä, että kerryttää puhelimeen todistusaineistoa pettämisestä, niin syytäkin jäädä kiinni!
Ei se ole niin vaikea, Tami Tamminenkin sanoi "keep it Simple, stupid".
Mulla (m44) on salasuhteiden (2 eri naista) kanssa sovittu pari juttua.
-toisen numero tallennetaan vaarattomalla työhön liittyvällä nimellä, esim "it tuki töistä", "tarvikemyyjä firma yyzx", Aliurakoitsija Virtanen", tai vaikka "Kuljetusliike xyz aspa".
-ei soitella, jos ei ole erikseen sovittu. Jos sopimatta toinen soittaa, se tarkoittaa että käry on lähellä ja se on puoliso joka soittaa, älä vastaa!
-viestit mahdollisimman lyhyet ja neutraalit.
Meillä on yks vakipaikka missä tavataan, treffit sinne sovimme esim näin:
16,20 m ok?
Tasan 17 m kiitos.
Ok kiitos tilauksesta!
Joka tarkoittaa että toinen kysyy sopiiko klo 16.20? Toinen ehdottaa klo 17 joka sopii.
Puheluhistoria ja viestihistoria poistetaan aina ennen kotiin menoa. Sinne kuitenkin jätetään jotain muista yhteyksistä saatuja merkityksettömiä viestejä, koska 100% tyhjennetty historia on aina epäilyttävä.
Jos sattuukin historian poisto unohtumaan ja puoliso stalkkaakin puhelimesi kun olet suihkussa pesemässä vieraissa uitettua kaluasi, niin hän ei löydä kuin viestin missä olet töissä tilannut 17 metriä jotain tuotetta x.
Sen jälkeen puoliso kokee syyllisyyttä kun on salaa epäillyt sinua, syyllisyyden tunnossa panee sua kiihkeästi kun tulet suihkusta ja saat jyskyttää kunnolla koska et laukea kovin herkästi kun vasta äsken sait.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Poikaporukoiden reissuilla pääsääntöisesti ainakin petetään. Jos mies juoksee tuollaisilla reissuilla, voi olla jo lähes varma.
Meillä on ollut sairaalloista mustasukkaisuutta. Epäilyjä kesken kauppareissun että ei voi kestää näin kauaa, missä oikeasti olet ja kenen kanssa jne. Tai keneltä sain viestin, kuka soitti. Tavaroiden ratsaamista, sähköpostien lukua ym. Mies kirjautui keskustelupalstalle ja väitti että salarakas-aloitukset ym ovat minun. Eivät olleet. Mutta mies oli itse sekoillut muiden kanssa.
Mutta ei tuota mustasukkaisuutta enää ole. Siitäkin voi siis päästä yli.