Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pettäjän saa kiinni?

Vierailija
27.06.2025 |

Tehdään lista alle, jossa on vinkkejä niille henkilöille, jotka epäilevät puolisoaan.

Ensimmäinen vinkki = Jätä puhelin kotiin äänittämään, kun olet poissa

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tietää jos toinen pettää? Mitä sillä tiedolla tekee?

Saa hyvän syyn erota, eikä vain vaikuta harhaiselta?

Siis eikö saa erota ihan vaan toteamalla, ettei suhde tunnu turvalliselle minun mielestäni, en jostain syystä luota sinuun?

Pitääkö olla joku todiste, vielä tänä päivänä kun avioeroakaan ei tarvitse perustella tuomarille?

Minusta epäluottamuksen tunne pitkään jatkuessaan on varsin hyvä syy erota.

Eihän se toki sellainen syy ole, jolla voi toista syyllistää ja itse uhriutua, mutta jos on aivan vakuuttunut että toinen pettää niin eiköhän se tunne piston sydämessään kuitenkin ihan vaan kun kerrot epäluottamuksestasi.

On toki mutta normaalit ihmiset haluavat selkeyttä, rehell

No jos sulla ei suhteessa ole toisesta osapuolesta johtuen selkeyttä, rehellisyyttä ja avoimuutta, jota kaipaat, niin luonnollisesti lähdet suhteesta, etkä ala itse yhä vähentämään selkeyttä, rehellisyyttä ja avoimuutta vakoilemalla ja penkomalla toisen henkilökohtaisia tavaroita?

Vierailija
42/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalotusta taas kerran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä ei ole mitään henkilökohtaisia tavaroita kun suhteessa ollaan ja saman katon alla asutaan. Ihan saa puhelimille, lompakoille ja laukuille ym mennä vapaasti.

Vierailija
44/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tähän nyt sanoisi.. Pitkässä liitossa voisi ehkä jonkun ihastumisen ihan vaan katsoa sormien läpi jos muuten asiat on kotona perushyvässä kunnossa?

Sitten taas aivan täysi sivusuhde näyttäytyy kyllä jollain tapaa jo ennen suhteen alkamista. Itse olin mm käynyt keskustelua suhteen ongelmista ja sen todennäköisestä päättymisestä, ellei tiettyjä asioita muutu, jo ainakin parisen vuotta. Seksiä oli aniharvoin, viimeisen 6 kk aikana ei ollenkaan, nukuinkin pääosin eri huoneessa, minkäänlaista hellyyttä ei tietenkään. Harrastaminen oli mennyt yhdessä tekemisestä yksin harrastamiseksi. En edes erityisesti yrittänyt peitellä uutta ihastustani, eikä miestä tainnut kiinnostaa. Sama uuden mieheni seurustelusuhteessa, hän oli eroa ehdotellut jo pidemmän aikaa ja heltynyt aina jäämään.

Mietinkin miksei suhteen ongelmiin tarttuisi samalla tarmolla jo ennen kuin joku löytää tunteilleen uuden kohteen?

Tämäpä juuri. Minun mieheni nukkuu eri huoneessa, pihtaa seksiä eikä ole kiinnostunut minun tunteistani tai asioistani. On todella kylmä ja inhottava, pitää useamman päivän mykkäkouluja jos vaikka suuttuu sanavalinnastani. Todellakin haen hellyyttä ja läheisyyttä toiselta mieheltä, olen sen ääneen sanonutkin että aion hakea seksiä muualta kun sitä ei suhteessa ole. Eroamaan hän ei "suostu". Estäähän hän ei tätä voi, mutta voi kyllä tehdä asiat todella vaikeiksi. Olen itse vakavasti sairas (mieheni ei tiedä ja tuskin kiinnostuisi) joten tällä hetkellä minulla ei ole voimia lähteä eroamaan. En koe yhtään omantunnon tuskia suhteestani, se on ainoa hyvä asia elämässäni. 

Vierailija
45/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. meillä ei ole mitään henkilökohtaisia tavaroita kun suhteessa ollaan ja saman katon alla asutaan. Ihan saa puhelimille, lompakoille ja laukuille ym mennä vapaasti.

Muistathan kertoa läheisille, että sinuun ei voi luottaa vaan kerrot/jätät puolison nähtäville, heidän kertomat henkilökohtaiset asiat? Vau oletko ystävällesi petturi?

Vierailija
46/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä" ei ole mitään henkilökohtaista kun "Meille" tämä suhde ja luottamus on kaiken a ja o ja "Me" halutaan avata aivan kaikki henkilökohtaisimmatkin ajatukset toisillemme. "ME" käydään paskallakin sylikkäin, koska "Meillä" ei tunneta minua ja sinua, MEILLÄ  on vain ME.

Kolme vuotta eteenpäin mies taistelee itsensä liekasta irti sivusuhteen kautta ja nainen jää ikuisesti katkeraksi vanhaksi piiaksi, koska oli rakentanut aivan koko todellisuutensa MEIDÄN ympärille

Säälin sinua, sydämestäni.

t. paskasta suhteesta lähtenyt ja eron yhteydessä saanut tietoon myös vuosien takaiset pettämiset

Vierailija
47/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et eroa vaan salasuhteilet?

Vierailija
48/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä" ei ole mitään henkilökohtaista kun "Meille" tämä suhde ja luottamus on kaiken a ja o ja "Me" halutaan avata aivan kaikki henkilökohtaisimmatkin ajatukset toisillemme. "ME" käydään paskallakin sylikkäin, koska "Meillä" ei tunneta minua ja sinua, MEILLÄ  on vain ME.

Kolme vuotta eteenpäin mies taistelee itsensä liekasta irti sivusuhteen kautta ja nainen jää ikuisesti katkeraksi vanhaksi piiaksi, koska oli rakentanut aivan koko todellisuutensa MEIDÄN ympärille

t. paskasta suhteesta lähtenyt ja eron yhteydessä saanut tietoon myös vuosien takaiset pettämiset

No niin. Narsisti pelkää aina tervettä aitoa parisuhdetta. Siksi vetää aina ääripäihin.

Vierailija
49/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan kertoa läheisille, että sinuun ei voi luottaa vaan kerrot/jätät puolison nähtäville, heidän kertomat henkilökohtaiset asiat? Vau oletko ystävällesi petturi?

Mitkä ihmeen läheisten henkilökohtaiset asiat, missä niitä on, lompakossako?? Ei ole. Yleiset kuulumiset tietää puolisokin, tietää ystävien miehetkin minun kuulumiseni, ja eipä aikuiset ihmiset mitään suuria salaisuuksia viesteillä kirjoittele. Niistä puhutaan ihan puhelimitse tai kasvotusten. Toki niistäkin harvoin tarvitsee puolisolle olla hiljaa, kertoo ystäväni ne miehenikin kuullen. Tai esim. ystävän mies tietää että mulla epäillään vakavaa sairautta. Turhaa näitä on salailla.

Vierailija
50/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että kohdallesi on osunut paska suhde. Muista kuitenkin, että hyviäkin suhteita on, älä luovuta! Meillä takana jo 31 yhteistä vuotta ja edelleen menee hyvin, toivon samaa sinulle 😊 Kaikki ihmiset eivät ole pahoja.

Vierailija
51/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pettäjä uhriutuu saadessaan täysin aiheellista kritiikkiä teoistaan.

Vierailija
52/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa vain omasta puolesta, mutta ihan oli exän kanssa yhteisymmärryksessä sovittu, ettei nyt lähdetä eri teille niin kauan kun samaan kotiin mahdutaan, lapsen takia tietysti.

Ja miksipä ei olisi, me tultiin ihan hyvin juttuun ja arki oli helppoa jakaa yhdessä.

Sitten tutustuin töissä kiinnostavaan mieheen, ihastuin ja päätin katsoa onko siinä suhteessa jotain mitä haluaisin tavoitella. Tapasin miestä työn ulkopuolella muutaman kerran, julkisilla paikoilla, vaihtelin paaljon paaljon viestejä ja sitten kerroin kotona lapsen isälle, että nyt täytynee alkaa katsella sitä asumisjärjestelyn muuttamista. Päätöksen toi ennemmin se, että ihastuksen avulla pystyin irrottautumaan 20 vuotta elämässäni olleesta miehestä ja ydinperheihanteesta, uusi suhde ei silloin jatkunut. Ennen kuin aloitin yhteydenpidon tähän uuteen mieheen, olisi alkuperäinen suhde voinut joko päättyä, tai jatkua samanlaisena kaveruutena, tai jopa korjaantua, en voi koskaan tietää. Kaikki oli mahdollista, mikään ei ollut liian hankalaa, siksi emme eronneet ennen kolmatta osapuolta.

Vierailija
53/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa vain omasta puolesta, mutta ihan oli exän kanssa yhteisymmärryksessä sovittu, ettei nyt lähdetä eri teille niin kauan kun samaan kotiin mahdutaan, lapsen takia tietysti.

Ja miksipä ei olisi, me tultiin ihan hyvin juttuun ja arki oli helppoa jakaa yhdessä.

Sitten tutustuin töissä kiinnostavaan mieheen, ihastuin ja päätin katsoa onko siinä suhteessa jotain mitä haluaisin tavoitella. Tapasin miestä työn ulkopuolella muutaman kerran, julkisilla paikoilla, vaihtelin paaljon paaljon viestejä ja sitten kerroin kotona lapsen isälle, että nyt täytynee alkaa katsella sitä asumisjärjestelyn muuttamista. Päätöksen toi ennemmin se, että ihastuksen avulla pystyin irrottautumaan 20 vuotta elämässäni olleesta miehestä ja ydinperheihanteesta, uusi suhde ei silloin jatkunut. Ennen kuin aloitin yhteydenpidon tähän uuteen mieheen,

Miksi sitten teit lapsia ja perustit ydinperheen? Oletko jotenkin vajaa tunneelämältäsi?

Vierailija
54/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää

Mulla on takana suhde joka oli ainakin 15 vuotta oikein hyvä ja viimeiset muutaman vuoden huono.

Nyt olen tokikin vasta kymmenettä vuotta aivan ihanan onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa. Edellisessä suhteessa me tehtiin aivan kaikki yhdessä, jaettiin joka ikinen intiimikin yksityiskohta toisillemme. Seurauksena suhteen muuttuminen toverilliseksi, eikä silti vältytty pettämiseltä.

Nykyisessä parasta on explisiittinen luottamus; toinen näpyttelee puhelintaan ihan juuri kuten haluaa, molemmilla omia menoja ja harrastuksia, ystävämme eivät pääosin ole yhteisiä. Vietämme molemmat myös yksin öitä poissa omilla vapaa-ajan asunnoillamme, ystävien kanssa tai työmatkoilla. Oma aika on ihanaa!

Ei tulisi mieleenikään tarkistella tai määräillä hänen menemisiään ja olemisiaan tai tarttua hänen puhelimeensa tai koneeseensa. 

Mulla on ainakin omassa puhelimessani sisältöä, joka ei ole tarkoitettu kumppanini silmille. Jos olisi, niin lähettäjä olisi sen varmaan itse osannut hänelle lähettää?

Vierailija
55/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapsunhauska sepitelmä.

Vierailija
56/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täs taas hyvät ideat. Onko syytä siis epäillä pettämistä ja mitkä on ne tekijät jotka edes auttaa näitä syytöksiä ja toisen kyttäämistä . Jos ei oo mitää takeeta että on pettäjä nii miksi kytätä. Ei kukaan voi valvoa 24/7 toisen tekemisiä. Jokainen vastaa teoistaan ite. Sun pitää luottaa toiseen tai olla luottamatta ja lähteä pois suhteesta. Tuo kyttääminen ainakin pahentaa asioita ja jopa altistaa pettämiselle.

Ketään ei voi omistaa. Sielu on vapaa. 

Vierailija
57/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täs taas hyvät ideat. Onko syytä siis epäillä pettämistä ja mitkä on ne tekijät jotka edes auttaa näitä syytöksiä ja toisen kyttäämistä . Jos ei oo mitää takeeta että on pettäjä nii miksi kytätä. Ei kukaan voi valvoa 24/7 toisen tekemisiä. Jokainen vastaa teoistaan ite. Sun pitää luottaa toiseen tai olla luottamatta ja lähteä pois suhteesta. Tuo kyttääminen ainakin pahentaa asioita ja jopa altistaa pettämiselle.

Ketään ei voi omistaa. Sielu on vapaa. 

Vapaus ei oikeuta väkivaltaan ja epärehellisyyteen.

Vierailija
58/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tutustuin töissä kiinnostavaan mieheen, ihastuin ja päätin katsoa onko siinä suhteessa jotain mitä haluaisin tavoitella. Tapasin miestä työn ulkopuolella muutaman kerran, julkisilla paikoilla, vaihtelin paaljon paaljon viestejä ja sitten kerroin kotona lapsen isälle, että nyt täytynee alkaa katsella sitä asumisjärjestelyn muuttamista. Päätöksen toi ennemmin se, että ihastuksen avulla pystyin irrottautumaan 20 vuotta elämässäni olleesta miehestä ja ydinperheihanteesta, uusi suhde ei silloin jatkunut. Ennen

"Miksi sitten teit lapsia ja perustit ydinperheen?"

Vastataan nyt provolle :)

Ihan siinä uskossa että yhdessä mennään kiikkustuoliin saakka.

Vierailija
59/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lähtenyt epäilemään saati kyttäämään ja varmistelemaan. Erota voi ja välillä kannattaakin.

Joskus on erotessa tuntunut, että ehkä miehen ja kohteluni muuttumisen takana on uskottomuutta.

Mutta jos mies, jota itse rakastan ja kohtelen hyvin, alkaa käytännössä olla minulle ikävä erilaisin tavoin, niin en minä ainakaan eroamiseen tarvitse sen kummempaa tietoa. 

Asia olisi varmasti eri, jos ei olisi omaa työtä ja toimeentuloa. Minä en jää kenenkään miehen elätiksi. En luottaisi yhteenkään ihmiseen maan päällä niin paljon.

Enkä ole ollut ikinä miehiltä vailla lahjoja, hienoa elintasoa tms. Eroaminen on helppoa, kun kantaa vastuunsa itsestään eikä onnen perusta ole kuluttaminen.

En ole ollut pienten lasten äiti enkä ole ollut kuolemanvakavasti sairas. Ymmärrän että näissä tapauksissa eroaminen on varmasti vaikeampaa.

Mutta ei se jatkuva epäily ja toisen kyttääminen sitä rankkaa elämäntilannetta kyllä helpotakaan.

Olen kyllä sitten käynyt sp-tautitesteissä, jos olen epäillyt uskottomaksi. En ole sinisilmäinen, mutta vertaanpa vaikka omenaan miksi en ole halunnut "saada kiinni".

Jos näen jo päältä, että omena on jollain tapaa pilaantunut ja mätä, en minä puraise tai halkaise sitä. Ei minun tarvitse kaikin aistein saada sitä tietoa. Heitän pois. Oli itselläni sitten nälkä tai ei.

Omenaa en sure, mutta kyllähän minä olen jättämiäni ja rakastamiani miehiä surrut. Mutta lähdettävä suhteesta on, jos toinen käyttäytyy kroonisesti ja tietoisesti hyvinkin ikävästi. 

Ei se oma rakkaus riitä, jos toinen ei enää rakasta. Eikä siihen voi pakottaa.

Vierailija
60/116 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen läheisten henkilökohtaiset asiat, missä niitä on, lompakossako?? Ei ole. Yleiset kuulumiset tietää puolisokin, tietää ystävien miehetkin minun kuulumiseni, ja eipä aikuiset ihmiset mitään suuria salaisuuksia viesteillä kirjoittele. Niistä puhutaan ihan puhelimitse tai kasvotusten. Toki niistäkin harvoin tarvitsee puolisolle olla hiljaa, kertoo ystäväni ne miehenikin kuullen. Tai esim. ystävän mies tietää että mulla epäillään vakavaa sairautta. Tur

Huomaathan että tämä on sun ystäväpiirisi tapa jakaa kaikki puolisoille mikä itselle on kerrottu. Vanhempana yhteen menneillä ei usein ystävät ole puolisolle sillä tavalla tuttuja, että kaikki sipistäisi supistaisi ristiin ja kaikkien kuullen. 

Toiseksi, sinä et voi sitä itse arvioida mikä on luottamuksellista ja mikä ei. Se on kertojan omassa harkinnassa.

Itse olin sellainen ystävä joka kertoo kaiken miehelleen. Olin nuori ja lapsellinen, ajattelin että no onhan 'Mattikin' heidän kaverinsa, miksei sille voisi kertoa. Kadun tuota, se vaikutti luottamukseen ja läheisyyteen itseni ja ystävieni välillä. Tuntuu ettei läheisyys ole koskaan palannut ennalleen.