Miksi naiset rakastuvat isänsä kaltaisiin miehiin?
Tutkijoiden mukaan tämän takia naiset rakastaa vähän vanhempia herrasmiehiä. Naiset etsivät miehestä itselleen omaa isähahmoa ja se sytyttää naiset.
Biologian ansiosta miehet vanhenee kuin viini ja naiset ikävä kyllä vanhenee kuin maito.
Kommentit (44)
Suurin osa ei todellakaan etsi ns. vanhempaa miestä. Puoliso ei ole mikään isän korvike.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kyllä tutustua appiukkoon ennen miehen lopullista valintaa ja tehdä valinta sen perusteella, sillä usein pojat muistuttavat ainakin vanhetessaan isiään.
Puoliso ei vielä toistaiseksi muistuta isäänsä. Ja todellakin toivon, etten minä ala muistuttamaan äitiäni. 🥶
Monirotuisessa rakkaussuhteessa, miten hypoteesi toteutuu jos mies on musta gorillanaama eikä ollenkaan isän näköinen? Onko silloin nainen kasvanut ilman isää?
Minuun voi päteä. Olin 20v kun isäni syntyi ja 33 kun hän kuoli. Ihan pienenä ajattelin että minun isäni on paljon paremman näköinen kuin muut miehet ja niin on sitten ollut koko loppuelämän.
Onko linkkiä tutkimukseen? Asiahan on nimittäin päinvastoin.
" Olin 20v kun isäni syntyi ja 33 kun hän kuoli."
Ei tainnut sitten olla oikea isäsi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska naiset ihailee miehiä joilla on auktoriteettia ja valtaa.
Mielestäni nämä ovat kaikista munattomimpia luusereita, jotka niin kovasti haluavat päästä olemaan Kiina, Yhdysvallat, Venäjä, Trump tms. Jeesus oli seksikäs kun ei pröystäillyt ja puhui asiaa!
Toivottavasti ei rakastu, vaan löytää itselleen paljon paremman
miehen kuin itse olen.
No, jos olisin rakastunut isäni kaltaiseen "mieheen" niin mieheni, ja lasteni isä, olisi väkivaltainen juoppo.
Ei kiitos, omani on toinen ääripää. Vaikkakin on tutkittu juttu, että alkkiksen tytär usein päätyy alkkiksen puolisoksi.
Koska varhaislapsuuden kokemukset vaikuttavat voimakkaasti mm kiintymyssuhteisiin.
Miehet eivät vanhene kuin viini, valitettavasti. Olisi enemmän katseltavaa jos näin olisi.
Omassa miehessä ja isässä on yhteistä vain se, että kumpikaan ei tupakoi.
Ok, me ei olla Suomessa luettu tätä tutkimusta, koska täällä tilastojen mukaan naiset rakastuvat suunnilleen samanikäiseen eli entisen luokkakaverinsa kaltaiseen mieheen.
Ainakin mun vaimo rakastui enemmän yhtärin kasvattamana äitinsä kaltaiseen mieheen, eli minuun.
Olen varsinainen nalkuttaja ja vanhanaikainen jäärä. Hyvin ämmämäinen mies.
Tykkään pukeutua mekkoihin ja harrastan vapaaottelua aktiivisesti.
Väitän että on toisinpäin yleisempää. Miehet hakevat valitettavan usein puolisosta uutta äitihahmoa elämäänsä, joka hoitaa pyykit, siivoomiset, ruoanlaiton jne...
No vähemmistö varmaa etsii reilusti itseään vanhempaa miestä, mutta jos unohdetaan tuo ikäero ja isäsuhde on ollut normihyvä niin löytävätkö palstalla olevat naiset kumppanistaan isänsä piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kyllä tutustua appiukkoon ennen miehen lopullista valintaa ja tehdä valinta sen perusteella, sillä usein pojat muistuttavat ainakin vanhetessaan isiään.
Puoliso ei vielä toistaiseksi muistuta isäänsä. Ja todellakin toivon, etten minä ala muistuttamaan äitiäni. 🥶
Vanhetessa minulle alkoi kyllä tulla äitini piirteitä ja juuri niitä piirteitä mitä en todellakaan olisi halunnut. Geenejään ei voi valitettavasti valita.
Suurempi todennäköisyys, että oma isi hyväksyy vävy- ehdokkaan
Niin. Miehet ovat hetken viiniä ja sitten heistä tulee etikkaa. Naiset happanevat erittäin kuohkeaksi ja herkulliseksi jogurtiksi tai jopa vuosituhansia säilyväksi juustoksi. Ei kannattaisi olla mikään rypälemehu.
Mun eka mies oli isäni tyyppinen mutta toinen ei yhtään.
Minä menin yhteen aika lailla isäni oloisen miehen kanssa. Oli vain minua 2 vuotta nuorempi. En siis ymmärrä miksi tässä tuohon liitetään se ikä. Voi kai se mies olla monella tavalla samanlainen kuin oma isä olematta silti isän ikäinen?