HS: Olin päästä hengestäni kaksi kertaa giljotiiniohituksen vuoksi
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran tuollaisen hullun giljotiiniohittajakuskin töytäisevän suojatietä kävellyttä vanhusta. Onneksi vanhus alkoi riehua, huutaa kuskille ja hakata konepeltiä, toivottavasti kuski oppi jotain.
Jos joku vanhus kuolee liikenteessä, niin kepeet mullat vaan, mutta jos joku lapsi kuolee, niin sitten kuskilta kortti pois
Tajuatko mitä kortin pois ottaminen tarkoittaa työssä käyvälle ihmiselle? Käytännössä sitä, ettei siellä töissä enää käydä. Kommaripellet voivat ihan rauhassa toivoa talouden romahtamista, mutta jos ihminen haluaa pyörittää tätä järjestelmää, niin ei, ei, ei! Mene itseesi! Ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa touhussa enää.
Yhyy yhyy ÄLÄ AJA PÄIN VATTUA NIIN KORTTI SÄILYY KUTEN NORMAALEILLA IHMISILLÄ. Kuka hullu sut edes palkkasi, jos harkintakyky on sitä luokkaa että on riski menettää ajoluvat??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Kiitos toimittaja, että nostat tämän asian esille. Kirjoitin tästä muutama kuukausi sitten täällä palstalla, ja ketjussa oli myös monien muiden jalankulkijoiden kokemuksia autoilijoiden hengenvaarallisesta toiminnasta Helsingissä, mutta jostain syystä palstan moderaattori poisti ketjun.
Jäin itsekin ensin melkein suojatiellä auton alle tämän giljotiiniohituksen vuoksi, auto tuli täysiä bussin takaa peräti vastaantulevien autokaistaa pitkin suojatielle. En olisi pystynyt ennakoimaan sitä mitenkään. Sen jälkeen jäin taas melkein auton alle, kun auto ajoi täysiä liikennevaloista piittaamatta suojatielle, vaikka jalankulkijoilla oli vihreä eikä ollut edes kääntymisestä risteyksessä kyse. Nekin on vaaratilanteita, koska autot tulee suoraan jalankulkijoita päin, et voi luottaa vihreään valoin. Enkä todellakaan ole ainoa, näitä onnettomuuksia on jo sattunut ja on tullut todistettua tuolla kaduilla myös muiden läheltä piti tila
puhelimen selailua näkee todella paljon, uskallan väittää omalla kokemuksella että keskimäärin joka 3-4:llä kuskilla on luuri kädessä. Välillä siis oikein huvikseen kytännyt kun kuljen koiran kanssa jalkakäytävää pitkin..toi on oikeasti todella pelottava luku.
Siksi ei pidä luottaa monikaistaisiin teihin. Yksikaistaisella tiellä takaa voi myös ryskähtää auto pysähtyneen auton perään, jolloin auto liikkuu kohti jalankulkijaa. Mikä liikennesuunnittelu estäisi onnettomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään meni kaksi autoa ohi ns. giljotiinina kun olin pysähtynyt suojatien eteen. Ei näin, kanssa-autoilijat. Maantiellä on tilaa ajaa reippaasti, mutta kaupungeissa täytyy vaihtaa ajomoodia.
Älä pysähdy ihan siihen suojatiehen kiinni, niin näkyvyys on kaikille parempi
Onko sulle muka joku ajokortin myöntänyt? Kun suojatien eteen on pysähtynyt auto, KUULUU PYSÄHTYÄ RINNALLE. Huolimatta näkyvyydestä!
Siis todellakin, kortit pois vaan liikenneuunoilta, jos joku on osaamattomille erehdyksessä myöntänyt!
-eri, en ole edes ajanut moneen vuoteen mutta autokouluope piti aikanaan visusti huolen että tuo sääntö tuli opittua
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei pidä luottaa monikaistaisiin teihin. Yksikaistaisella tiellä takaa voi myös ryskähtää auto pysähtyneen auton perään, jolloin auto liikkuu kohti jalankulkijaa. Mikä liikennesuunnittelu estäisi onnettomuuksia.
Ihan liikennesääntöjä noudattamalla estetään niitä onnettomuuksia.
Onko oikeasti ihmiset niin tyhmiä ja tietämättömiä kuin tästä ketjusta käy ilmi? Selittää kyllä hyvin, miksi nykyään on hengenvaarallista liikkua tuolla jalankulkijana.
Kävelemistä muuten kutsutaan apostolinkyydiksi, koska Jeesus ja apostolitkin kävelivät. Ihmiset jotka kaahaa jalankulkijoita päin ovat Jeesuksen väärällä puolella. Se kertoo näistä ihmisenkuvatuksista kaiken ja siitä minne ovat päätymässä maallisen taivalluksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti ihmiset niin tyhmiä ja tietämättömiä kuin tästä ketjusta käy ilmi? Selittää kyllä hyvin, miksi nykyään on hengenvaarallista liikkua tuolla jalankulkijana.
kyllä sitä saa olla todella hereillä niin kuskina kun jalankulkijana, niin monenlaista "ajokortti tilattu temusta"versiota näyttää olevan nykyään liikenteessä ainakin pk-seudulla missä itse asun. Liikennesäännöt on lähinnä viitteellisiä todella monelle. Tähän lisäksi sekopääskuuttailijat ja himofillaristit, sähkömopoilla kaahailevat wolt-kuskit, niin kyllä se ajaminen käy aika stressistä. Jalankulkijoista harvemmin tullut valitettavaa, tosin itse olen niin old school että oletusarvona pysähdyn antamaan jalankulkijalle tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti ihmiset niin tyhmiä ja tietämättömiä kuin tästä ketjusta käy ilmi? Selittää kyllä hyvin, miksi nykyään on hengenvaarallista liikkua tuolla jalankulkijana.kyllä sitä saa olla todella hereillä niin kuskina kun jalankulkijana, niin monenlaista "ajokortti tilattu temusta"versiota näyttää olevan nykyään liikenteessä ainakin pk-seudulla missä itse asun. Liikennesäännöt on lähinnä viitteellisiä todella monelle. Tähän lisäksi sekopääskuuttailijat ja himofillaristit, sähkömopoilla
Tämä. Mihinkään ei voi enää luottaa ja se on raskasta henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojatiet on sitä varten, että niistä voi VAROVAISESTI kävellä sitten, kun autoja ei näy, tai ne pysähtyvät. Ei tarkoita sitä, että pitäisi juosta sinne katsomatta ympärille!
Ne suojatiet on olemassa sitä varten, että auto väistää jalankulkijaa
Jep, sen takia sitä kutsutaan SUOJAtieksi. Suojaa jalankulkijan turvallista ylitystä. Sen takia niitä ylipäätään on tehty.
Onko ihmiset oikeasti nykyään näin tyhmiä?
Joskus lapsena ihmettelin myös tätä samaa; kiva tietää, että sille on myös oma termikin
Vierailija kirjoitti:
Minä en talvella tiennyt, että lumen alla on suojatie. Bussi oli pysähtynyt ja luulin sen olevan pysäkillä. Toisella puolella oli ratikkapysäkki. Alue oli outo.
Silloin vaaransin ihmisen hengen. Hirveä fiilis jäi. Niin oli lähellä.
Voisi olla paremmin merkittynä ylityspaikat. Minun virhe se olisi tietysti ollut, ei voi selitellä.
Suojatiet on AINA merkitty liikennemerkein. Se viivoitus on vain apumerkintä.
Enpä usko, että yksikään autoilija tahallaan tekee giljotiiniä. Väittäisin autoilijan huomion olevan jossakin muualla tuolloin, räplää kännykkää, säätää stereoita, on team-palaverissa tai puhelussa, muuten vaan ajatuksissaan, humalassa jne.
Näitä autoilijoita tulee olemaan aina, joten älkää hyvänen aika luottako suojatien voimaan sokeasti. Saattaa olla viimeinen kerta kun olitte oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en talvella tiennyt, että lumen alla on suojatie. Bussi oli pysähtynyt ja luulin sen olevan pysäkillä. Toisella puolella oli ratikkapysäkki. Alue oli outo.
Silloin vaaransin ihmisen hengen. Hirveä fiilis jäi. Niin oli lähellä.
Voisi olla paremmin merkittynä ylityspaikat. Minun virhe se olisi tietysti ollut, ei voi selitellä.
Suojatiet on AINA merkitty liikennemerkein. Se viivoitus on vain apumerkintä.
Jep, talvella viivoista ei ole mitään hyötyä
Kun on epäonnistunut elämässä, tulee katkeruus. Tuli ero, pieni asuntp, ei omista Teslaa, miehellä uusi tyttis ym. Normaalisti ymmärrän odottaa että autojono on mennyt, en tunge itseäni telle auton eteen. Jotkut jopa työntävät ladtevaunut auton eteen, koska,minulla on oikeus. Jalankulkija kuulee ja näkee, helppo pysähtyä. Autosta ei aina näe , sade pimeä, auton jarrutus ja kiihdytys kuluttaa polttoainetta.
Hyh kuinka löyhkää moraaliposeeraus näistäkin viesteistä!
Ihmettelen miksei tuohonkin saada valoristeystä?
Vierailija kirjoitti:
Se hidastais niitä autoilijoita
Vierailija kirjoitti:
Siinä on valoristeys suojateineen 100m päässä
Mulle on käynyt kaksi kertaa niin, että en ole ajatuksissani pysähtynyt suojatiellä kun jalankulkija kävellyt suojatiellä korkean auton takaa auton eteeni ja toisella kertaa oli kova kaatosade enkä nähnyt mitään. Miksei se jalankulkija ei voi yksinkertaisesti vaan odottaa, että ne autot menevät ensin. Ei kannata pitää kynsin hampain pitää kiinni suojatie säännöistä. Kyse on kuitenkin lopulta omasta hengestä. Luojan kiitos, mitään ei käynyt kummallakaan kerralla.
Älä jaksa olla noin naisellinen. Ei trolli muuta tapojaan.