Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Olin päästä hengestäni kaksi kertaa giljotiiniohituksen vuoksi

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt kaksi kertaa niin, että en ole ajatuksissani pysähtynyt suojatiellä kun jalankulkija kävellyt suojatiellä korkean auton takaa auton eteeni ja toisella kertaa oli kova kaatosade enkä nähnyt mitään. Miksei se jalankulkija ei voi yksinkertaisesti vaan odottaa, että ne autot menevät ensin. Ei kannata pitää kynsin hampain pitää kiinni suojatie säännöistä. Kyse on kuitenkin lopulta omasta hengestä. Luojan kiitos, mitään ei käynyt kummallakaan kerralla. 

"Miksei se jalankulkija voi yksinkertaisesti odottaa, että ne autot menevät ensin"

Koska autolla ei ole etuajo-oikeutta jalankulkijaan nähden. Jos tämän perusasian osaaminen on autoilijalle liikaa vaadittu, pitäisi rakentaa lisää liikennevaloja suojateiden risteyksiin.

Vierailija
62/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänä vuonna ottanut parilta ohittajalta tms. törttöilijältä rekkarit ylös ja soittanut häkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tänä vuonna ottanut parilta ohittajalta tms. törttöilijältä rekkarit ylös ja soittanut häkeen.

Ihan kiusantekonako olet niin tehnyt?

Vierailija
64/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiusantekonako olet niin tehnyt?

Ihan siksi, että nämä ovat tahallaan aiheuttaneet vaaratilanteita kaahaamalla ja vaarallisella ohittelulla. Ikävä kyllä mulla on hyvä numeromuisti ja osaan artikuloida hyvin asiani joten mun nähteni ei kannata pelleillä. Jouduin itsekin siirtämään vaunulenkit aamuun kun tuolla on porukkaa jotka ajavat giljotiinina jopa LASTENVAUNUJA päin. 

Vierailija
65/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt kaksi kertaa niin, että en ole ajatuksissani pysähtynyt suojatiellä kun jalankulkija kävellyt suojatiellä korkean auton takaa auton eteeni ja toisella kertaa oli kova kaatosade enkä nähnyt mitään. Miksei se jalankulkija ei voi yksinkertaisesti vaan odottaa, että ne autot menevät ensin. Ei kannata pitää kynsin hampain pitää kiinni suojatie säännöistä. Kyse on kuitenkin lopulta omasta hengestä. Luojan kiitos, mitään ei käynyt kummallakaan kerralla. 

Opettele liikennesäännöt. Jos auto on pysähtynyt suojatien eteen - tai vaikka se on vain väärin pysäköity siihen - sinä et voi ajaa siitä ohi pysähtymättä itse. Tämä on aina välttämätöntä mutta ERITYISEN välttämätöntä se on silloin kun on näköesteitä tai herranen aika niin kova kaatosade että et näe mitään! 

Olen tyyppiesimerkki kuskista jonka ei pitäisi olla liikenteessä ollenkaan. 

Vierailija
66/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Kiitos toimittaja, että nostat tämän asian esille. Kirjoitin tästä muutama kuukausi sitten täällä palstalla, ja ketjussa oli myös monien muiden jalankulkijoiden kokemuksia autoilijoiden hengenvaarallisesta toiminnasta  Helsingissä, mutta jostain syystä palstan moderaattori poisti ketjun.

Jäin itsekin ensin melkein suojatiellä auton alle tämän giljotiiniohituksen vuoksi, auto tuli täysiä bussin takaa peräti vastaantulevien autokaistaa pitkin suojatielle. En olisi pystynyt ennakoimaan sitä mitenkään. Sen jälkeen jäin taas melkein auton alle, kun auto ajoi täysiä liikennevaloista piittaamatta suojatielle, vaikka jalankulkijoilla oli vihreä eikä ollut edes kääntymisestä risteyksessä kyse. Nekin on vaaratilanteita, koska autot tulee suoraan jalankulkijoita päin, et voi luottaa vihreään valoin. Enkä todellakaan ole ainoa, näitä onnettomuuksia on jo sattunut ja on tullut todistettua tuolla kaduilla myös muiden läheltä piti tila

Näitä tapahtuu Helsingin keskustassa, ei muualla. Taustalla autoilijoiden täydellinen turhautuminen kun nopeudet naurettavan alhaisia ja valoja joka kadunkulmassa vaikeuttamassa eikä ikinä vihreää aaltoa. Itseaiheutettu ongelma.

Vierailija
67/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Kiitos toimittaja, että nostat tämän asian esille. Kirjoitin tästä muutama kuukausi sitten täällä palstalla, ja ketjussa oli myös monien muiden jalankulkijoiden kokemuksia autoilijoiden hengenvaarallisesta toiminnasta  Helsingissä, mutta jostain syystä palstan moderaattori poisti ketjun.

Jäin itsekin ensin melkein suojatiellä auton alle tämän giljotiiniohituksen vuoksi, auto tuli täysiä bussin takaa peräti vastaantulevien autokaistaa pitkin suojatielle. En olisi pystynyt ennakoimaan sitä mitenkään. Sen jälkeen jäin taas melkein auton alle, kun auto ajoi täysiä liikennevaloista piittaamatta suojatielle, vaikka jalankulkijoilla oli vihreä eikä ollut edes kääntymisestä risteyksessä kyse. Nekin on vaaratilanteita, koska autot tulee suoraan jalankulkijoita päin, et voi luottaa vihreään valoin. Enkä todellakaan ole ainoa, näitä onnettomuuksia on jo sattunut ja on tullut todistet

Näitä tapahtuu Helsingin keskustassa, ei muualla. Taustalla autoilijoiden täydellinen turhautuminen kun nopeudet naurettavan alhaisia ja valoja joka kadunkulmassa vaikeuttamassa eikä ikinä vihreää aaltoa. Itseaiheutettu ongelma.

Asennevammaisuutta tuo on. Kaupungeissa ei missään helvetissä voi ajaa kuin moottoritiellä ja punaisista valoista suuttuminen nimenomaan on todiste niiden valojen tarpeellisuudesta; kun ei osata ottaa muita huomioon, ainoa mikä kiinnostaa on sakkojen välttely 

Vierailija
68/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tyyppien ajokortti taitaa olla tyyliä tein-itse-ja-säästin.

Vierailija
69/74 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tuon suojatien läheisyydessä ja sitä melkein päivittäin käyttäen kymmeniä vuosia. Ei se noin paha ole. Paljon pahempia giljotiineja on muutamien kilometrien säteellä ja vielä sellaisia, joissa on liikennevalot, mutta autoilijat ajavat niistä piittaamatta päälle jalankulkijan vihreillä.

Yksikin kerta on kyllä liikaa, siitä olen samaa mieltä, mutta tuo juttu antaa kyseisestä paikasta väärän kuvan.

Vikaa on nykyään kyllä jalankulkijoissakin - ei osata tai älytä katsoa liikennettä ympärillä tai sitten vaan tuijotetaan kännykkää tai ollaan liikkeellä minä ensin -asenteella ja kävellään omaa hölmöyttään autojen alle.

Vierailija
70/74 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaminen on nykyään kuin lentäisi suihkukoneella 80 km/h rajoituksessa. Suojateitä voisi poistaa rankalla kädellä, ja asentaa niihin sellaiset valot, jotka ovat vihreitä ainoastaan jos autoja ei näy missään lähettyvillä. Autoista maksetaan veroja, jalankulusta ei.

Vierailija
71/74 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autolla voi ajaa, jos on lapsia liikenteessä! Polkuautot kaikille!

Vierailija
72/74 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon aina tätä tilannetta ja pysähdyn ja kurkkaan ettei autoa tule ja opetin tämän lapselleni. Tosin en tiedä totteliko ja on jo aikuinen.

Vierailija
73/74 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran tuollaisen hullun giljotiiniohittajakuskin töytäisevän suojatietä kävellyttä vanhusta. Onneksi vanhus alkoi riehua, huutaa kuskille ja hakata konepeltiä, toivottavasti kuski oppi jotain.

Jos joku vanhus kuolee liikenteessä, niin kepeet mullat vaan, mutta jos joku lapsi kuolee, niin sitten kuskilta kortti pois

Tajuatko mitä kortin pois ottaminen tarkoittaa työssä käyvälle ihmiselle? Käytännössä sitä, ettei siellä töissä enää käydä. Kommaripellet voivat ihan rauhassa toivoa talouden romahtamista, mutta jos ihminen haluaa pyörittää tätä järjestelmää, niin ei, ei, ei! Mene itseesi! Ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa touhussa enää.

Jos sä tarvit ajokortin sun työhön, niin ei varmaan kannata ajaa kävelijöiden päälle. 

Vierailija
74/74 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran tuollaisen hullun giljotiiniohittajakuskin töytäisevän suojatietä kävellyttä vanhusta. Onneksi vanhus alkoi riehua, huutaa kuskille ja hakata konepeltiä, toivottavasti kuski oppi jotain.

Jos joku vanhus kuolee liikenteessä, niin kepeet mullat vaan, mutta jos joku lapsi kuolee, niin sitten kuskilta kortti pois

Tajuatko mitä kortin pois ottaminen tarkoittaa työssä käyvälle ihmiselle? Käytännössä sitä, ettei siellä töissä enää käydä. Kommaripellet voivat ihan rauhassa toivoa talouden romahtamista, mutta jos ihminen haluaa pyörittää tätä järjestelmää, niin ei, ei, ei! Mene itseesi! Ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa touhussa enää.

Minulla ei ole ajokorttia eikä se ole estänyt minua käymästä töissä, kävelen vain sopivaan paikkaan josta nousen firman autoon ja menemme seuraavalle työmaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä