HS: Olin päästä hengestäni kaksi kertaa giljotiiniohituksen vuoksi
Kommentit (74)
Jos ei hallitse edes alkeellisia liikennesääntöjä ja jatkuvasti vaarantaa muita ihmisiä, niin ei ole sopiva työelämään, varmaan ei ole edes työkunnossa, kun aivot ei pelitä eikä havainnointikyky eikä kykene noudattamaan yksinkertaisiakaan sääntöjä. Pois vaan ja ajokortti veks näiltä imbesilleiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa, jos joku kommarihoro ei tahdo varoa liikenteessä?
Heh, inttternet ei petä. Tai siis ihmiset, joilla pakko-oireena surkea provoilu netissä.
Arvasin tuon mielipidekirjoituksen luettuani, että herättää nämä peikot luolistaan, kun ilmoitti pelkäävänsä "autoilijoiden" reaktiota kirjoitukeen.
Itse vähän ihmettelin tuota pelkoa. Maailma on vähän muuttunut Huopalahdentien yliajon ajoista ja aika harvassa on suojateiden yliajajien puolustelijat. Tänne pitäisi saada Viron malli, eli suojateiden määrä järkeväksi, merkinnät kuntoon, raflaavia tiedotuskampanjoita ja kunnon rangaistukset jalankulkijoiden huomioimattomuudesta. Ennen kaikkea valvontaa pirun paljon enemmän. Ja rangaistuksiin ei sitten riitä mitkään suurituloisten megasakot, vaan rikosvälineen haltuunottoa ja ajokorttia pois pienellä kynnyksellä. Toistuville häkki heilumaan.
Muuten mikään ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tänään meni kaksi autoa ohi ns. giljotiinina kun olin pysähtynyt suojatien eteen. Ei näin, kanssa-autoilijat. Maantiellä on tilaa ajaa reippaasti, mutta kaupungeissa täytyy vaihtaa ajomoodia.
Älä pysähdy ihan siihen suojatiehen kiinni, niin näkyvyys on kaikille parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa, jos joku kommarihoro ei tahdo varoa liikenteessä?
Heh, inttternet ei petä. Tai siis ihmiset, joilla pakko-oireena surkea provoilu netissä.
Arvasin tuon mielipidekirjoituksen luettuani, että herättää nämä peikot luolistaan, kun ilmoitti pelkäävänsä "autoilijoiden" reaktiota kirjoitukeen.
Itse vähän ihmettelin tuota pelkoa. Maailma on vähän muuttunut Huopalahdentien yliajon ajoista ja aika harvassa on suojateiden yliajajien puolustelijat. Tänne pitäisi saada Viron malli, eli suojateiden määrä järkeväksi, merkinnät kuntoon, raflaavia tiedotuskampanjoita ja kunnon rangaistukset jalankulkijoiden huomioimattomuudesta. Ennen kaikkea valvontaa pirun paljon enemmän. Ja rangaistuksiin ei sitten riitä mitkään suurituloisten megasakot, vaan rikosvälineen haltuunottoa ja ajokorttia pois pienellä kynnyksellä. Toistuville häkki heilumaan.
Muuten mikä
Valvontakameroita voisi raijata turhanaikaisia pusikkoja valvomasta suojateitä valvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään meni kaksi autoa ohi ns. giljotiinina kun olin pysähtynyt suojatien eteen. Ei näin, kanssa-autoilijat. Maantiellä on tilaa ajaa reippaasti, mutta kaupungeissa täytyy vaihtaa ajomoodia.
🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran tuollaisen hullun giljotiiniohittajakuskin töytäisevän suojatietä kävellyttä vanhusta. Onneksi vanhus alkoi riehua, huutaa kuskille ja hakata konepeltiä, toivottavasti kuski oppi jotain.
Jos joku vanhus kuolee liikenteessä, niin kepeet mullat vaan, mutta jos joku lapsi kuolee, niin sitten kuskilta kortti pois
Tajuatko mitä kortin pois ottaminen tarkoittaa työssä käyvälle ihmiselle? Käytännössä sitä, ettei siellä töissä enää käydä. Kommaripellet voivat ihan rauhassa toivoa talouden romahtamista, mutta jos ihminen haluaa pyörittää tätä järjestelmää, niin ei, ei, ei! Mene itseesi! Ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa touhussa enää.
Kun noudatat liikennesääntöjä, sinulta ei oteta korttia pois. Mutta kun ajat suojatiellä kävelevän lapsen yli ja se lapsi kuolee, SINÄ menet itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Suojatiet on sitä varten, että niistä voi VAROVAISESTI kävellä sitten, kun autoja ei näy, tai ne pysähtyvät. Ei tarkoita sitä, että pitäisi juosta sinne katsomatta ympärille!
Suojatiet on sitä varten, että niiden yli ei ajeta autolla, ennen kuin on varmistettu, ettei sieltä kukaan kävele juuri sillä hetkellä, kun olet ajamassa ylitse. Ei sinne ajeta kaahaten katsomatta ympärille!
Pitää olla aikamoinen putkiaivo, että tuollaisen uhriksi nykyään joutuu (paitsi jos on turistina ulkomailta, pieni lapsi, kehitysvammainen tai muistisairas).
Lehdessä on juttua varmaan viikottain. Onnitelut, jos joku on onnistunut vieläkin missaamaan aiheen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran tuollaisen hullun giljotiiniohittajakuskin töytäisevän suojatietä kävellyttä vanhusta. Onneksi vanhus alkoi riehua, huutaa kuskille ja hakata konepeltiä, toivottavasti kuski oppi jotain.
Jos joku vanhus kuolee liikenteessä, niin kepeet mullat vaan, mutta jos joku lapsi kuolee, niin sitten kuskilta kortti pois
Tajuatko mitä kortin pois ottaminen tarkoittaa työssä käyvälle ihmiselle? Käytännössä sitä, ettei siellä töissä enää käydä. Kommaripellet voivat ihan rauhassa toivoa talouden romahtamista, mutta jos ihminen haluaa pyörittää tätä järjestelmää, niin ei, ei, ei! Mene itseesi! Ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa touhussa enää.
Kun noudatat liikennesääntöjä, sinulta ei oteta korttia pois. Mutta ku
Näiden tilanteiden varalla pidetäänkin sitä viinapulloa autossa. Heti kun on vahingossa ajettu yli, niin aletaan vetää sitä kossua niin nopeasti, kuin pystyy nielemään, ja kaadetaan myös vähän vaatteiden päälle. Pienempi rangaistus.
Tässäkin ratkaisu olisi kunnon tuomiot, esim. 20 ehdottomasta elinkautiseen. Siitähän oppisivat, eivätkä enää liikkuisi kaduilla ja teillä tavallisia ihmisiä teloittamassa.
Kerran sain nauttia oikein ammattiautoilijan näkemyksestä väistämisvelvollisuudesta suojatiellä.
Ei kyllä varsinaisesti liity giljotiiniin, kun kaikki muut kaistat olivat tyhjänä ja turha syyttää myöskään berneriä, kun tapahtumasta on reilut 20 vuotta aikaa.
Kävelin 4 kaistaisen tien yli suojatietä ja oikealta lähestyi taksi. Jouduin hiljentamaan että taksi pääsi sujahtamaan nenäni edestä sillä kaikista viimeisimmällä kaistalla, kun en halunnut allekaan kävellä. Ja alle olisin ihan 100 varmasti joutunut, jos olisin jatkanut samalla nopeudella ja taksi ei olisi väistänyt, pysähtymään se ei olisi ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Ihan turhaan sentteriä heiluttelet. Olen eri, mutta yritän AINA pysähtyä reilusti ennen suojatietä. Ihan aina se ei tietenkään onnistu. Ja tarkalleen ottaen pyrin olemaan pysähtymättä ja hiljennan jo reilusti ennen kuin suojatie alkaa. Ja jos on pakko pysähtyä, niin mielellään muutama metri väliä.
Lisäksi teen myös niinkin törkeästi, että kylmästi jätän antamatta tietä, jos näyttää, että jalankulkija ei uskalla tulla ja takaa tulee toista kaistaa autoja jotka eivät näytä hiljentävän. Silloin on erityisen suuri riski, kun jalankulkija keskittyy "kiittämään" mua ja lähtee köpöttelemään, eikä enää välttämättä kiinnitä huomiota seuraavaan kaistaan. Määrätietoisesti kulkevan ja aikeensa näyttävän pystyy päästämään yli jo ennen kuin itse on vaarallisen lähellä suojatietä.
Mulle liikenneturvallisuus on isompi juttu kuin orjallinen sääntöjen noudattaminen.
Tietenkin se varsinainen vika on siinä kuskissa, joka tulee ja ajaa (tai ainakin melkein) päälle. Riskipaikat on kuitenkin kaikilla oikeasti hyvillä kuskeilla tiedossa, niin silloin pitää kompensoida muiden taitamattomuutta omalla toiminnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttökööt julkisia sitten
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ratkaisu olisi kunnon tuomiot, esim. 20 ehdottomasta elinkautiseen. Siitähän oppisivat, eivätkä enää liikkuisi kaduilla ja teillä tavallisia ihmisiä teloittamassa.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aikamoinen putkiaivo, että tuollaisen uhriksi nykyään joutuu (paitsi jos on turistina ulkomailta, pieni lapsi, kehitysvammainen tai muistisairas).
Lehdessä on juttua varmaan viikottain. Onnitelut, jos joku on onnistunut vieläkin missaamaan aiheen!
Täytyy olla aikamoinen putkiaivo, jos luulee, että autolla on etuajo-oikeus jalankulkijaan nähden.
Minä en talvella tiennyt, että lumen alla on suojatie. Bussi oli pysähtynyt ja luulin sen olevan pysäkillä. Toisella puolella oli ratikkapysäkki. Alue oli outo.
Silloin vaaransin ihmisen hengen. Hirveä fiilis jäi. Niin oli lähellä.
Voisi olla paremmin merkittynä ylityspaikat. Minun virhe se olisi tietysti ollut, ei voi selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään tienkäyttäjän ei pidä luottaa siihen että toinen tienkäyttäjä noudattaa liikennesääntöjä. Parhaiten siellä selviää ehjänä, kun noudattaa sellaista ohjesääntöä että olet itse ainoa joka noudattaa liikennesääntöjä.
Ylipäätään koko liikenne toimii sääntöjen noudattamisen varassa. Mieti vähän mitä kirjoitat.
Tarkoitin mitä kirjoitin. Esimerkiksi suojatielle mennessä ei pidä luottaa siihen että sitä lähestyvä auto huomaa ylittäjän. Kannattaa odottaa että auto pysähtyy ennen kuin astuu suojatielle.
Vierailija kirjoitti:
Tuomio voisi määräytyvä
1. Kortti jäähylle vuoden ajaksi+autokoulun uudelleen suorittaminen
2. Kortti jäähylle 2 vuodeksi+autokoulun uudelleen suorittaminen
3. Kortti jäähylle 5 vuodeksi+autokoulun uudelleen suorittaminen
4. Ajo-oikeus pysyvästi pois.
5. Kortitta ajamisesta vankeutta 5-vuotta
6. Kortitta ajamisesta vankeutta 10-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Suojatiet on sitä varten, että niistä voi VAROVAISESTI kävellä sitten, kun autoja ei näy, tai ne pysähtyvät. Ei tarkoita sitä, että pitäisi juosta sinne katsomatta ympärille!
Ne suojatiet on olemassa sitä varten, että auto väistää jalankulkijaa
Mä olen kerran istunut taksin takapenkillä, kun edessä oleva paku pysähtyi suojatien eteen. Taksi lähti ohittamaan pakua vastaantulevien kaistaa pitkin, ja meinasi kolata lastenvaunut ja niitä työntävän naisen... Oli niin pelottava tilanne, etten uskaltanut sanoa yhtään mitään sille taksikuskille, olis varmaan jättänyt mut kyydistä vielä (olin työreissulla ja menossa lentokentälle).
Ja tää taksikuski oli ihan kantasuomalainen, keski-ikäinen mies (toisin kuin se liikennesäännöt tuntenut pakukuski)