Kun exästä tulikin paras kaveri.
Olen mies ja exän kanssa suhde ei lopulta ollut romanttinen vaan todella kaverillinen. Päätimme ettemme jatka pariskuntana vaan ystävinä. Tätä eivät voi naiset millään hyväksyä jos jotain tapailen. Onko se naiselta pois jos minulla on paras ystävä elämässä, jolle voin avautua kaikesta ja turvautua pahoissa asioissa. Hän tekee saman minulle. Se, että jos on läheinen ystävä, se ei tarkoita seksiä tai mitään muuta romanttista asiaa. Ymmärrän naisten pahan olon jos toisen kanssa olisi romanttisia tunteita.
Kommentit (22)
Mun paras kaveri on mun ex-mies. En tiedä onko se sitten niin epätavallista.
Minä toivoisin tommosta kaveritilaa exäni kanssa. Olisi mahtavaa. En sitten tiedä mitä tapahtuisi jos joku elämän rakkaus ilmestyisi kuvioihin
Vierailija kirjoitti:
Mun paras kaveri on mun ex-mies. En tiedä onko se sitten niin epätavallista.
Ei pitäisi olla.
Eihän siinä mitään. Pitää vain löytää sellainen seurustelukumppani, jota tuo ei haittaa.
Minua haittaisi, joten en olisi sinulle se oikea. Eihän siinä sen kummempaa ole.
Mitä jos miesosapuoli (yleensä näissä tapaukissa) ajattelee sen naisen alasti ja elimiä, onko se todellinen kaveri aina vai joku peevo. Mistä tietää. Eikö ole kiusallista jos exä eli kaveri nähnyt alastomana ja ties missä puuhissa oltu.
Jos exän kanssa kaveeraus haittaa niin suosittelen ensin hakemaan apua epävarmuuteen. Sitten on parempi miettiä jos sitä parisuhdetta. Mustasukkainen kontrollointi ei vie suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään. Pitää vain löytää sellainen seurustelukumppani, jota tuo ei haittaa.
Minua haittaisi, joten en olisi sinulle se oikea. Eihän siinä sen kummempaa ole.
Ystävä ja kumppani on kaksi eri asiaa.
En pystyisi ottamaan neutraalisti, sillä tämä "ystävä" olisi kuitenkin harrastanut seksiä kanssasi, joten ei se mikään pelkkä ystäväsuhde olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka se oikea sitten tässä tapauksessa on? Ei ainakaan ex, jonka kanssa ei parisuhde toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miesosapuoli (yleensä näissä tapaukissa) ajattelee sen naisen alasti ja elimiä, onko se todellinen kaveri aina vai joku peevo. Mistä tietää. Eikö ole kiusallista jos exä eli kaveri nähnyt alastomana ja ties missä puuhissa oltu.
Joo mutta toisaalta, jos petipuuhat on jo kauan ennen eroa tuntuneet vastenmielisiltä, niin tuskinpa se siitä muuttuu. Siksi juuri pelkkä kaveri.
Onnittelut ap:lle ideaalitilanteesta. Kumppaneita tulee ja menee, mutta hyviä ystäviä on vaikea löytää. Ja itse naisena paljon mielummin seurustelen miehen kanssa jolla on hyviä platonisia naispuoleisia ystäviä - silloin tiedän tulevani itsekin nähdyksi ensisijaisesti ihmisenä. Sääli että joillekin potentiaalisille seurustelukumppaneille tilanteesi on ongelma, mutta ei se sinun syytäsi ole.
Olen mies ja hyvä ystäväni on myös exäni, eikä asia ole ollut koskaan ongelma naisystävälleni. Tosin, miellän kyllä naisystäväni parhaaksi ystäväkseni ja hän on minulle aina se ensisijainen ihminen johon turvautua ja jolle avautua. Ex on minulle taas kuin läheinen sisko nykyään.
Meillähän tämä kuvio meni vielä sillä tavalla hyvin, että toinen pitkäaikainen ystäväni päätyi lopulta exäni kanssa yhteen ja vastaavasti naisystävästäni ja exästäni on tullut myös hyviä ystäviä. Asutaan lähekkäin ja vietetään paljon aikaa yhdessä.
Jos ex on paras kaveri mihin tarvitset seurustelukumppania? Seksiin? Ok. Kaikki muuhan hoituu tuon parhaan kaverin kanssa.
Nämä kaverisuhteet alkavat koska ollaan yksinisiä eikä uskalleta oikeasti erota. Tai toinen haluaa erota ja toinen ei, ja kun parisuhteeseen on totuttu on niin vaikeaa ja työlästä löytää muuta seuraa tai saavutetut edut ovat niin suuret, että kannattaa jäädä siihen oparhaaksi ystäväksi. Toinen jää sitten siihen roikkumaan, kunnes jompikumpi löytää uuden ja sitten on se oikea eroprosessi edessä.
Yhtä tälläistä suhdetta kokeillut ja totesin, että ei ole minua varten. Se miehen paras ystävä oli takertuva, manipuloiva ja aina hädässä & ongelmissa, joten saivat jatkaa ihan yhdessä, koska asia ei vain mennyt miehelle jakeluun.
Mulla sama, jo 17 vuotta exä ollut paras ystävä. Hän on nykyään naimisissakin, mutta ystävyys on silti jatkunut (eikä todellakaan sisällä mitään seksuaalista tai romanttista, kuten jotkut aina näistä exän kanssa kaveeraamisista epäilee). Itse en ole ollut vuosiin parisuhteessa, mutta silloin kun olin, niin kyllähän se vähän mustasukkaisuutta tuntui aiheuttavan että exä on kaverina. En kuitenkaan ole koskaan suostunut luopumasta minulle erittäin tärkeästä ystävyydestä. Sanoisin, että tuo mies on ainoa sielunkumppani, johon olen koskaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä ja kumppani on kaksi eri asiaa.
Nokian Kontiot perinteiset pitkävartiset vanhat vuodelta 1984 koko 36. Aviomies on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta toisaalta, jos petipuuhat on jo kauan ennen eroa tuntuneet vastenmielisiltä, niin tuskinpa se siitä muuttuu. Siksi juuri pelkkä kaveri.
Eikö silmiin tule välähdyksen omaisia kuvia kiusallisista petipuuhista ja toisen elimistä, siitä inhottavuudesta. Ei kaikille, mutta jollekin, ihan vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se oikea sitten tässä tapauksessa on? Ei ainakaan ex, jonka kanssa ei parisuhde toiminut.
No eihän meidän sitä tarvitse tietää kuka se on. Mutta en minä ainakaan.
Eiköhän se ole luonnollisesti joku johon ap rakastuu ja joka rakastuu häneen, eikä ex ystävänä haittaa. Vai mitä mieltä olet?
Psyykkisesti terve ihminen ei näe tuossa mitään outoa. Sitten ovat nämä psykopaatit, joilla on mielikuvitusta kerrakseen
Omasta mielestä se oma kumppani on parhaimmillaan se paras ystäväkin, jonka kanssa ne ilot ja surut jaetaan. Olisi hassua jos seksi olisi se ainoa parisuhteen määrittävä asia. Kukin tavallaan kuitenkin.
Ensimmäinen mielensäpahoittaja downvote.