Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö aukko cv:ssä työllistymisen koko loppuelämän?

Vierailija
26.06.2025 |

Kuulostaa älyttömältä. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä on pakko oma firma perustaa. Ikävä vaan kun se on tehty todella vaikeaksi ja turvattomaksi. Ei kaikilla ole rikasta pappaa tukena, vaan pitäisi saada elontoa jo tässä ja nyt.

Vierailija
42/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua kyseistä työpaikkaa niin kannattaa mainita olevansa persu ja rasisti (vaikka ei ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen pituudesta. Muutama kuukausi on ihan OK, 20 vuotta aukkoa 40v ikäisen työhistoriassa alkaa olla jo aika iso juttu.

mutta jos on ollut vaikka kotiäiti tai läheisen omaishoitaja?

Silloin se avataan siinä cv:ssä. Fiksu työnantaja arvostaa muutakin kuin palkkatyötä. Tietysti, on eroa, oletko ollut 7 lapsen kotiäiti 12 vuotta vai yhden lapsen sen 20 vuotta. Toinen on joutunut oikeasti oppimaan tehokasta työntekoa, toinen ei. 

Niin, tämä on jännä juttu. Perheasiat ja sairaudet ei työnantajalle kuulu.

Kuitenkin voi olla "pakotettu" näistä puhumaan.

Miksi pitää suhtautua työnantajaan vihollisena. Tottakai noista asioista voi puhua. Ei ole pakko, mutta en minä palkkaisi töihin ihmistä, jolla on lähtökohtaisesti negatiivinen lähtökohta työnantajaa kohtaan. 

Vierailija
44/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaikka kertoa kirjoitelleensa Scriptoja toistakymmentä vuotta.

No, toisaalta sen voi nähdä poliittisena toimintana. Siitä on varmaan etua jos hakee politiikkaan.

Niin.Ainahan puoluetoimistolla kenttäpatjoja tarvitaan.

Vierailija
45/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaista höpötystä. Euroopassa voi pitää välivuosia ihan vapaasti.

Itseasiassa jenkeissä tuo on vielä joustavampaa. Kun työmarkkinat vetää ja virherekryistä pääsee eroon, ei CV:tä perusduuneihin tarvitse syynätä liian tarkkaan. 

Tuo työmarkkinoiden jäykkyys ja vahva irtisanomissuoja ovat itse asiassa merkittävä syy maamme työttömyyteen. Koskee etenkin julkisen sektorin työntekijöitä. Vaikkapa Tanskassa ja jenkeissä työnantaja pääsee virherekryksi osoittautuvasta työntekijästä eroon kivutta, Suomessa ei.

Vierailija
46/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti alasta. Tiedän näitä, jotka ovat joutuneet aloittamaan alan hierarkuassa alemmalta portaalta teknisellä alalla parin vuoden sukon takia.

Sukko on aina riski.

Vierailija
47/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei estä. Mulla on todella vähän työkokemusta sairauden vuoksi, viisikymppisenä työkokemusta on kertynyt vain 10 vuotta. Jotkut ovat sitä haastattelussa ihmetelleet, mutta selityksen jälkeen olen saanut paikan. Suurin osa haastattelijoista on vain kehunut monipuolista työkokemustani. Ja olen saanut låhes jokaisen hakemani paikan aikoista huolimatta.

Ei vissiin ole ollut kovin haluttuja työpaikkoja nämä?

Niin? Jos haet pörssiyhtiön toimitusjohtajan paikkaa, niin tarvitse erilaisen cv:n kuin vaikkapa laitoshuoltajaksi takahkikän palvelukotiin. 

Toki av avuttomille tyypillista on se, että työksi lasketaan vain pomopestit. 

Itse asiassa, olen ollut myös esimiestehtävissä, ja lisäksi minua pyydettiin korkeampaankin esimiestehtävään, josta kuitenkin kieltäydyin 😄 Että ei tässäkään CV:n aukot ole niin mustavalkoinen asia.

Se jolla viisikymppisenä työkokemusta 10 vuotta sairauden vuoksi

Vierailija
48/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että on voimassa oleva salassapitosopimus.

Vierailija
49/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan että on voimassa oleva salassapitosopimus.

Tämä, tuolla osoittaa olevansa sekaisin päästään ja välttyy työnteolta.

Vierailija
50/50 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa riippua aika paljon siitä, miten kilpailtu ala ja työpaikka on kyseessä. Henkilökohtaisen avustajan tai tarjoilijan töitä luulisi löytyvän aukkoisemmallakin CV:llä. Sitten taas vaikka kulttuurialan asiantuntijatehtäviin on yleensä vähintään kymmeniä tai satoja hakijoita, jolloin kovin aukkoisella CV.llä voi olla vaikeaa tai mahdotonta päästä kärkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi