Estääkö aukko cv:ssä työllistymisen koko loppuelämän?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ja sen pituudesta. Muutama kuukausi on ihan OK, 20 vuotta aukkoa 40v ikäisen työhistoriassa alkaa olla jo aika iso juttu.
mutta jos on ollut vaikka kotiäiti tai läheisen omaishoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Ei estä. Mulla on todella vähän työkokemusta sairauden vuoksi, viisikymppisenä työkokemusta on kertynyt vain 10 vuotta. Jotkut ovat sitä haastattelussa ihmetelleet, mutta selityksen jälkeen olen saanut paikan. Suurin osa haastattelijoista on vain kehunut monipuolista työkokemustani. Ja olen saanut låhes jokaisen hakemani paikan aikoista huolimatta.
Ei vissiin ole ollut kovin haluttuja työpaikkoja nämä?
ei mutta isompi ongelma on se että töitä ei enää saa minkään CV:n tai koulutuksen perusteella vaan ainoastaan kuulumalla valmiiksi eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoon, muuten töitä ei ole, jokaista paikkaa kohti on satoja hakijoita
mm. opiskelijoille vielä valehdellaan että töitä riittää
Vierailija kirjoitti:
Jos hakijoita 700 niin joo, este on
Voi haukotus. Taas se logiikka, että on vain se yksi työpaikka ja just siihen pitää päästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tätä ihmetellyt, että miksi pitää lähettää "aukoton cv" joihinkin työpaikkoihin. Hittoako se heille kuuluu, vaikka olenkin matkustellut paljon. Pitääkö sinne kirjoittaa, että reilaus 1.6-20.7.23 ja kiertämässä Aasiassa 2.3-4.4.18.
No sinähän käännät nuo reissut eduksesi cvssä niin, että kerrot käyneesi laajentamassa käsitystäsi kulttuurien monimuotoisuudesta ja ammentamassa tuoreita ajatuksia joiden ansiosta pystyt olemaan entistä dynaamisempi tiimitoimija.
Vierailija kirjoitti:
Ei estä. Mulla on todella vähän työkokemusta sairauden vuoksi, viisikymppisenä työkokemusta on kertynyt vain 10 vuotta. Jotkut ovat sitä haastattelussa ihmetelleet, mutta selityksen jälkeen olen saanut paikan. Suurin osa haastattelijoista on vain kehunut monipuolista työkokemustani. Ja olen saanut låhes jokaisen hakemani paikan aikoista huolimatta.
Lisään vielä että silloin kun olen ollut työkykyinen, olen todellakin ottanut monenlaista alani työtä vastaan. Myös lyhyitä määräaikaisia tai keikkatyötä, en ole jäänyt odottelemaan parempaa työtä tai pidempää pätkää. Eli oikeastikin se vähäinen työkokemukseni on monipuolista ja iso plussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos haet pörssiyhtiön toimitusjohtajan paikkaa, niin tarvitse erilaisen cv:n kuin vaikkapa laitoshuoltajaksi takahkikän palvelukotiin.
Toki av avuttomille tyypillista on se, että työksi lasketaan vain pomopestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen pituudesta. Muutama kuukausi on ihan OK, 20 vuotta aukkoa 40v ikäisen työhistoriassa alkaa olla jo aika iso juttu.
Silloin se avataan siinä cv:ssä. Fiksu työnantaja arvostaa muutakin kuin palkkatyötä. Tietysti, on eroa, oletko ollut 7 lapsen kotiäiti 12 vuotta vai yhden lapsen sen 20 vuotta. Toinen on joutunut oikeasti oppimaan tehokasta työntekoa, toinen ei.
Isompi ongelma on, että joku edellinen työnantaja menneisyydestä estää koko loppuelämän työllistymisen, koska haluaa itselleen takaisin hyvän työntekijän eikä päästä tätä muualle töihin eikä varsinkaan etenemään urallaan tai tienaamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai opiskellut ja sairastanut pitkäaikaista masennusta tai muuta työkykyä heikentänyttä sairautta?
Voi vaikka kertoa kirjoitelleensa Scriptoja toistakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin se avataan siinä cv:ssä. Fiksu työnantaja arvostaa muutakin kuin palkkatyötä. Tietysti, on eroa, oletko ollut 7 lapsen kotiäiti 12 vuotta vai yhden lapsen sen 20 vuotta. Toinen on joutunut oikeasti oppimaan tehokasta työntekoa, toinen ei.
Niin, tämä on jännä juttu. Perheasiat ja sairaudet ei työnantajalle kuulu.
Kuitenkin voi olla "pakotettu" näistä puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakee töitä, jossa on lasten ja nuorten parissa töissä niin kotiäitiydestä ja omista lapsista on vaan plussaa. Moni tällöin mainitsee omat lapset ja kotiäitiyden. Osa palkkaa töihin vaan sen perusteella, että on omia lapsia niin on lapsista kokemusta.
Ei estä. On itsellänikin aukkoja työhistoriassa, kun aikanaan oli useampia määräaikaisia työsuhteita. Nämä aukot ovat tosiaankin vuosien takaa. Mikäli löytyy yksi vuosien mittainen aukko, eikä sitä pysty mitenkään järkevästi selittämään, niin sanoisin, että silloin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi haukotus. Taas se logiikka, että on vain se yksi työpaikka ja just siihen pitää päästä.
Oliskin mutta kun sama toistuu jokaisessa mihin oon hakenu. Yhteen oli 3000
Niissä työsuhteissa, joissa olen ollut, ei ole cv:tä kysytty. Vaikea uskoa että joltain rekkakuskilta tai hitsaajalta kysellään cv:tä. Se on enemmän näiden toimistorottien tapa päteä, kuten myös Bemarinsa mallinumero tai veneensä pituus.
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikka kertoa kirjoitelleensa Scriptoja toistakymmentä vuotta.
No, toisaalta sen voi nähdä poliittisena toimintana. Siitä on varmaan etua jos hakee politiikkaan.
Onhan meidän valtiovarainministerilläkin tyhjä cv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat olleet ihan haluttuja, sosiaalialan AMK-koulutuksen vaativia paikkoja yksityissektorilla ja valtiolla. Tällä hetkellä olen asiantuntijatehtävissä, siinäkin arvostettiin monipuolista työkokemusta.