Kuinka usein puhdistatte mikronne?
Itse puhdistan vähintään kerran viikossa (mikron ulko- ja sisäpuolen pyyhintä ja mikrokuvun/lautasen puhdistus myöskin). Tietty tarvittaessa useammin.
Aihe tuli mieleeni siitä, että olimme juhannuksen vietossa tuttavaperheemme luona. En koe olevani mitenkään ylisiisti ihminen, mutta kun avasin mikron ekaa kertaa niin oli kyllä lievästi sanottuna järkyttävä näky. Kuivuneita ruokaroiskeita oli ympäri mikroa, siis ihan joka paikassa. Lisäksi siinä mikron lautasella oli joku epämääräinen pieni lammikko (ehkä jotain keittoa tms.). Ja se haju oli oikeasti kuvottava kun avasi mikron.
Kun meidän "isäntäperheen" silmä vältti niin kyllä, minä yritin jynssätä mikroa puhtaaksi kun ei ole kiva lämmittää siinä ruokaa jos on ties kuinka monet vanhat ruoat seinissä kiinni.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun se on likainen. Minulla on vapaa-ajalla muutakin tekemistä kuin kulkea koko ajan rätti kådessä kuin teillä edellisillä kommentoijilla.
Meni jostain syystä tunteisiin. 🤔
Ei siinä mene kuin vartti, kun putsaan keittiön tiskaamisen jälkeen. Se on vain pikkiriikkinen osa vapaa-aikaa. Mihin muuhun tärkeämpään minun tulisi se vartti laittaa tämän kiire-joonaksen mukaan? Puhelimen kanssa räpläämiseenkö?
Muutkin perheenjäsenet voivat osallistua noihin hommiin, ne eivät ole vain yhden ja ainoan ihmisen hommia. Sen vartin voit käyttää oikeaan itsesi sivistämiseen.
Mitä ihmettä selität? Missä kirjoitukseni kohdassa näet vihaa? Onkohan sinulla nyt kaikki ihan kunnossa? Vedä välillä happea ja ryhdy vaikka leipomaan, jos se auttaa. :D
Niin ja vastaus kysymyksiisi: Ei ahdista työpaikalla, koska en ole töissä, olen jo eläkkeellä. Viileä kesä ei "mättää" (mitä se sitten tarkoittaakin?), täällä ainakin paistaa aurinko ja olen juuri lähdössä mattopyykille (tykkään siitä hommasta). Tee sinäkin jotakin vastaavaa, ressukka.