Oon nyt laihtunut 9 kg ilman mitään lääkkeitä
Kommentit (20)
Minäkin laihduin 50 kiloa ihan vaan syömällä vähemmän. Pari vuotta pysyin normaalipainossa, mutta lopulta en jaksanut enää joka päiväistä taistelua ja paino on pikkuhiljaa kertynyt takaisin.
Duunikaverin sai laihdutuslääkkeen, ei ole tehnyt itse mitään laihtumisen eteen eikä myöskään laihtunut tuon lääkkeen avulla. En ymmärrä mikä järki syödä lääkettä kun elintapojen muutoksilla pääsisi paremmin tavoitteeseen. Esim.tuo fatsecret voisi olla hyvä apu alkuun.
Itsekin laihduin 20 kg kahdessa kuukaudessa ilman laihdutuslääkkeitä, mutta johtui lääkkeen sivuvaikutuksista, joiden takia en voinut syödä juuri mitään.
Laihduin 20 kg kuussa, kun en syönyt mitään. Join vain vettä ja urheilin 8 tuntia päivässä.
Lihavuusleikkaus on turha ihmiselle, joka ei liiku, ei ymmärrä ruokailusta, syömisestä. Jos paino hankittu syömällä ja makaamalla, niin se lähtee elämäntapa muutoksella. Ei mitään utopistisia hullurääkkejä. Tavallista liikkumista. Ja ruokailuun järki.
Tunnesyöjä hakee oikotien lääkkeillä, leikkauksilla??? Onko näin? Ettei tunnisteta tunnesyömistä. Laihdutan väkisin se minimi, mikä tarvitaan leikkaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusleikkaus on turha ihmiselle, joka ei liiku, ei ymmärrä ruokailusta, syömisestä. Jos paino hankittu syömällä ja makaamalla, niin se lähtee elämäntapa muutoksella. Ei mitään utopistisia hullurääkkejä. Tavallista liikkumista. Ja ruokailuun järki.
Tunnesyöjä hakee oikotien lääkkeillä, leikkauksilla??? Onko näin? Ettei tunnisteta tunnesyömistä. Laihdutan väkisin se minimi, mikä tarvitaan leikkaukseen?
Se vatsalaukku ei leikkauksen jälkeen tiedä liikkuuko henkilö vai ei. Syöminen rajaantuu.
Näinhän se on puhdasta matematiikkaa: yksinkertaista muttei välttämättä helppoa.
Ai että syömällä vähemmän laihtuu? Nyt en kyllä usko. Pakko olla valetta.
Minä laihduin 30 kg lääkkeen avulla muutama vuosi sitten. Takaisin on tullut pari kiloa max 3, painon hallinta vaatii mielestäni paljon enemmän kuin itse pudotus.
Leikkaus ei takaa yhtään mitään jos korvien väli ei ole kunnossa:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4a7ca752-6d28-4a34-aa2a-ad552…
Söin kaikkea hyvää, sipsejä yms rajoituksetta hulluna ja vain istuin. Lihoin "hetkessä" 6 kg.
Eli tavallinen määrä hyötyliikunta pitää kunnossa ja tavallinen syöminen ei lihota.
Nämä jotka ei millään sitten laihdu, valehtelee syömisiensä määrän ja ovat täysin rapakunnossa. Mutta tätä ei myönnetä. Leikkauksella, lääkkeellä odotetaan jotain ihmettä! Jotta itse ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään. Vika on asenne ja laiska psyykkinen vastentahtoisuus. Siihen ei leikkaus auta tai lääke.
Joka kolmas aikuinen liikkuu liian vähän, varoittaa WHO
Vähän liikkuvien määrä on noussut viidellä prosenttiyksiköllä vuodesta 2010.
YLEn otsikosta
Minä en ollut laihdutuskuurilla vaan pudotin painoa pysyvillä ruokailutottumusten muutoksilla 20 kg vuoden aikana ja siitä on 3 vuotta aikaa ja yksikään pudotettu kilo ei ole takaisin tullut. Painon pudotus on helppoa ja vaivatonta, kun sen oikein oivaltaa.
Hienoa!
Itse olen laihtunut 6kg syömällä yhtä paljon kuin ennen, mutta vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia. Kastikkeita en nyt syö paitsi pastassa, jos on kasviskastike eikä esimerkiksi kermapohjainen. Vähensin myös alkoholin käyttöä.
Mä olen laihtunut 15 kg. Ihan itse. Ruokavalio ja liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Söin kaikkea hyvää, sipsejä yms rajoituksetta hulluna ja vain istuin. Lihoin "hetkessä" 6 kg.
Eli tavallinen määrä hyötyliikunta pitää kunnossa ja tavallinen syöminen ei lihota.
Nämä jotka ei millään sitten laihdu, valehtelee syömisiensä määrän ja ovat täysin rapakunnossa. Mutta tätä ei myönnetä. Leikkauksella, lääkkeellä odotetaan jotain ihmettä! Jotta itse ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään. Vika on asenne ja laiska psyykkinen vastentahtoisuus. Siihen ei leikkaus auta tai lääke.
No enpä tiedä, olen 67 -vuotias nainen, jolla on matkaa ottelupainoon viisi kiloa. En syö karkkia, sipsejä enkä juo alkoholia. Käyn kolmasti viikossa punttisalilla. Melko vaikeaa on ainakin minun ollut päästä näistä kiloista eroon, ilman että lähtisivät lihaksista. Neuvokaa tietäjät, mitä tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se vatsalaukku ei leikkauksen jälkeen tiedä liikkuuko henkilö vai ei. Syöminen rajaantuu."
Toki, joksikin aikaa, mutta jos addiktio jää eikä elämäntavat muutu, vatsalaukku venyy vähitellen taas entiselleen.
Käypä hoito: "Laihtuminen lihavuusleikkauksen jälkeen perustuu pääasiassa syödyn ruuan määrän vähenemiseen, jolloin myös energian saanti vähenee. Leikkaus ei kuitenkaan estä uudelleen lihomista. Lihavuusleikkauksen jälkeen on myös olemassa riski aliravitsemustilan kehittymiselle sekä lihas- ja luukadolle. Monipuolisen ja riittävän ruokailun toteutumiseen tuleekin kiinnittää erityistä huomiota. Lihavuusleikkauksen jälkeisen ruokavalion ohjaukseen ja ruokavalion toteutumisen seurannan toteuttaa aina ravitsemusterapeutti."
Kyseessä ei siis ole mikään oikotie onneen vaan vaatii paljon omaa panostusta ja oikeanlaista ravintoa, liikuntaa ja unta. On oltavamotivaatio ylläpitää oikeanlaista syömistä tai koko operaatio on turha. Ehdottomasti kannattaa myös hoitaa psyyke jos ja kun lihominen on emotionaalisista syistä hankittua.
tämä