Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka karusti asuisit vuoden?

Vierailija
25.06.2025 |

Joudun opiskelujen vuoksi muuttamaan toiselle paikkakunnalle vuodeksi maksimissaan kahdeksi. Tämän jälkeen tarkoitus muuttaa yhteen kumppanin kanssa. Hänellä on täysin kalustettu asunto laitteineen ja olemme monet astiat, huonekalut jne. valinneet jo yhdessä.

Asuisitko vuoden superkarussa asunnossa? Tyyliin patja ja jakkara? Vai ostaisitko huinekaluja, astioita, laitteita jne. ja myisit nuo vuoden päästä kauhealla työllä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ehdoton tuon asian suhteen. Jos huomaisin tarvitsevani jokapäiväisessä elämässäni jotain tavaroita, niin hankkisin ne. Oman terveyden, opiskelukyvyn ja kaverisuhteiden ylläpitäminen edellyttää mm. lepoon, ruuanlaittoon, pyykkihuoltoon, hygieniaan ja ergonomiaan liittyviä välineitä.

Vierailija
22/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavaryhmät täynnä ilmaisia huonekaluja ja muuta tavaraa.

sieltä vaan valitsemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tietenkin joitain astioita ottaisin mukaan, mutta vain vähän. Jotain vanhoja voisi löytyä vaikka mummolta. 

En kuitenkaan välttämättä ostaisi mikroa, kahvinkeitintä, blendwriä jne. 

Sänky tai patja voisi lähteä lapsuudenkodista, samoin jotain verhoja.

Pitäisi uudet ostokset tehdä yhteinen tulevaisuus mielessä.  

Turhaan en haluaisi tuhlata yhtään

Ap

Perusasiat kuntoon: nukkuminen, syöminen, pöytä opiskelua, syömistä ja muita askareita varten.

Mikro, kahvinkeitin, blenderi eivät ole pakollisia. Oman blenderini hankin 45-vuotiaana. Kattila, paistinpannu, uunivuoka ovat itselleni pakollisia. Mikro säästäisi aikaa esim. opiskelulle.

Jos kerran et hala hankkia mitään, ja osa tavaroistakin on yhteisasumista ajatellen hankittu valmiiksi, niin miksi niitä valmiiksi hankittuja tavaroit

Olen ollut makutuomarina, mutta tavarat ovat miehen tai hänen vanhempiensa maksamia.  Meillä on sama maku. Mies siis muutti omilleen 2 v sitten, jolloin jo seurustelumme.

Ap

Vierailija
24/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä saa astioita melkein ilmaiseksi. Käytettyjä huonekaluja myös. En asuisi vuotta ilman tuolia, pöytää, astioita ja sänkyä.

Vierailija
25/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhden harjoittelukesän asunut pelkän patjan kanssa. Oli aika karua ja kesti ehkä 3kk. En tosiaankaan asuisi vuotta ilman sänkyä ja pöytää ja muuta tarpeellista. Jos ei ole kovin tarkka mitä haluaa niin kierrätyskeskuksestahan saa edullisesti melkein mitä vaan.

Vierailija
26/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä eli koko opiskeluaikana eli 5 vuotta karusti. Ensin oli patja, sit sain ilmaisen sängyn.Tyyny, peitto, lakanat käyttöön ja pesuun (2kpl kutakin, siis). Sama pyyhkäistä yms. Kattila, paistinpannu , asiat parin -kolmen  Ihmisen tarpeisiin.

Ihmiset on joskus turhan materiakistisia, vähälläkin pärjää ja voi nauttia elämästään 

Vierailija
27/27 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuisin vuoden vaikka pakun takaosassa, jos voisi sitten tehdä ruoan muualla ja käydä suihkussa muualla. Kun on opiskelusta kyse, niin lukemiset ja tehtävät voi tehdä sitten vaikka kirjastossa. Vuosi menee äkkiä kuitenkin. Toki suomessa tuo pakun takaosassa asuminen ei oikeasti ehkä toimi, koska talvet on kovin kylmiä, ellei sitten voisi ajaa sen jonkun tutun lämpimään autotalliin, mutta siis ihan vain kysyykseen, että kuinka karusti voisi asua, niin noin karusti voisin helposti asua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi