Scandic aamiaisen poistamisesta: "Tämä on kansainvälinen käytäntö", mutta ei tuolla voi perustella mitään, sillä
ei yksittäinen hotelli ole kansainvälinen, vaan se sijaitsee yhdessä maassa, jossa vallitsee sen maan käytännöt.
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/bbf20969-1bda-4a41-a5f9-b751945b3…
Kommentit (103)
Hur bokar ni era hotell? Jag bokar mina övernattningar själv och på bokningssidorna finns vanligen ett brett utbud. Då man har valt ett bra läge och ett lämpligt rum, behöver man endast välja med morgonmål eller utan och med rätt att avboka eller inte. Enkelt och klart.
Man hoppas att orten dit man tar sig, speciellt i sällskap, har ett morgonmålsutbud utanför hotellen. Då kan man själv välja plats, tid och vad man äter. Då man inte just bryr sig om morgonmål, äter man gärna utanför hotellet.
De gånger man övernattar i Finland, blir det aldrig Scandic och alltid med morgonmål. Alternativen till hotellmorgonmål finns i praktiken inte. Kanske det ändrar?
Mutta suomalainen on tyytyväinen vaikka häviääkin aamiainen ja hinta pysyy itselle samana kunhan naapuri joutuu maksamaan aamiaisestaan silti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, hinnat ei laske.
Aamiaisen hinta+vanha huoneen hinta on uusi normaali.
Ja jos joku siitä älähtää, on selitys "meillä on dynaaminen, läpinäkyvä hinnoittelu joka edistää vihreitä arvoja ja pienentää hävikkiä".
Kuulostaa katsoa hienommalta kuin se, että nostettaisiin hintoja muuten vaan +25%
Juuri tämä. Tuota samaa laulua alkaa kuulemaan jo joka paikassa. Vihreät arvot ja hävikin vähennys on joka paikassa hinnan nostamisen peruste. Minulle ne höpinät on huutomerkkejä että kierrä tuo pulju kaukaa.
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki
On mulla varaa, mutta en halua maksaa lounaasta 13 euroa muuta kuin joskus. Yleensä ne ruuat ei edes ole sen arvoisia.
En ymmärrä tätä aamupalasta hätääntymistä yhtään. Jotenkin tuntuu, että asiasta kovimman melskaajat ovat niitä jotka matkustavat harvoin muutenkin. Työmatkustan melko paljon ja olen ollut useissa Scandic hotelleissa ympäri Suomen, koska olen (aiemmin) tykännyt heidän etuohjelmastaan ja hotellit on pääosin hyvässä kunnossa. Minusta ei tämä aamiaisjuttu kovin erikoiselta kuulosta. Aika monessa hotellissa on ollut vaihtoehtona ottaa huone ilman aamupalaa tai aamupalalla, joka maksaa vähän extraa. Työmatkustajana aamupalaa ei aina tosiaan ehdi edes syömään tai joskus on ollut aamupala tiedossa asiakkaiden kanssa muualla, ja tällöin hotellissa jää syömättä. Ja onhan hotels.comissakin ynnä muilla sivustoilla mahdollisuus etsiä huone, johon aamupala sisältyy hintaan tai ei sisälly tai ei kuulu aamupalaa edes lisämaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, hinnat ei laske.
Aamiaisen hinta+vanha huoneen hinta on uusi normaali.
Ja jos joku siitä älähtää, on selitys "meillä on dynaaminen, läpinäkyvä hinnoittelu joka edistää vihreitä arvoja ja pienentää hävikkiä".
Kuulostaa katsoa hienommalta kuin se, että nostettaisiin hintoja muuten vaan +25%
Juuri tämä. Tuota samaa laulua alkaa kuulemaan jo joka paikassa. Vihreät arvot ja hävikin vähennys on joka paikassa hinnan nostamisen peruste. Minulle ne höpinät on huutomerkkejä että kierrä tuo pulju kaukaa.
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki
Mä saan verotonta lounasrahaa joka päivä jotain yli 13€, söin tai en. Monesti käyn lounaalla, pahoittelen ettei kaikilla ole siihen varaa.
Mistä sä ton keksit, ettei ole varaa? Kannattais vaan pahoitelle sitä, että olet noin vähä-älyinen.
Olen jo aikoja sitten vaihtanut työreissujen hotellit Sokos Hotel -ketjuun, sillä pääsääntöisesti S-ryhmän perushuoneet siistimpiä, sijainti usein lähes sama ja hinta Scandicia edullisempi. Aaamupala molemmissa yhtä tylsä eli siinäkään ei häviä.
En tajua tätä muka-perustelua hävikistä. Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Kyseinen lafka joutaa mennä konkkaan. Kyse on periaatteesta! Huom! Toistan: periaatteesta!
Scandicilla taitaa olla sapuskat vähissä.
Konkurssikypsä paskafirma. En jalallani astu. Syökööt itse kusiset muronsa.
Onneksi Suomessa on muitakin hotelleja ja valitsen edelleen sen hotellin johon kuuluu aamiainen huonehintaan.
Onko kukaan koskaan nähnyt tai edes kuullut jostain palvelusta että hinta laskee kun palvelun taso ja laatu lasketaan? Kaiken takana on yrittäjien ja sijoittajien pohjaton rahan ahneus joka pakottaa siihen että joko hintoja on nostettava koko ajan tai laatua on laskettava koko ajan mutta mitään positiivista siittä ei asiakkaalle suraa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä aamupalasta hätääntymistä yhtään. Jotenkin tuntuu, että asiasta kovimman melskaajat ovat niitä jotka matkustavat harvoin muutenkin. Työmatkustan melko paljon ja olen ollut useissa Scandic hotelleissa ympäri Suomen, koska olen (aiemmin) tykännyt heidän etuohjelmastaan ja hotellit on pääosin hyvässä kunnossa. Minusta ei tämä aamiaisjuttu kovin erikoiselta kuulosta. Aika monessa hotellissa on ollut vaihtoehtona ottaa huone ilman aamupalaa tai aamupalalla, joka maksaa vähän extraa. Työmatkustajana aamupalaa ei aina tosiaan ehdi edes syömään tai joskus on ollut aamupala tiedossa asiakkaiden kanssa muualla, ja tällöin hotellissa jää syömättä. Ja onhan hotels.comissakin ynnä muilla sivustoilla mahdollisuus etsiä huone, johon aamupala sisältyy hintaan tai ei sisälly tai ei kuulu aamupalaa edes lisämaksusta.
Onhan se ihan ymmärrettävää kun harvoin matkustaa niin haluaa kerrankin rahoilleen vastiketta kun muutenkin koko ajan joutuu maksamaan järkyttäviä katteita ihan jokaisesta asiasta. Yrittäjät ja sijoittajat on niin ahneita että niitä ei pitäisi enää kutsua edes ihmiseksi kun toisten elämä ei paina mitään vaakakupissa kun haalii itselleen lisää raha piilotettavaksi verottajalta. Ei ole olemassakaan yrittäjää ja sijoittajaa joka toimi rehellisesti ilman kieroiluja ja veronkiertoa. Harmi vaan kun vielä ainakin näiden tappamisesta saa saman tuomion kuin ihmisestä vaikka naita ei voi ihmisiksi sanoa
Siis onko Scandicin hotelliasiakkaista muka yli puolet sellaisia, jotka eivät halua syödä aamiaista? Jos näin ei ole, ei toteudu myöskään demokratia.
Ei tuo minusta ole lainkaan ongelmallista.
Lomalla haluan yleensä aina buffet-aamiaisen, eikä se ole koskaan ollut kynnyskysymys, sisältyykö aamiainen huoneen hintaan vai onko se hinnoiteltu erikseen. Pääasia, että varaussivulta voi ruksia haluamansa palvelut.
Työmatkoilla en aina ehdi aamiaista syömään, vaan syön vasta lentokentän loungessa. Mutta jos haluan aamiaisen ja se on hinnoiteltu erikseen, se ei mene matkalaskussa läpi. Voi olla että sillä kertaa valitsen jonkin toisen hotellin, eikä sekään ole minulle ongelma.
Minusta tuo on hyvä uudistus. Aina ei aamupalalle ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneen hintaan voisi sisältyä ihan muutamasta ruoasta koostuva perusaamiainen, ja tämä perinteinen, ylimitoitettu santsausbuffet olla lisämaksullinen. Kaikki voittaisivat.
Ja hotelli kiittää kun joutuu järjestämään kahdelle eri maksuluokalle eri aamiaiset ja vahtimaan ettei rahvaan karsinasta tulla luxuksen puolelle syömään.
Ruotsin laivoillahan tämä on käytössä, on buffetaamiainen ja kalliimpi erikoisaamiainen. Suomalaisena kun yrität varata erikoisaamiaista lipputilauksen yhteydessä, niitä ei ole koskaan saatavilla. Joudut menemään tiskille anelemaan pääsyä sinne. Jos puhut tiskillä ruotsia, tilaa löytyy hymyn kera. Jos puhut suomea, niin ai ai valitettavasti nyt on niin täyttä että...
T. Kokemusta on
Minulle ainakin onnistui varata.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin julkisella puolella töissä olevilla on se, että matkustussäännön mukaan erkseen hinnoiteltua aamiaista ei saa matkalaskuun, vaan sen joutuu itse maksamaan. Mutta jos se sisältyy huoneen hintaan eikä sitä ole eritelty, niin sen saa matkalaskuun ja työnantaja maksaa sen. Yksityisellä puolella tuo on varmaan yrityskohtaista, mutta ainakin isojen yritysten ohjeet pohjautuvat pitkälti yleensä samaan valtion matkustussääntöön. Tässä lienee takana myös muutakin, kuten verotus ja kirjanpito. Laskusta pitäisi näkyä selkeästi eriteltynä, mistä se koostuu, eikä saa piilotella erilaisia kulueriä yhteisen könttäsumman alle, kuten Suomessa on maan tapana ollut näissä majoitus- ja aamiaisasioissa. Monissa muissa Euroopan maissa aamiaiset on eritelty jo vuosia.
Mä menen lomamatkalle tekemään jotain muuta kuin lojumaan hotelliin. Enkä mitään puuroa keittele, kuumaa vettä tarvitaan siihen, että saan juoda kahvit ilman, että tarvii montaa puntaa kupillisesta maksaa.