Scandic aamiaisen poistamisesta: "Tämä on kansainvälinen käytäntö", mutta ei tuolla voi perustella mitään, sillä
ei yksittäinen hotelli ole kansainvälinen, vaan se sijaitsee yhdessä maassa, jossa vallitsee sen maan käytännöt.
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/bbf20969-1bda-4a41-a5f9-b751945b3…
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Hinnat laskee kertoo heidän viestintä.
Uskoisin että sinä ap voit kuitenkin jättää heidän palvelunsa käyttämättä jos 10 euroa suuntaan tai toiseen tuhoaa sun talouden. Uskon että olet sen verran kovan luokan matkustaja että se näkyy heidän kannattavuudessaan.
Aamulla saavuin erääseen kaupunkiin ja tapaamiseen oli aikaa, joten menin hotelliin aamiaiselle.... ei kymppi riittänyt, maksoi erikseen ostettuna muistaakseni 18 euroa ja tästä on aikaa viitisen vuotta. Eikä ollut edes kaupungin kallein hotelli, et sillei...
Vierailija kirjoitti:
Huoneen hintaan voisi sisältyä ihan muutamasta ruoasta koostuva perusaamiainen, ja tämä perinteinen, ylimitoitettu santsausbuffet olla lisämaksullinen. Kaikki voittaisivat.
Tätä toivoisin. Ihan liikaa tavaraa buffetissa. Hyvin haudutettu puuro jogurtin, marjojen ja hedelmien kanssa riittäisi kahvin lisäksi, ehkä tuore sämpylä levitteen kanssa lisäksi. Nakkimunakkaat, sillit, leikkeleet la leivonnaiset ovat turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle aika sama. Ehkä jopa hyvä uudistus. Veikkaan kuitenkin että suomalaiset kotimaassa matkustajat ei kyllä varmasti osta aamiasta jos se pitää maksaa erikseen.
Scandic-hotellien läheisten markettien paistopisteillä alkaa käydä aamuisin kuhina.
Sanoisin ennen minkin, että Scandic hotellit alkaa hiljenemään ja ne hotellit, joissa aamupala edelleen sisältyy hintaan kasvaa asiakas määrät.
Mulla ainakin on niin monta kriteeriä hotellin valinnassa, että pelkkä aamiainen ei saa minua valitsemaan hotellia. Yleensä valitsen huoneistohotellin, jos olen viikon tai kauemmin kohteessa. Muutenkin vähimmäisvaatimuksena on jääkaappi, vedenkeitinkin on ihan hyvä, niin ei tarvii omaa ottaa mukaan. Aamiaiset on yleensä niin kalliita, etten viitsi maksaa ja halpa aamiainen on yleensä ihan huono.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, hinnat ei laske.
Aamiaisen hinta+vanha huoneen hinta on uusi normaali.
Ja jos joku siitä älähtää, on selitys "meillä on dynaaminen, läpinäkyvä hinnoittelu joka edistää vihreitä arvoja ja pienentää hävikkiä".
Kuulostaa katsoa hienommalta kuin se, että nostettaisiin hintoja muuten vaan +25%
Tottakai aina kun nämä sisältää sanan "uudistus" tai "yhtenäistäminen" niin se tarkoittaa käytännössä hintojen korotusta. Samat koodisanat pyörii aina joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku siitä älähtää, on selitys "meillä on dynaaminen, läpinäkyvä hinnoittelu joka edistää vihreitä arvoja ja pienentää hävikkiä".
Kuulostaa katsoa hienommalta kuin se, että nostettaisiin hintoja muuten vaan +25%
Juuri tämä. Tuota samaa laulua alkaa kuulemaan jo joka paikassa. Vihreät arvot ja hävikin vähennys on joka paikassa hinnan nostamisen peruste. Minulle ne höpinät on huutomerkkejä että kierrä tuo pulju kaukaa.
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki asioinnista hankalaa, kun piti ravata eestaas linjaston ja pöydän väliä hakemaan ruokalautasta, leipälautasta ja laseja erikseen. Ennenhän nämä kaikki kulkivat yhdellä reissulla tarjottimella.
Tarjotinasiaa perusteltiin lämpimän veden käytön vähentämiseen perustuvalla luonnonvarojen säästämisellä.
Mielestäni sen tarkoitus oli kuitenkin vain tehdä ruokailusta niin hankalaa, että ihmiset ottaisivat vähemmän ruokaa ja katteet paranisivat.
Lopetin käynnit näissä paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Huoneen hintaan voisi sisältyä ihan muutamasta ruoasta koostuva perusaamiainen, ja tämä perinteinen, ylimitoitettu santsausbuffet olla lisämaksullinen. Kaikki voittaisivat.
Olkaa hyvät, halpamatkailijat ja muut köyhät puurojonoon ja rouva siinä oikealla tiskin päästä voi aloitella nordhumperdinkin special edition luomujogurtilla ja käsinpoimitulla mangohillokkeella. Skumppa ja kahvimylly tuodaan pöytään, madame.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Tuota samaa laulua alkaa kuulemaan jo joka paikassa. Vihreät arvot ja hävikin vähennys on joka paikassa hinnan nostamisen peruste. Minulle ne höpinät on huutomerkkejä että kierrä tuo pulju kaukaa.
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki asioinnista hankalaa, kun piti ravata eestaas linjaston ja pöydän väliä hakemaan ruokalautasta, leip
Johtui kyllä koronasta, että lounasruokaloissa on supistettu kaikkea. Ja hintojen nousu johtuu taas siitä, että verottaja nostaa koko ajan lounasetua. Itselläni ei sellaista ole enkä viitsi enää maksaa niitä hintoja, mitä lounas tällähetkellä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on niin monta kriteeriä hotellin valinnassa, että pelkkä aamiainen ei saa minua valitsemaan hotellia. Yleensä valitsen huoneistohotellin, jos olen viikon tai kauemmin kohteessa. Muutenkin vähimmäisvaatimuksena on jääkaappi, vedenkeitinkin on ihan hyvä, niin ei tarvii omaa ottaa mukaan. Aamiaiset on yleensä niin kalliita, etten viitsi maksaa ja halpa aamiainen on yleensä ihan huono.
Minulla taas TOP3 kriteerit ovat
Hyvä sijainti
Hieno huone
Laadukas aamiainen/ruokapaikat hotellilla.
Henk.koht menen hotelliin rentoutumaan ja nauttimaan, enkä keittelemään vedenkeittimellä pikapuuroa.
Hotelliasiakkaita on joka lähtöön, eiköhän Suomessa jokainen löydä itselleen sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä toivoisin. Ihan liikaa tavaraa buffetissa. Hyvin haudutettu puuro jogurtin, marjojen ja hedelmien kanssa riittäisi kahvin lisäksi, ehkä tuore sämpylä levitteen kanssa lisäksi. Nakkimunakkaat, sillit, leikkeleet la leivonnaiset ovat turhia.
Minä puolestaan haluaisin muutakin juotavaa aamulla kuin kahvia. Esim vesi olis ok niin ei tulis niin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle nuo jälkimmäiset eivät ole turhia, vaan perusravintoa. Puurot ja sämpylät ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki asioinnista hankalaa, kun piti ravata eestaas linjas
Sori siitä.
Mä saan verotonta lounasrahaa joka päivä jotain yli 13€, söin tai en. Monesti käyn lounaalla, pahoittelen ettei kaikilla ole siihen varaa.
Matkustan paljon yksin eikä Scandicilla ole minulle muutenkaan huoneita tarjolla järkevään hintaan. Silloin tällöin olen ottanut yhden yön majoituksen staycation mielessä jossain kaupungissa suht lähellä missä asun ja aamiainen on kuulunut siihen "luksukseen". Matkustan nykyään muutenkin ulkomaille, missä löytyy yhden hengen huoneita ja paljon vaihtoehtoja yksin matkustavalle. Aamiaisella ja ilman. Ei jää ikävä Scandicia.
hotelliyöpymiseen eimkuulu huone. teltoista peritään lisämaksu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan sodan aiheuttaman hinnannousun jäljiltä moni lounaspaikka nosti hintojaan ja poisti linjastolta tarjottimet käytöstä kokonaan. Mielestäni se teki asioinnista hankalaa, kun piti ravata eestaas linjas
Kyllä hintojen nousu johtui koronasta ja Ukrainan sodasta, eikä siitä että verottaja nostaa lounarin arvoa.
Ei se lounarin arvo vaikuta sähkön, bensan tai ruokatarvikkeiden hintaan..
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kansainvälinen käytäntö, mutta ei hyvä sellainen eikä kaikkien noudattama. Aiheuttaa vain varatessa turhaa vaivaa, kun ei näe heti kokonaishintaa, ja vaikeuttaa vertailua, kun toisissa paikoissa sisältyy ja toisissa ei.
Ihan jo nytkin jossain hinnoissa sisältyy aamiainen ja jossain ei, jopa silloin kun on samasta paikasta kysymys. Ei muutos yhden Scandicin käytännöissä muuta sitä tilannetta yhtään mihinkään. Mitenköhän tuollaiset ihmiset selviää ihan arkielämästä jos tuollainen vertailu on noin vaikeaa toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon yksin eikä Scandicilla ole minulle muutenkaan huoneita tarjolla järkevään hintaan. Silloin tällöin olen ottanut yhden yön majoituksen staycation mielessä jossain kaupungissa suht lähellä missä asun ja aamiainen on kuulunut siihen "luksukseen". Matkustan nykyään muutenkin ulkomaille, missä löytyy yhden hengen huoneita ja paljon vaihtoehtoja yksin matkustavalle. Aamiaisella ja ilman. Ei jää ikävä Scandicia.
Tämä.
Minäkin vaihdan hotellini ulkomaan hotelleihin, koska Scandic nosti aamupalan hintaa. Lisäksi muutan pois Suomesta, jos asia ei oikene, PurraOrpon vika!
Hyvä uutinen. Ehkä aamupalalla possuilijat vähenee. Varsinkin koulujen loma-aikoina aamiaiset on huonon käytöksen kovaäänisiä paikkoja. Jos ei osaa ottaa ruokaa käpälöimättä kaikkea mahdollista ja kahmimatta kukkuralautasellisia kaikkea ja niin, että pikkulapset odottavat pöydässä aikuisten tuomia annoksia, niin lähin paistopiste on hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät arvot ja hävikin vähennys toteutuu konkreettisesti käytännössä parhaiten kun koko pascacetjuhöpöhööhötelli laittaa lapun luukulle ja lupullisesti/pysyvästi lopettaa kapitalistisen saastuttamisen. Muussa tapauksessa on turha lässyttää mitään viherpesua.
Saatiin Scandicin aamiaisbuffetista ruokamyrkytys, kuuluuko sekin nyt uuteen hintaan.