Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuhoaa mielenterveyteni mutta mies vain puolustelee äitiään. Ero edessä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen niin lopussa, että pakko kirjoittaa tänne anonyymisti. Olenko minä tulossa hulluksi vai onko tämä oikeasti niin sietämätöntä kuin miltä se tuntuu? Saimme esikoisemme puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen anoppini on tehnyt elämästämme helvettiä.

Hän tulee kylään ilmoittamatta, omilla avaimillaan, ja ensimmäinen kommentti on aina joko sotkusta, väsymyksestäni tai vauvan "oudosta" vaatetuksesta. Hän jatkuvasti kyseenalaistaa kaiken, mitä teen: imetän "väärin", vauvan maito ei kuulemma riitä, ja kun vauva itkee, se on aina minun syytäni. Viime viikolla hän syötti vauvalle salaa sokerista mehua, vaikka olemme satakertaa sanoneet, että emme halua sitä.

Pahinta on, että mieheni ei näe tässä mitään ongelmaa. Kun yritän puhua asiasta, hän sanoo, että "äiti tarkoittaa vain hyvää" ja että olen "herkkä ja ylireagoin hormonien takia". Hänen mielestään minun pitäisi olla kiitollinen, että anoppi on niin "kiinnostunut" lapsenlapsestaan. Tuntuu, että olen yksin tässä taistelussa ja mieheni on valinnut puolensa.

Eilen anoppi julkaisi Facebookiin kuvan vauvasta, vaikka olemme selvästi kieltäneet sen. Kun raivostuin, mieheni sanoi, että minun pitäisi pyytää anopilta anteeksi, koska pahoitin hänen mielensä. Olen pisteessä, jossa vihaan anoppiani niin paljon, että se alkaa heijastua jo parisuhteeseemme. Onko ainoa vaihtoehto laittaa miehelle uhkavaatimus: joko minä ja meidän perheemme säännöt, tai äitisi? Pelkään, että menetän kaiken.

Kommentit (485)

Vierailija
281/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on niin yksinkertainen, että ei ymmärrä huolehtia lapsensa äidistä ja olla perheensä hyvinvoinnin puolella, suosittelen esim. seuraavia lasahduksia:

- Multa meni seksihalut ihan kokonaan, kun sä annoit äitisi päsmäröidä ja vaan myötäilit mukana

- Olipa miehekästä, kun kerrankin laitoit äidillesi vastaan

- Oot tosi seksikäs, kun huolehdit meistä.

Mutta vaan nyt tämän vauvavuoden ja ehkä seuraavankin ajan. Jos ei mies ymmärrä aikuistua, niin eihän tuosta koskaan tule oikeaa parisuhdetta, jossa voit kunnioittaa miestä. 

Vierailija
282/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että moni nainen haluaa tulla miniänsä hoidettavaksi ;)

No en todellakaan halua. Miksi hänen pitäisi minua hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehhe, mun miniä ei pääsis valittamaan, en ikinä soita lapsillen i päin enkä miniälle ole soittanut ikinä.  Mutta sinähän hallitset miehesikin puhelut, sun pitää tarkkaat rietää mitä mies on puhunut äitinsä kanssa ja työpaijalla paapattaa eteenpäin.

Tämä sama häiriintynyt kommentointi tulee nykyään jokaiseen anoppikeskusteluun. Ihminen, joka oikein ylpeilee sillä, ettei pidä omiin lapsiinsa yhteyttä ja puhuu järkyttävän ilkeästi miniöistä. Toivottavasti vain provoilua, mutta jos nämä on oikeita juttuja, olen todella pahoillani tämän ihmisen lasten puolesta. Kyllä aikuinenkin ihminen kaipaa vanhempiensa rakkautta. 

Keskusteluhan osoittaa etteivät miniät hyväksy miehensä äidin osoittamaa rakkautta ja yhteydenpitoa.

Etkö y

Niin, voi tehdä poliisille ilmoituksen anopista. Vainoaminen on rikos nykyään.

Vierailija
284/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniät voitolla ilkeyksien latelemisessa 6 - 0

Vierailija
285/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät voitolla ilkeyksien latelemisessa 6 - 0

Miksi kommentoit vauvan hoitoa. Se ei sulle kuulu, ei ole anopin lapsi. Anoppi keksikööt itselleen muuta tekemistä.

Vierailija
286/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan kaikki kun pojat tuo tyttöystäviä. Olemme heille se paha anoppi. Jos olemme ystävällisiä sekin on heidän mielestään vain silmänlummetta.

En muista.  Minulla on hyvät välit sekä vävyyn että miniään.  Eikä se vaadi mitään marttyrointia tai yli-inhimillisiä ponnisteluja, ihan normaali hyvä käytös riittää.

Itselläni oli anoppi, joka ei osannut päästää ainokaisesta poikalapsestaan irti.

Vierailija
287/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluissa miniät jujuttaa anoppejaan ja äitejään.  Kun se nyt hoitais lapset viikonloppuna, lomilla, sairauspäivinä,  antais hyvät lahjat,  ennakkoperintökin ois hyvä,  kyllä me hoidetaan sitten mummo vanhana, ei tarvitse olla yksin hoitokodissa niinko huonot äidit.

En odota edes lapsiltani mitään hoitoa, tietysti joutuvat kuoleman jälkeen jonkun verran touhuamaan.  Mutta sittenkään se ei ole miniän asia.  Pojiltani, vaikka kuolisivat ennen minua,  ei edes voi jäädä alaikäisiä lapsia  ( jolloin miniä joutuisi heidän etuaan valvomaan)  koska ovat jo täysi-ikäisiä.

Vierailija
288/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kyllä koomista, että anoppi on kai kiivennyt rännejä pitkin kurkkimaan ikkunoista vai olisko asunto ekakerrokseessa ja siinä oli kuitenkin parveke(????? ) johon saatoit mennä anopille huutemaan, vaikka anoppi on sitten seisonut ihan siinä samalla tasolla. Anoppihan olisi vaan voinut nousta kaiteen yli siihen parvekkelle joka oli maassa. 

Vai miten se anoppi pääsi ikkunoista kurkkimaan?  Jos kerran asuitte korkeammalla?

Ja jos asuitte omakotitalossa niin olisit vaan pitänyt ovet lukossa ja antanut mummon pimputella, kai tuo olis joskus kotiinsa lähteny"

Onko teidän neukkukuutioissa kituvien kupla noin pieni oikeasti, ettei siihen mahdu ajatus omakotitlosta tai rivarista, jossa on parveke? Mitään muuta asumismuotoa ei ole kuin ne vtn kerrostalohelvetit?

Vierailija
289/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi voi ottaa itselleen koira ja kissan ja huolehtikoot niistä ja jättäkööt miniät rauhaan. Aikuisen pitää keksiä itse itselleen tekemistä, ei roikkua aikuisessa lapsessa ja tämän perheessä.

Vierailija
290/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi voi ottaa itselleen koira ja kissan ja huolehtikoot niistä ja jättäkööt miniät rauhaan. Aikuisen pitää keksiä itse itselleen tekemistä, ei roikkua aikuisessa lapsessa ja tämän perheessä.

Anoppi voi ottaa kissan, koiran, linnun ja kanin niin hoidettavaa riittää. Anoppi voi käydä tansseissa ja karaokebaarissa ja maalata vaikka tauluja, harrastaa liikuntaa.

Ihmisen kuuluu itse keksiä itselleen tekemistä. Jos pyydetään hoitamaan lasta niin silloin voi hoitaa äidin ohjeiden mukaan, mutta ei tuppauduta kenenkään luo ja tyrkytetä neuvoja, kun ei ole kysytty.

Vierailija
291/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi voi ottaa kissan, koiran, linnun ja kanin niin hoidettavaa riittää. Anoppi voi käydä tansseissa ja karaokebaarissa ja maalata vaikka tauluja, harrastaa liikuntaa.

Ihmisen kuuluu itse keksiä itselleen tekemistä. Jos pyydetään hoitamaan lasta niin silloin voi hoitaa äidin ohjeiden mukaan, mutta ei tuppauduta kenenkään luo ja tyrkytetä neuvoja, kun ei ole kysytty.

Oikeesti, tahtooko anoppisi hoitaa lapsiasi ja olla missään tekemisissä kanssasi?  Espanjassa on kiva asua mutta en ota teitä lomiksi tänne.

Vierailija
292/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, tahtooko anoppisi hoitaa lapsiasi ja olla missään tekemisissä kanssasi?  Espanjassa on kiva asua mutta en ota teitä lomiksi tänne.

Anopin ei tarvitse hoitaa kenenkään lapsia. Jo terveydenhoitaja sanoi, että lastenkasvatusohjeita saa antaa vain, jos lapsen äiti kysyy.

Entä sinä anoppi haluatko sinä pukeutumisohjeita miten sinun kuuluisi pukeutua, jos et niin älä myöskään neuvo muita. Entä haluatko anoppi kuulla kuinka väärin olet sisustanut asuntosi, jos et niin älä neuvo muita.

Vierailija
293/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on lyhyt ruma kananperse tukka, pitäisikö sanoa siitä anopille vai olla hiljaa?

Vierailija
294/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on lyhyt ruma kananperse tukka, pitäisikö sanoa siitä anopille vai olla hiljaa?

Kuule anoppi, tietädtkö, että ei ole sopivaa esitellä suonikohjuja julkisella paikalla, joten voisitko laittaa pitkän mekon.

Haluavatko anopit pukeutumisohjeita miniältä?

Vierailija
295/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi saa huomauttaa vauvan vaatteista niin minä saa huomauttaa anopin vaatteista.

Vierailija
296/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, tahtooko anoppisi hoitaa lapsiasi ja olla missään tekemisissä kanssasi?  Espanjassa on k

Ei ole kokemusta teinivanhemmista, minä en ainakaan osaa vastata.  Lapseni olivat yli 30 kun avioituivat, ja asuvat kaukana.

Eivätkä miniäni ole mitään rätkättäviä keskenkasvuisia  ilkkumassa ulkonäköäni, vaatteitani tai pienempää sosiaekonomista asemaani.

Vierailija
297/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, tahtooko anoppisi hoitaa lapsiasi ja olla mi

Miksi sinä sitten anoppina huomautat vauvan vaatteista ja miniän lasten hoidosta? Koska sinulla on narsistinen persoonallisuushäiriö eli kehut itseäsi ja mitätöit muita.

Vierailija
298/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua, että sinun pukeutumista arvostellaan negatiivisesti niin älä silloin myöskään huomauta kenenkään toisen vauvan vaatteista tai miniän vaatteista.

Vierailija
299/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen persoonallisuushäiriö voi kehittyä perheessä, missä monta lasta eikä lapsi saa tarpeeksi huomiota.

Vierailija
300/485 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen persoonallisuushäiriö voi kehittyä perheessä, missä monta lasta eikä lapsi saa tarpeeksi huomiota.

Silloin on tarve aikuisena kehua itseä ja mitätöidä muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi