Pitkä toverillinen liitto, vai kunnolla sydämeni vienyt ihastus?
Tilanne on nyt se, että olen päätä pahkaa rakastunut työkaveriin. Kliseistä. Olen tuntenut hänet 3 vuotta. Tutustuttu hiljalleen, ja nyt viimeiset kuukaudet lähennytty enemmänkin. Mitään varsinaista flirttiä kummempaa ei ole tapahtunut, mutta olen aivan älyttömän ihastunut häneen. Tekisi mieli sanoa, että olen rakastunut, kunnolla, ensimmäistä kertaa elämässäni. Siis sillä tavalla, etten ole koskaan tuntenut näin voimakkaasti ketään kohtaan.
En edes omaa miestä kohtaan, jonka kanssa aloin parikymppisenä seurustelemaan tosi kevyin syin (tyyliin oli hyvännäköinen ja kiinnostunut minusta) ja "kun ei parempaakaan ollut tullut vastaan" enkä yksinkään halunnut olla. Kuulostaa kamalalta näin kirjoitettuna, myönnän, mutta antakaa armoa, olin niin nuori silloin ja oli joku kiire perustaa perhe. Mutta noh, kaikenlaisten kiemuroiden ja kahden vuosikymmenen jälkeen sinänsä hyvä liitto meillä on. Emme riitele, kotityöt jaetaan tasaisesti, jutellaan kuulumisia ja huumoriakin on, ja s*ksiäkin mutta aika laimeaa tunnepuolelta. Tai rakastan kyllä häntä... Mutta lähinnä niin kuin veljeä. Lapsiakin meillä on, tosin jo isoja, yksi muuttanut kotoa jo ja kaksi kotona olevaa 18 v. ja 16 v.
Mitä teen? Eroanko hyvästä ja turvallisesta pitkästä suhteesta ja kokeilen josko olisi tulevaisuutta tämän ihastuksen kanssa? Vai olisiko tyhmintä ikinä?
Kumpaa katuu enemmän, sitä ettei koskaan uskaltanut yrittää jonkun kanssa jota oikeasti rakastaa ja haluaa, vai sitä että pistää keski-ikäisenä rakentamansa elämän täysin uusiksi ja/tai p*skaksi?
Kommentit (863)
Eli Ap haluaa vain kuulla vauva-foorumin sanovan "joo tottakai jätät miehes ja menet panemaan työkaveria!". Varmaan sapettaa kun täällä on vielä ihmisillä moraali tallessa
Luulen, että sinun kannattaa erota joka tapauksessa. Aika sitten näyttää tuleeko sen työkaverin kanssa mistään mitään.
En lukenut vastauksia, mutta oma tekstisi oli kuin olisin sen itse kirjoittanut.
Itse en päätynyt jättämään puolisoa, vaan kerroin lopulta toisesta miehestä (tunteet olivat molemminpuolisia) ja puoliso päätti lopulta, että haluaa jatkaa kanssani.
Miestä kohtaan, johon rakastuin, tunsin sellaista käsittämätöntä yhteyttä ja polttavaa rakkautta, etten ole koskaan jo melko pitkän elämäni aikana tuntenut. Mies tunsi samoin, mutta oli itsekin parisuhteessa ja isä.
Ensimmäinen saamasi vastaus on se raaka tosiasia: ilman kristallipalloa on mahdotonta tietää, kumpi on oikea ratkaisu.