Sain töitä 4 vuoden työttömyyden jälkeen.
Ja olen ollut nyt 2 viikkoa töissä ja olen ihan loppu ja haluaisin vain lopettaa,ihmiset ovat ihan kauheita ja passiivisagressiivisia, työ on siiis sinällään ihan ok.
Kommentit (42)
Olet ollut niin pitkään työttömänä että ylireagoit ihmisiin ja heidän tunnetiloihinsa,,kyllä se siitä ajan kanssa.
Kestää puoli vuotta ns. solahtaa paikalleen uudella työpaikalla. Sitten stressi vähenee, kun oppii rutiinit.
Hankalille työkavereille ei voi juuri mitään, mutta ajan myötä ainakin opit tietämään, että kenen puheista kannattaa välittää, ja kenen ei.
ja sitten on meitä, joilla se neljä vuotta tässä välissäkin on ollut ihan paskaa töissä
Ihmiset on työpaikoilla aina ihan kauheita joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Tee enemmän etätöitä jos mahdollista.
Ne työt joita on helpointa saada, niissä on yleensä jotain vikaa.
Ssri auttoi mulla sietämään ihmisiä
AP valehtelee,ei 4 vuoden työttömyyden jälkeen enää pääse normaaleihin töihin,etenkään näinä aikoina.
Ihan kaikki ovat uudessa työssä parin viikon jälkeen stressaantuneita. Menee puoli vuotta ainakin, että rutiinit ovat tuttuja ja asiat hoituu. Jos työ on kivaa, niin se on tärkeintä. Koita jaksaa alun yli.
Onnittelut sinulle töistä! Ota rauhassa. Lepää töiden jälkeen ja pidä huoli mielestä ja kropasta. Hiljaa hyvä tulee. Tämä on sama asia kuin aloittaisi jonkun urheiluharrastuksen uudestaan pitkä tauon jälkeen. Vie oman aikansa että pääsee työkuntoon. Kannattaa ainakin se 12 kk jaksaa töitä jotta saa sitten ansiosidonnaisen.
Onko vika työkavereissa vai asiakkaissa?Hankaliin asiakkaisiin oppii suhtautumaan ajan kanssa, mutta hankalat työkaverit syö energiaa vielä pitkään.
Lopeta työt. Ei terveyttä kannata riskeerata töiden takia. Jollekin toiselle työsi saaminen olisi puolestaan pelastus. Töitä ei kuitenkaan kaikille riitä.
Vierailija kirjoitti:
AP valehtelee,ei 4 vuoden työttömyyden jälkeen enää pääse normaaleihin töihin,etenkään näinä aikoina.
Itse pääsin 7 vuoden jälkeen,toki ensin olin näissä 9€ töissä,mutta kyllä se silti harvinaista on,nyt olen tosin taas työttömänä.
Työttömyysturva on ihmisen parasta aikaa. Etenkin jos toimii sivutoimisena puutarhurina ja tienaa yrteillä taskurahaa.
Minä olisin halunnut saada kenkää YT-neuvotteluissa, mutta EI! Sama homma viimeksi. Olen liian tuottoisa työntekijä, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Alussa varmasti tuntuukin raskaalta kun ei ole vielä työrytmiä ja paljon uutta opeteltava. Mutta....
Ainakin mun kokemuksen mukaan työelämä on muuttunut muutamassa vuodessa. Vaikka työ itsessään olisi edes ihan ok ja työkaverit vähintään ok, niin johdolle työntekijät on vain hyödyke, mikä vaikuttaa työhyvinvointiin ja ilmapiiriin koko työpaikalla. Tämä nousee esillä varsinkin siinä kohtaa, kun ajat muuttuu epävarmoiksi, johto alkaa poukkoilemaan mitään järkeä vailla joka suuntaan ja tekee toinen toistaan tyhmempiä siirtoja. Tänään juostaan tuohon suuntaan, huomenna toiseen ja sitä rataa, eikä vasen käsi tunnu tietävän mitä oikea tekee 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut saada kenkää YT-neuvotteluissa, mutta EI! Sama homma viimeksi. Olen liian tuottoisa työntekijä, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
No kannattaa sitten vaan olla vähemmän tuottaisa työntekijä. Ihan itsestäsi tämä on kiinni.
Et osaa vielä töihin mennessä heittää aivoja narikkaan.