Mitä junttia/pöyristyttävää olet nähnyt hotelliaamiaisella?
Olin jonottamassa tuoremehua ja edellä oleva täytti lasinsa, jäi siihen juomaan ja täytti uudelleen. Jonoa oli takana mutta ei menoa haitannut.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe otti linjastosta kaikkea mahdollista. Lapsi sai "sormiruokailla", eli levittää ja sotkea kaikkea ruokaa pöytään ja sen ympärille. Perhe lähti pois pöydästä, eivätkä yrittäneetkään siivota jälkiään. Tarjoilija haki ämpärin, rätin ja imurin ja korjasi sottapyttyjen isoimmat jäljet pois.
Tiedätkö: ei siivoa kukaan muukaan. Henkilökunta on sitä varten.
Ei se siivoomista varten ole kesken tarjoilun. Jokaisen piitäisi olla sisäsiististi. Siivousajat on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe otti linjastosta kaikkea mahdollista. Lapsi sai "sormiruokailla", eli levittää ja sotkea kaikkea ruokaa pöytään ja sen ympärille. Perhe lähti pois pöydästä, eivätkä yrittäneetkään siivota jälkiään. Tarjoilija haki ämpärin, rätin ja imurin ja korjasi sottapyttyjen isoimmat jäljet pois.
Tiedätkö: ei siivoa kukaan muukaan. Henkilökunta on sitä varten.
Ei se siivoomista varten ole kesken tarjoilun. Jokaisen piitäisi olla sisäsiististi. Siivousajat on erikseen.
Hassua, ettei jotkut lapset osaa syödä siististi.
Hygienianpuute on ällöä mutta yöpuvuissa ja aamitossuissa aamupalalle tuleminen vaikuttaa melko juntilta.
Lapsethan on ihan helppo opettaa syömään siististi. Ei ole raketti tiedettä.
Venäläismaatuska lastasi viisi lautasellista ruokaa pöytään ja maistoi jokaisesta vain haarukallisen.
En ihan oikeasti ole kiinnittänyt mitään huomiota muiden tekemisiin, vaan keskittynyt syömään omaa aamupalaa.
Nainen jätti miesystävänsä, siihen se sitten jäi yksin itkemään muroihinsa.
College-housuissa tai verkkareissa aamiaiselle, jalassa ehkä jotkut avokärkiset suihkusandaalit
Vierailija kirjoitti:
College-housuissa tai verkkareissa aamiaiselle, jalassa ehkä jotkut avokärkiset suihkusandaalit
Liituraita pukuko pitäisi olla? :D
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemeläishotellissa oli kyltti vain saksaksi Aamiaisen mukaanotto kielletty. Miksiköhän?
Saksalaiset polttivat Lapin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sikailu on kyllä törkeää. Ladotaan kaikkea ruokaa lautasille hirveät kasat ja närpitään vaan pieniä suupaloja. Olen nähnyt viereisessä pöydässä, että varmaan 90% otetusta ruoasta jätetään syömätää.
Tuohon pitäisi tulla muutos. Syömättä jätetyt ruoat punnitaan ja niistä pitää maksaa sakko.
Mutta entäs jos ruoka on pahaa ja pilalla? Hotellien aamiaisilla on sattunut lautaselle mm. homeisen makuista melonia ja pilaantuneen makuista kalaa. Sellaista ei aina näe päältä, eikä siinä linjastolla voi haistella ja maistella. Sellaisesta kuuluu saada hyvitys, eikä joutua maksamaan. Pakko ne on jättää syömättä.
Saksalaiset tekemässä kokopäivän eväitä, buffet poistui ja ruoat sai tiskin takaa tai tuotiin pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä, hotellin aamupalalla oli ryhmä jostain aasiasta tulleita turisteja. Tyylikkäät vaatteet.
Yksi rouvista pesi aamiaisen jälkeen kätensä murokipossa, jossa oli vettä. Siis ihan omassa pöydässään eikä siitä nyt mitään haittaa ollut, mutta näytti minusta oudolta.
Se on Japanilainen tapa, Japanissa tuodaan ruoka pöytään pikku astia jossa on vettä, siinä pestään lähinnä sormet tarpeen mukaan...johtuu varmaankin siitä että siellä päin paljon sormi ruokaillaan!
En ole itse törmännyt tapaan, vaikka olen siellä asunutkin. Sen sijaan tuodaan kuuma pieni käsipyyhe, jolla kädet pestään. Japanilaiset myöskin syövät tikuilla, ei sormilla.
Vesikuppi on käytäntönä ymmärtääkseni Intiassa ja Pakistanissa, ainakin joissakin osissa, sekä tietyissä Afrikan ja Lähi-Idän maissa.
Ei nyt mitenkään junttia tai mitään pahaa tässä, mutta ihmettelin kerran kun ruotsinlaivan aamiaisbuffassa vieressä istunut mies söi vain yhden näkkileivän ja päällisenä hänellä oli siinä kurkkua.
Se aamiaisbuffa kuitenkin maksaa aika paljon ja joku tulee syömään vain yhden kurkkunäkkileivän. Niin oli vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset turistit ottamassa aamiaiselta ruokaa mukaansa.
Olipa yllättävää että olivat saksalaisia :D piheimpiä turisteja joita olen tavannut ja olen töissä matkailualalla
Olet varmaan käynyt kauan sitten matkalla, jos uskot noin.
Kun olimme viimeksi (on siitä aikaa muutma vuosi), niin piti selvitä aamaiaiselle ennen venäläisiä, jos halusi vaikka kananmunan saada itselleen.
Olin kerran Havaijilla hotelliaamiaisella samaan aikaan bussilastillisen kiinalaisturisteja kanssa. Buffa oli sellainen pitkä pöytä, mistä pystyi ottamaan ruokaa miltä puolelta tahansa.
Tämä turistilauma kansoitti jokaisen neliösentin pöydän ympäriltä ja alkoi syömään suoraan ruokatarjottimilta mille ruoka oli aseteltu.
He myöskin käyttivät samoja tarjottimia lautasinaan, laittaen aina haukkamisen jälkeen ruokapalan takaisin sille tarjottimille, mistä oli ottanutkin sen.
Sanomattakin selvää, että meni oma ruokahalu sen sileän tien.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mitenkään junttia tai mitään pahaa tässä, mutta ihmettelin kerran kun ruotsinlaivan aamiaisbuffassa vieressä istunut mies söi vain yhden näkkileivän ja päällisenä hänellä oli siinä kurkkua.
Se aamiaisbuffa kuitenkin maksaa aika paljon ja joku tulee syömään vain yhden kurkkunäkkileivän. Niin oli vähän outoa.
Jos sillä oli krapula. Ei pysynyt vielä muuta sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset turistit ottamassa aamiaiselta ruokaa mukaansa.
Olipa yllättävää että olivat saksalaisia :D piheimpiä turisteja joita olen tavannut ja olen töissä matkailualalla
Kyllä kiinalaiset ovat ylivoimaisesti piheimpiä. Aina kun kiinalainen on hotellin buffetissa, hän ottaa lautasen täyteen lihaa, jopa pelkkiä leikkeleitä jos ei muita ole. Niitä sitten syödään puoli kiloa, eikä mitään muuta. Tämä siis jos aamiainen sisältyy hintaan. Jos ei sisälly, kiinalainen keittää huoneessaan kuppinuudelit. Nähty niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Kiinalainen mentaliteetti on, että buffetissa täytyy ottaa vain kalleinta ruokaa ja se on pelkkää lihaa.
Lievästi kehitysvammaisten nuorten luokkaretki laivalla. Sormet käy vuorotellen takapuolessa, nenässä ja sitten maistetaan samoilla sormilla suoraan linjastosta.
Ja vielä ihmetellään miten laivalla voi olla noroepidemia.
Se, kun leipää siivutetaan paljain käsin ja jätetään seuraavalle.