Mitä junttia/pöyristyttävää olet nähnyt hotelliaamiaisella?
Olin jonottamassa tuoremehua ja edellä oleva täytti lasinsa, jäi siihen juomaan ja täytti uudelleen. Jonoa oli takana mutta ei menoa haitannut.
Kommentit (114)
Ihmiset jotka sormin meinaa ottaa leipä osastolta jotain mutta ei sittenkään ota ja laittaa sen takaisin ja ottaa toisen
Junteinta on jäädä tekemään voileipiä sinne buffetin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsethan on ihan helppo opettaa syömään siististi. Ei ole raketti tiedettä.
Raketti ei ole tiedettä?
Urpoo on hakea samalle lautaselle satsia. Pitäisi viedä uuniin sellaiset possut.
Ne itseleikattavat leivät. Kuinkamoni käyttää sitä hienoa valkoista liinaa joka on tarkoitettu leivästä kiinnipitämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sikailu on kyllä törkeää. Ladotaan kaikkea ruokaa lautasille hirveät kasat ja närpitään vaan pieniä suupaloja. Olen nähnyt viereisessä pöydässä, että varmaan 90% otetusta ruoasta jätetään syömätää.
Tuohon pitäisi tulla muutos. Syömättä jätetyt ruoat punnitaan ja niistä pitää maksaa sakko.
Mutta entäs jos ruoka on pahaa ja pilalla? Hotellien aamiaisilla on sattunut lautaselle mm. homeisen makuista melonia ja pilaantuneen makuista kalaa. Sellaista ei aina näe päältä, eikä siinä linjastolla voi haistella ja maistella. Sellaisesta kuuluu saada hyvitys, eikä joutua maksamaan. Pakko ne on jättää syömättä.
Aika erikoista. En ole ikinä kohdannut pilaantunutta ruokaa ravintolan aamiaisbuffassa.
Minä olen, monesti. Uskoisin sen johtuvan siitä, että otanta on kohtuullisen suuri, koska olen kokenut niin monet aamiaisbuffetit. Kun puhutaan useista sadoista, siihen joukkoon osuu vaikka mitä. Ja varsinkin kala pilaantuu helposti, jos lämpötila heittelee ja kyllähän se heittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sikailu on kyllä törkeää. Ladotaan kaikkea ruokaa lautasille hirveät kasat ja närpitään vaan pieniä suupaloja. Olen nähnyt viereisessä pöydässä, että varmaan 90% otetusta ruoasta jätetään syömätää.
Tuohon pitäisi tulla muutos. Syömättä jätetyt ruoat punnitaan ja niistä pitää maksaa sakko.
Mutta entäs jos ruoka on pahaa ja pilalla? Hotellien aamiaisilla on sattunut lautaselle mm. homeisen makuista melonia ja pilaantuneen makuista kalaa. Sellaista ei aina näe päältä, eikä siinä linjastolla voi haistella ja maistella. Sellaisesta kuuluu saada hyvitys, eikä joutua maksamaan. Pakko ne on jättää syömättä.
Aika erikoista. En ole ikinä kohdannut pilaantunutta ruokaa ravintolan aamiaisbuffassa.
Minä olen kyllä, joskus on vain niin pahaa/huonolaatuista ettei pysty syömään.
Vierailija kirjoitti:
Ne itseleikattavat leivät. Kuinkamoni käyttää sitä hienoa valkoista liinaa joka on tarkoitettu leivästä kiinnipitämiseen?
Ai sitä vartenko se on siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on vielä valmistusvirheiset ruoat. Esim. purjopiirakka, jossa oli hiekanjyviä jotka rouskuivat hampaissa. Noin käy, kun ei kiireessä erottele purjon kerroksia pitkittäin ja huuhtele. Niissä kun on joskus paljonkin hiekkaa/multaa välissä. Sääli, koska muuten olisi ollut hyvää ja piti jättää syömättä.
Kuulin näin, kaverit kertoi (koska useampi kertoja, niin nähneet, ei syytä epäillä):
Hotellissa katettu hienosti aamupala ulos, pitkä pöytä. Ruoka ei ehkä ihan kaikille kavereile ois maistunut, mutta söivät/joivat kahvin + voikkarin.
Siihen tullut joku,, joka oksennellut ja kus. siinä pöydän päässä. Ruokahalu oli loppunut siihen.
....
Toinen juttu: ei varsinaisesti hotelliaamiainen vaan hirvipeijaiset: setä ei ois oikein halunnut lähteä sinne (koska kännissä). Pappa, hänen isänsä, halunnut. Toinen kaveri sohassut lihapullaa ohi lautasen ja pulla pyörinyt pitkin lattiaa. Koko ruokaseurue sitten hiljentynyt ja katsoneet toisiaan. Setä sanonut, et eiköhän me nyt isä lähdetään tästä (kotiin).
Joskus lapsuudessani 90-luvulla joku äijä piereskeli siinä linjastolla ruokaa ottaessaan. Sen jälkeen yhä ollut jonkinlaisia traumoja hotellin aamiaisia kohtaan.
M35
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset turistit ottamassa aamiaiselta ruokaa mukaansa.
Thaimaalaisen viiden tähden hotellin aamupalalta saksalaispariskunta teki ison pinon voileipiä muovipussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vain tasokkaissa hotelleissa minne ei teidänkaltaista rupusakkia päästetä edes sisälle.
Ihan vaan tiedoksi, että raha ei läheskään aina tuo käytöstapoja.
Juu ei, esim. venäläisten kohdalla. Mutta muuten se yleensä kummasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatkos juntti, että levität suusi bakteereja linjaston ruokiin näin? Seisovissa pöydissä oetetaan AINA uusi lautanen kun haetaan uutta ruokaa. Hyi elämä. Ei kiinnosta saada sun kariesta aamupalalla.
Tämä siis vastauksena sille, joka kehui käyttävänsä samaa lautasta koko aamiaisen ajan.
Käytätkö samaa lautasta juntin kanssa?
Olen siirtynyt airbnb:n yöpymiseen koska hotellin aamiainen on ollut monta kertaa ahdistava kokemus. Hotelliyö on jo sinällään kallis kun siihen on sisältynyt aamiainen. Aamiaisbuffet on yleensä täynnä äänekkäitä, krapulaisia, vanhalta viinalta haisevia, huonotuulisia (osittain vähäisten yöunien vuoksi) ihmisiä. Lisäksi tulevat huonosti käyttäytyvät lapset ja kultturieroiset ulkomaalaiset. Tähän lisään vielä kiireiset ja kireät buffetpöydästä vastaavat työntekijät. Ei ole mun juttu, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mitenkään junttia tai mitään pahaa tässä, mutta ihmettelin kerran kun ruotsinlaivan aamiaisbuffassa vieressä istunut mies söi vain yhden näkkileivän ja päällisenä hänellä oli siinä kurkkua.
Se aamiaisbuffa kuitenkin maksaa aika paljon ja joku tulee syömään vain yhden kurkkunäkkileivän. Niin oli vähän outoa.
Jos sillä oli krapula. Ei pysynyt vielä muuta sisällä.
Rahan tuhlausta silti. Jos tietää, että on kankkunen eikä pysty syömään, niin silloin ei kannata tulla sinne aamupalabuffaan ja maksaa siitä. Voi ostaa vaikka myöhemmin iltapäivällä sämpylän ja kahvin jostain kahvilasta.
Amerikkalaiset pyysivät tarjoilijaa tuomaan kokikset. Kuulemma aina juovat sitä aamiaisella kun on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitä vartenko se on siinä?
Kysytkö tosissasi? Mä tykkään syödä niitä leikattavia leipiä, ja aina käytän sitä liinaa. Käsidesiä tulee hölvättyä aamiaisella, kun ei aina tiedä, mitä kaikkea ihmiset siellä buffassa tekee.