Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katoaako kirjailijan ammatti

Vierailija
25.06.2025 |

Tekoälyn kehittymisen myötä ? En tiedä löytyykö markkinoilta jo esimerkiksi tekoälyn luomia dekkareita, mutta uskoisin noiden lisääntyvän jatkossa merkittävästi. Ja paljon parempina kuin ihmisen hitaasti näpräämät teokset.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly olisi voinut hyvin kirjoittaa esim satu rämön dekkarisarjan osat ehkä kolmannesta eteenpäin. Tekoälylle annettaisiin vaan 2 ensimmäistä osaa ja pyydettäisiin luomaan samalla tyylillä samankaltainen juonikuvio ja kirjoittamaan siitä pari sataa sivuisen kirja. Tekoäly pystyy jo nyt paljon enempään, kuin iso osa ihmisistä tajuaa.

Vierailija
82/83 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enkä lue kirjoja jotka on kirjoitettu ennen vuotta 2020 enää. Vain muutamilta luottamiltani kirjailijoilta. 

En koe tehtäväkseni tukea uusia kirjailijoita tänä AI:n aikakautena. Maailma on jo täynnä kiinnostavia kirjoja minulle :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tämä ketju on nostettu, hyödyllistä asiaa. Minä kirjoittaessani mietin juuri ydintä, miten kerron tämän tunteen tai ajatuksen lukijalle. Tapani kirjoittaa ja jäsentää asia, idea, tapahtuma ja huipentuma on osa minua, minun luomaa. Kaikki maailman kirjaimet on jo piirretty, kaikki sanat kirjoitettu. 

Olen todella miettinyt tuota tapaa välittää ajatukseni toisille. Onko kirjotiettu kirja sittenkään paras. Jossain tilanteissa animaatio olisi parempi, jossain välissä laulu voi kertoa asian parhaiten, oikeantyyppisillä sävelillä taustoitettuna.

Elämme suuren murroksen äärellä, maailma muuttuu nyt nopeammin kuin koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä