Jatkuva väärinpysäköinti, vinkkejä?
Taustaa: kadun varrella hyvin vähän parkkipaikkoja, nämä ovat 4h paikkoja kunnallisessa pysäköinninvalvonnassa, mutta valvonta on täällä vain virka-aikaan. Ympäröivissä taloyhtiöissä Parkki-Paten valvomia vieraspaikkoja.
Koska Parkki-pate on niin tehokas, ovat nämä kunnalliset paikat aina lähialueiden asukkaiden kakkosautojen/työpakujen varaamia. Erityisesti tietyt pakut varaavat ne aina 16-08 ja viikonloppuisin. Laput ja sanominen ei auta, ja alkanut erityisesti muutama tietty paku hermostuttaa oikein kunnolla.
Mitä siis tekisin:
1. Jatkan soittelua pysäköinninvalvontaan, josta ei ole oikeastaan hyötyä, sillä autot poissa virka-aikaan
2. Alkaisin tehdä jotain pikku-jäynää pakuille, jolloin halukkuus pysäköidä tuohon laskisi
3. Yrittäisin vaan elää tämän asian kanssa, vaikka ärsyttää
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut eivät pysäköi väärin jotta voisit itse pysäköidä väärin?
En, minulla on kyllä parkkipaikka. Mutta koska parkkitilaa on niin vähän, ja nuo paikat ovat aina varattuja työpäivän ulkopuolella, ei esim. vieraille ole koskaan tilaa, vaan he joutuvat jättämään autot pitkälle joka kerta.
-ap
Asukkaat myykööt autonsa (työvälineensä) jotta SINUN vieraillesi riittää parkkipaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se 4h voimassa 24/7?
On voimassa, mutta eipä siitä paljoa ole apua, kun valvonta ei pelaa 24/7.
Vantaalla pelaa, kun kaupungille vaan tekee ilmoituksen. Ootko yrittänyt samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut eivät pysäköi väärin jotta voisit itse pysäköidä väärin?
En, minulla on kyllä parkkipaikka. Mutta koska parkkitilaa on niin vähän, ja nuo paikat ovat aina varattuja työpäivän ulkopuolella, ei esim. vieraille ole koskaan tilaa, vaan he joutuvat jättämään autot pitkälle joka kerta.
-ap
Asukkaat myykööt autonsa (työvälineensä) jotta SINUN vieraillesi riittää parkkipaikkoja.
Asukkaat voisivat maksaa omasta parkkiruudusta, niin kuin kaikki muutkin, tai sitten viedä kakkosautonsa kauemmas 24/7 paikalle. Kyllä väliaikaispaikkojakin on ihan syystä, on monia syitä pysäköidä hetkellisesti. Vierailut, muutto, kotihoidon käynnit ym.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se 4h voimassa 24/7?
On voimassa, mutta eipä siitä paljoa ole apua, kun valvonta ei pelaa 24/7.
Vantaalla pelaa, kun kaupungille vaan tekee ilmoituksen. Ootko yrittänyt samaa?
Olen ollut yhteydessä, vastauksena oli, että joskus tekevät tehovalvontaa, niin voivat käydä silloin, mutta ilmeisesti tämä joskus taitaa olla kerran vuodessa tms.
-ap
Naulaa renkaan alle. Tarpeeksi kun toistaa niin ihme jos ei opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut pikkujäynällä ratkaisemaan tilannetta? Sotkua tuulilasiin, purkkaa lukkopesään tms. ikävää, mutta ei vaarallista?
-ap
Tuollaiset jäynät ei ratkaise tai muuta yhtikäs mitään. Sen jokainen aikuinen ja täysijärkinen tajuaa. Joudut vaan maksumieheksi, ja hyvässä lykyssä saat vielä pataan oikein kunnolla.
Näin vastaisin itsekin jollekulle toiselle. Jotenkin tämän tilanteen haluaisi kuitenkin ratkaista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista olen miettinyt. Ottaisi varmasti päähän joka työaamu aloittaa renkaanvaihdolla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut pikkujäynällä ratkaisemaan tilannetta? Sotkua tuulilasiin, purkkaa lukkopesään tms. ikävää, mutta ei vaarallista?
-ap
Ei muuta kuin silmä mustaksi. Sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oletkos sinäkin pakukuski, joka ei maksa omasta parkkiruudusta?
-ap
Miten se sua auttaa, jos ne muut ei pysäköi siihen? Et säkään saa olla kuin neljä tuntia siinä. Vai etkö vaan kertonut, että 16-08 ei ole mitään rajoitusta, ei meillä ainakaan ole. Joskus pysäköin kääntöpaikalle viikonlopuksi vaikka pihassa on omakin paikka. Ei ole mun ongelma, jos jollekin ei ole parkkipaikkaa.
Vedä joka ilta kaksi rengasta tyhjäksi, sivuleilkurit vaan taskuun ja nips naps. Jossain vaiheessa loppuu pysäköinti sinne mihin sattuu huvittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista olen miettinyt. Ottaisi varmasti päähän joka työaamu aloittaa renkaanvaihdolla.
-ap
Mieluiten kaksi niin ei yhdellä vararenkaalla selviä
Niin että vieraiden autot on tärkeämpiä kuin työtä tekevän pakukuskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Olen. Vituttaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Olen. Vituttaako?
No et varmaan sinä henkilökohtaisesti vituta (ellet tietysti satu olemaan yksi heistä, joka tänne pysäköi väliaikaispaikoille). Onkos sulla joku syy siihen, mikset maksa omasta ruudusta?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Niin että vieraiden autot on tärkeämpiä kuin työtä tekevän pakukuskin?
No työtään tekevät esim. kotihoidon hoitajatkin, jotka tarvitsevat noita paikkoja. Työtään tekevä pakukuski voisi ottaa oman paikan, jos sitä säännöllisesti tarvitsee. Toki myös esim. vieraille nuo paikat on tarkoitettu, ei kenellekään omaksi ruuduksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Olen. Vituttaako?
No et varmaan sinä henkilökohtaisesti vituta (ellet tietysti satu olemaan yksi heistä, joka tänne pysäköi väliaikaispaikoille). Onkos sulla joku syy siihen, mikset maksa omasta ruudusta?
-ap
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sua auttaa, jos ne muut ei pysäköi siihen? Et säkään saa olla kuin neljä tuntia siinä. Vai etkö vaan kertonut, että 16-08 ei ole mitään rajoitusta, ei meillä ainakaan ole. Joskus pysäköin kääntöpaikalle viikonlopuksi vaikka pihassa on omakin paikka. Ei ole mun ongelma, jos jollekin ei ole parkkipaikkaa.
Kyllä tuossa on vain 4h paikka aina. Valvonta ei täällä vaan ole yhtä hyvää kuin isommissa kaupungeissa, niin siksi varmaan moni ajattelee, että tuossapa ilmainen parkkiruutu, jos on kuitenkin virka-ajat itse työmaalla.
Aika moni puolustelee tätä toimintaa. Onko tosiaan niin, että mielestänne väliaikaispaikoille on ihan ok pysäköidä pitkiäkin aikoja?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Joo, mutta on mulla henkilöautokin.
Voin minä sen jättää parkkiin pakun sijasta.
Jospa sinua sitten vituttaisi hieman vähemmän
Kuva on kyllä hyvä idea! Mahtaakohan pysäköinninvalvonta pystyä yleisesti sakottamaan ulkopuolisen ottaman kuvan perusteella. Pitääpä selvittää tätä vaihtoehtoa.
-ap